Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2009
Hva blir konsekvensene dersom jeg skulle bestille feks Roaccutan fra england og den blir stoppet i tollen, når jeg ikke har resept? Roaccutan var bare et eksempel på legemiddel med resept.
Så vidt jeg vet så vil ikke annet skje enn at du får beskjed om å vise resept, ellers vil det bli destruert/sendt tilbake. Det er iallefall det som har skjedd med noen venner som har bestilt legemidler fra utlandet som er reseptbelagt i Norge.
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Så vidt jeg vet så vil ikke annet skje enn at du får beskjed om å vise resept, ellers vil det bli destruert/sendt tilbake. Det er iallefall det som har skjedd med noen venner som har bestilt legemidler fra utlandet som er reseptbelagt i Norge.
Vis hele sitatet...
Takk, da satser vi på det beste.
Opplyser om at dersom du blir tatt av Politiet med piller på deg, og ikke kan henvise til at du faktisk har fått dem utskrevet av en lege, vil du i de fleste tilfeller bli anmeldt dersom du har en større brukerdose av dette.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Man har lov å bestille inntill 3 måneders forbruk av legemidler som ikke er oppført på narkotikalisten. Forutsetningene for dette er dog at man bestiller fra et EØS land, og i tillegg må legemidlet være lovlig i det landet man bestiller fra.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Man har lov å bestille inntill 3 måneders forbruk av legemidler som ikke er oppført på narkotikalisten. Forutsetningene for dette er dog at man bestiller fra et EØS land, og i tillegg må legemidlet være lovlig i det landet man bestiller fra.
Vis hele sitatet...
Det stemmer

En ting glemte du å nevne: Legemiddelet må nødvendigvis ikke stå på narkotikalisten, men også listen over reseptbelagte legemidler.

Dersom du ikke har resept, er det ulovlig å importere, inneha og bruke legemiddelet.
Som jeg oppfatter trådstarter, har han tenkt å bestille reseptbelagte medisiner fra utlandet, uten å faktisk inneha resept selv.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 7. juni 2012 kl. 01:33.
Alle piller som er reseptbelagt i Norge, må du kunne dokumentere at du har "lov" å ha (med bruk av resept) designerdop som Roaccutan er ,står ikke oppført i Norges dopingliste og det tolla kan gjøre da er å melde fra til politiet og så destruere det. Men du skal ikke kunne få rettslige følger av å innføre dette til landet så fremst det ikke er i store menger så du blir tatt for salg.
Det jeg vurderte å ta inn var Salbutamol. Det er et reseptbelagt astma-medisin i Norge. Finner ikke det på narkolista, noen andre med litt kjemi-innsikt/generell innsikt som finner det? Vil helst være sikker før jeg bestiller fra apotek i england. Er

Sitat av ukjent
In 2010, WADA changed its tune. While other β2-agonists such as formoterol and terbutaline remained on the prohibited list, salbutamol was only prohibited at urine concentrations greater than 1,000 mg/mL
Vis hele sitatet...
Virker som det ikke er på WADA's liste lenger. Er forøvrig det marit bjørgen visstnok tar (men hun har jo astma).
Sitat av arnescheie88 Vis innlegg
Det jeg vurderte å ta inn var Salbutamol. Det er et reseptbelagt astma-medisin i Norge. Finner ikke det på narkolista, noen andre med litt kjemi-innsikt/generell innsikt som finner det? Vil helst være sikker før jeg bestiller fra apotek i england. Er
Vis hele sitatet...
Dette er et c-preparat.
Jeg hadde ihvertfall importert i vei uten å tenke særlig over det.

Blir jo som å få fengsel for å ta en Paracet mens Politiet ser på, dersom du blir tatt og straffet for dette.

Sitat av arnescheie88 Vis innlegg
Virker som det ikke er på WADA's liste lenger. Er forøvrig det marit bjørgen visstnok tar (men hun har jo astma).
Vis hele sitatet...
Yo igjen.
"Salbutamol forbudt iht. WADAs dopingliste, med visse unntak/restriksjoner"
Her: http://www.felleskatalogen.no/medisi...er-teva-545807

Og her: http://www.antidoping.no/internett/m...pinggruppe-s3/
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Dette er et c-preparat.
Jeg hadde ihvertfall importert i vei uten å tenke særlig over det.

Blir jo som å få fengsel for å ta en Paracet mens Politiet ser på, dersom du blir tatt og straffet for dette.



Yo igjen.
"Salbutamol forbudt iht. WADAs dopingliste, med visse unntak/restriksjoner"
Her: http://www.felleskatalogen.no/medisi...er-teva-545807

Og her: http://www.antidoping.no/internett/m...pinggruppe-s3/
Vis hele sitatet...
Da ble jeg litt mer bekymret hvis det plutselig er på lista igjen. Er det den lista politiet bruker? Vil helst ikke komme i noe unødvendig klammeri.
Sitat av arnescheie88 Vis innlegg
Da ble jeg litt mer bekymret hvis det plutselig er på lista igjen. Er det den lista politiet bruker? Vil helst ikke komme i noe unødvendig klammeri.
Vis hele sitatet...
Politiet følger selvfølgelig listen, den er lovfestet.
Jeg tror nok at dersom du importerer en liten mengde, og du blir tatt, vil det ikke skje noe spesielt, bortsett fra at tollen destruerer legemiddelet når du ikke kan henvise til en resept.

Verdt et forsøk mener jeg.

Men: Hva er hensikten din med å bruke dette legemiddelet?