Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4726
Jeg er en ærlig alkoholiker og bruker vekselsvis benzo.

Har tilbud om subuxone i form av "plater" tror det enten er 8 eller 16 mg.

Hvis jeg deler disse platene i mindre deler, kommer jeg da til å få en behagelig rus?

Hvor mye må jeg dele disse "filmene" opp i ?
Du kommer til å bli kvalm,uggen, begynne å spy og klø deg halvt i hjel i ca 24-48 timer etter første inntak.
Rusen er at jeg går inn i en våken drømmende tilstand.
Kan overhodet ikke sammenlignes med benzo..
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Du kommer til å bli kvalm,uggen, begynne å spy og klø deg halvt i hjel i ca 24-48 timer etter første inntak.
Rusen er at jeg går inn i en våken drømmende tilstand.
Kan overhodet ikke sammenlignes med benzo..
Vis hele sitatet...
Ved høyt inntak, ja. Men om han doserer lavere kan han fint få en behagelig rus uten kløing, spy og det som værre er.

Hadde jeg vært deg ville jeg delt en 8mg opp i 4 deler, så begynn med 1mg, og bygg deg oppover etter ønske. Vil tippe at 2mg er mer en nokk siden du ikke har toleranse.
Nå vet jeg ikke om virkestoffer buprenorfin er gjevnt fordelt over hele lappen. Står det 8 på den er der 8mg, står det 2 er der 2 mg.

Du skriver ingen ting om toleranse så min mening er at 1-2mg holder (og skulle det ikke være nok ta 1mg til)

Dersom du har 8mg brett lappen i to slik at du får 2x"4mg" og gjør det samme med disse til du sitter med 2x"2mg" en gang til så har du "1mg"

En bekjent gjorde det på denne måten og gikk bra, og ha hadde ingen toleranse

Men kan på ingen måte garantere at det er slik det funker. Så skal du absolutt ta så ta små mengder og heller flere ganger dersom du ikke for ønsket effekt.

Skal du blande det med benzo og alkohol må du tenkte deg godt om. Ingen god kombinasjon.


(Selv hadde jeg brukt heroin i 5 år og ble nokså fjern av 6mg suboxome, så det er sterke saker)

Tåke care
Hva er høyt inntak?
Jeg har sett jomfruer på det området få i seg en liten strek og fått det neste døgnet terrorisert av dette potente stoffet.
Nasalt vel og merke.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Hva er høyt inntak?
Jeg har sett jomfruer på det området få i seg en liten strek og fått det neste døgnet terrorisert av dette potente stoffet.
Nasalt vel og merke.
Vis hele sitatet...
Jeg definerer alt over 4mg uten toleranse som høyt inntak. Du får selvfølgelig opiatkløe om du tar 1-2mg uten toleranse, men den er ikke intens eller ekkel. Ved inntak høyere en hva du har toleranse for, da kan det bli jævlig.
Sist endret av morfar91; 17. mars 2016 kl. 14:36.
Første gangen jeg tok sub, var det 1mg i nesa. Syns dette kicket rimelig bra, egentlig. Ble spying og kløe av det.
Du må nesten bare prøve deg frem her, og starte lavt. Er ganske kjent at folk har daua ved å ta for mye av dette stoffet.
Død av subutex overdose? Gjerne utdyp den litt mer. Det er faktisk noe jeg aldri har hørt om.
Sitat av morfar91 Vis innlegg
Død av subutex overdose? Gjerne utdyp den litt mer. Det er faktisk noe jeg aldri har hørt om.
Vis hele sitatet...
"Feilbruk og misbruk.
Noen mennesker har dødd av respirasjonssvikt (manglende evne til å puste) på grunn av at de misbrukte buprenorfin eller tok det i kombinasjon med andre midler som virker hemmende på sentralnervesystemet, som f.eks. alkohol, benzodiazepiner (beroligende legemidler), eller andre opioider."

http://www.felleskatalogen.no/medisi...enerics-587635
Du får selvfølgelig opiatkløe om du tar 1-2mg uten toleranse
Vis hele sitatet...
Jeg kan fint ta opptil 2 mg uten å få antydning til opiatkløe, selv uten toleranse.

Men over 2mg ja da begynner det prikke/kile litt her og der.
og kvalmen min kommer ved ca 2.5mg
det er ikke noe standar svar på når kløe å kvalme kommer.
Vi er alle forskjellig å tåler ting deretter.

Må sies at jeg bruker subuxone 1 gang pr måned i gjennomsnitt
Hm, viste jeg ikke noe om! Må som sagt i tilfelle være med inntak av andre rusmidler, for buprenorphine alene skal ikke være dødelig. Respirasjonssvikt er langt farligere ved heroin eller andre dempende stoffer vertfall.

Men fint at du utalte deg om det! Var ikke klar over at det var sjangse for død ved høyt inntak av subutex.

Sitat av plater Vis innlegg
Jeg kan fint ta opptil 2 mg uten å få antydning til opiatkløe, selv uten toleranse.

Men over 2mg ja da begynner det prikke/kile litt her og der.
og kvalmen min kommer ved ca 2.5mg
det er ikke noe standar svar på når kløe å kvalme kommer.
Vi er alle forskjellig å tåler ting deretter.

Må sies at jeg bruker subuxone 1 gang pr måned i gjennomsnitt
Vis hele sitatet...
Rettere sagt da: De fleste uten toleranse får opiatkløe ved lavt inntak av subutex, skal ikke masse til. Men ja, folk er forskjellige!
Sist endret av morfar91; 17. mars 2016 kl. 14:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har brukt sub siste månedene nesten daglig. Jeg snorter 1 mg og det holder for meg. Røyker i tillegg.
Jeg tar det heller ikke kun for å ligge å slappe av, der gir meg kick til å jobbe, enten fysisk eller skolearbeid.
Gå forsiktig frem, ta 1 mg og vent 1,5 time

Vil også legge til at tobakk booster rusen, hvertfall for min del.

For meg vil det å ta seg en røyk gjør at jeg momentant føler rusen mye tyngre.
Er du på et nivå der du har fått akkurat passe dose, kan det å ta seg en røyk gjøre at det kicker litt for mye.
Sist endret av pkk1990; 17. mars 2016 kl. 16:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av morfar91 Vis innlegg
Død av subutex overdose? Gjerne utdyp den litt mer. Det er faktisk noe jeg aldri har hørt om.
Vis hele sitatet...
Fort gjort å ende opp død da du prøver å skyte sub f.eks.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Fort gjort å ende opp død da du prøver å skyte sub f.eks.
Vis hele sitatet...
Men dette gjelder jo all type narkotika.
Har skutt sub kanskje 50 ganger men lever i beste velgående fortsatt.
Nøkkelord: mengde, toleranse, styrke, interaksjoner
Sitat av plater Vis innlegg
Men dette gjelder jo all type narkotika.
Har skutt sub kanskje 50 ganger men lever i beste velgående fortsatt.
Nøkkelord: mengde, toleranse, styrke, interaksjoner
Vis hele sitatet...
Ja, og TS vet ikke hvor mange mg han skal starte med, med null toleranse.
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Ja, og TS vet ikke hvor mange mg han skal starte med, med null toleranse.
Vis hele sitatet...
Da kan TS starte med en meget liten dose å føle deretter hvordan formen er.
det er ikke noen go ide å presse grenser når det kommer til stoffer/preparater/narkotikum som du ikke kjenner til.

Best ta det rolig å føle seg fram hva som passer deg.
Man kan alltid ta mer, men gi deg selv time eller 2 før du prøver mer.
Husk narkotika tar liv hvis du ikke passer på
Sitat av plater Vis innlegg
Men dette gjelder jo all type narkotika.
Har skutt sub kanskje 50 ganger men lever i beste velgående fortsatt.
Nøkkelord: mengde, toleranse, styrke, interaksjoner
Vis hele sitatet...
Okei, har ingen praktisk erfaring, men junkiesa jeg vet om sier at sub er dritfarlig å skyte, og lett å overdosere på. Kanskje bare de suger.
Kan ikke akkurat si meg enig at sub alene er dritfarlig å skyte. Gjort dette hundrevis av ganger ovér en 10års+ periode.
Såklart uten toleranse blir det ubehagelig, men er jo ikke akkurat vanlig at folk uten toleranse bestemmer seg for å begynne å injisere sub.

Sånn jeg begynte å bruke dette stoffet var jeg bare 15-åring. Da kjøpte jeg to 0.4mg temgesec av en kompis for 80,- stykket. Sniffet dem og røyka rev og satan hvor fjerne vi ble. Men tok jeg noe mer da ble jeg dødskvalm.

Noe som kan være farlig derimot er jo hvis man kaster opp i søvne og kveles av det. Kompis av meg gikk det slik med, men der var det benzo med i bildet også.
Sist endret av Kutulu; 18. mars 2016 kl. 09:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har skutt sub jævlig lenge. Men er for tiden i behandling, og håper rusmisbruket mitt er forbi.

Men å skyte sub er ikke dritfarlig mtp overdosering. Kalk og dritt i pumpa tror jeg kan være en værre faktor.
Trådstarter
24 0
Jeg drakk 5 halvliterere og nesten en halvflaske vodka. Delte så 12 mg Suboxone i 12 og tok en del. Nesten med en gang fikk jeg pustebesvær, det var ikke slik at jeg holdt på å kveles, men ble veldig tungpustet, noe som var veldig ubehagelig. Etter ca en halv time så fikk jeg skyss til et menneske jeg er veldig fortrolig ovenfor, og som jeg fortalte til at jeg hadde problemer med å puste skikkelig til.

Jeg har det mye bedre nå, men, og, skal aldri bruke Subuxone mer. Skal også ta et oppgjør med alkoholbruken min.

Så, be cool, stay in school
Når jeg tok en del sub så snorta jeg veldig tynne linere for å ikke spy, ventet et par timer åsså ei tynn tynn justering, jeg syns ihvertfall man kan få god rus av små mengder, men mer ubehagelig rus av større mengder.
snorta ca 4mg subutex på en fredag, hadde spist ett bikkjebein eller to på forhånd.
dagen etter begynte jeg å klø og ble hoven i øya - alt svei som faen.
ble diagnosert med elveblest av legen, men sa ikke noe om subutexen til legen. (de sa elveblest forekommer ofte uten en spesiell grunn9
det jeg lurer på er om jeg bare tok for mye, eller om jeg er allergisk?
er frisk igjen nå, men tror dere jeg får ett helvete med kløe om jeg snorter 1mg eller 2 nå?
uten toleranse på subutex
har en liten opiat-toleranse samt litt benzotoleranse.
(beklager dårlig skrevet)

Håper på svar
god påskeee
men tror dere jeg får ett helvete med kløe om jeg snorter 1mg eller 2 nå? uten toleranse på subutex har en liten opiat-toleranse samt litt benzotoleranse.
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg ingen her på forumet kan svare på.
selv klarer jeg 1,8-2mg uten kløe å mye ubehag

Hvorfor ikke prøve seg forsiktig fram å ta litt, å kjenne på formen.
Absorpsjon av Buprenorfin: Cmax nås etter 90 minutter ifølge felleskatalogen.

Håper dette stemmer?
Noen med kunnskap ang dette gjerne kommenter
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tok 2 mg Subutex uten noe toleranse for opiater.
Tok de som anbefalt, pilla i munn og venta til den smeltet, kanskje dumt spørsmål men når de er smelta skal man ha de i munn da eller bare svelge det? Bare svelga det jeg, men hvorfor kan man da ikke svelge hele tabletten uten å la den oppløses i munnen?

Ble rusa uansett..hehe
Sitat av u94 Vis innlegg
Tok 2 mg Subutex uten noe toleranse for opiater.
Tok de som anbefalt, pilla i munn og venta til den smeltet, kanskje dumt spørsmål men når de er smelta skal man ha de i munn da eller bare svelge det? Bare svelga det jeg, men hvorfor kan man da ikke svelge hele tabletten uten å la den oppløses i munnen?

Ble rusa uansett..hehe
Vis hele sitatet...
Når du får det tildelt av sykepleiere vil de be deg ha den under tunga i 5-10 minutter. Biotilgjengeligheten til sub er lavere i magen enn under tunga.
Jeg får disse! 2 stk om dagen! Vis du ikke er vandt med å bruke subuxone kan du dele den opp i 3 tenker jeg! Så har du en fin rus.. Men vis du gjør det hver dag kjenner du INGENTING lengre. Da blir du bare "normal" og må ha det. Så med mindre du prøver slutte med opiater hver veldig forsiktig! Ikke gjør det hver dag! Det er utrolig mange LAR pasienter om dagen som ikke engang har brukt heroin med er blitt avhengig av LAR medisiner og derfor blitt satt på det!

Du vil virkelig ikke det, jeg kan ikke dra på ferie! Jeg må melde fra om jeg skal til farmor i en annen by et par dager! Jeg må til å med late som jeg jogger hver morgen for å hente medisin uten at dem skal vite det. Å være i LAR er som å være i fengsel. Det er ingenting luksus med det! Trodde det skulle bli så digg å få gratis medisin hver dag men det er en forbannelse!