Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3856
Jeg var i byn i dag, og gikk opp i øverste etasjen på bystasjonen for å sjekke om de hadde kattemynte. Joda, det hadde de 4 produkter av tilogmed. Jeg så en stor flaske 250ml med Katie Catnip spray. Den lukter svakt av mint og smaker lett mint. Hvor mye burde jeg ta inn?
Sorry for at jeg ikke får hjulpet deg, poster heller av nysgjerrighet. Hva er catnip, og hva oppnår du med å ta det inn?
Det får ihvertfall katter til å bli helt fakka (ser dopa ut som faen). Men hadde du tenkt å bruke det på deg selv?
Hvem vet? ingen av oss vet vel noe om konsentrasjonen på innholdet av akkurat denne flaska. Det hadde isåfal overrasket meg =)
Funker det i det hele tatt på mennesker da?

http://science.howstuffworks.com/question303.htm

Men for all del! Rusrapport ønskes!
Sist endret av hyys; 5. juni 2008 kl. 21:27.
Det fungerer jo selvsagt ikke likt på mennesker som på katter, men Nepeta cataria inneholder en aromatisk essensiell olje, samt alkaloidet actinidine som definitivt har en psykoaktiv effekt på mennesker.
http://cgi.ebay.co.uk/CATNIP-SPRAY-E...06031711a13594
Denne sier at det er potente greier. Tok et spray på bussen, og jeg ble litt mindre stressa når jeg hadde komt hjem. Nada else. Shot glass sounds good?
Flasken kostet 119kr og det var den siste de hadde tror jeg.
Sist endret av Pyro_Killer; 5. juni 2008 kl. 21:37.
Ingenting sounds good når man ikke har peiling på konsentrasjonen. Finn først ut om løsningen er tilsatt noe som er helseskadelig å innta oralt, og hvis den er safe så begynn med små doseringer og bygg opp til du finner et passende nivå.
Sist endret av mentalmelt; 5. juni 2008 kl. 21:39.
Et spørsmål: Øverste etg på bystasjonen, var det i dyrebutikken? I tilfelle, selger dem kattedop der? Er dette på noen måter bra for katten?
Skal skrive inn ingridiensene, koimpis må se litt på den først.

Hyys: yes sir, dyrebutikken der ja. Hun damen i butikken sier at katter vil ete hva som helst og leke med hva som helst som har stuffet på seg. Hun sa også at det ikke var skadelig for katte å ete eller noe, og at det var så organisk og bra.
Sist endret av Pyro_Killer; 5. juni 2008 kl. 21:53.
Etter hva howstuffworks sier påvirker dette katten via lukt. Vil tro den effekten du får er placebo.
Testet selv catnip, og effektene var svææært moderate, godt mulig det bare var røyken som roet meg ned, eller placebo. Spennende å se om dette forsøket blir mer velykket.
Sitat av murloc
Etter hva howstuffworks sier påvirker dette katten via lukt. Vil tro den effekten du får er placebo.
Vis hele sitatet...
Som sagt, effekten katter opplever av catnip er ikke relatert til den ruseffekten mennesker får av den samme planten. Men at den er psykoaktiv er det ingen tvil om.
Pyro_Killer: Jeg anbefaler ingenting, men du bør finne ut hvilke virkestoffer og hvor potent disse er i miksturen du har, for deretter å estimere en dosering. Jeg tviler på at noen har gjort dette før deg, så det er rimelig dødfødt å spørre Eventuelt kan du prøve deg rolig frem om du måtte ønske det, til du får en effekt. Det er også fullt mulig at denne sprayen inneholder ting du ikke burde få i deg, noe som også kan gjøre det farlig å eksperimentere med dosen selv.
Prøv det ikke ut, ingenting skjer. Du kan prøve å spise kattemynte (planten), da kan hende det skjer noe. Har slik spray til katta sjøl og har prøvd å ruse meg på det selv men det fungerer ikke..
Kasnskje jeg bare skal bøtte ned hele saken, damen sa at det ikke var farlig, så det kan være interesant.
ingridienser:
alcohol denat, ethoxydiglycol, propylen glycol, nepata cataria, coriandrum sativum, menthea avensis, melissa officinalis, lavandula angustifolia, cedri folium
spellys may be included
spankingguru
Worner's Avatar
Jeg hadde denne til katten min før og bakpå så sto det at det var veldig farlig for mennesker. Så lurer på hva de har hevet oppi den
Sist endret av Worner; 5. juni 2008 kl. 22:51.
Har en kompis som testa det en gang i fylla, det var sånne karamelldrops med catnip i, eneste som skjedde med han var at sikle rant som en foss ut av kjeften.
Er visst farlig å drikke alcohol denat... Inneholder 10% metanol. Kanskje jeg kan få det til å fordampe?
ethoxydiglycol er visst ikke så bra for deg heller, men ikke så farlig. Lar flasken stå åpen over natten, får prøve i morgen kveld.
Sist endret av mentalmelt; 13. juni 2008 kl. 00:50. Grunn: fjernet en kopi av teksten.
Jeg råder sterkt til å holde deg unna inntak med mindre du koker ut driten først.
når fordamper metanol, catnipen tåler det ikke sant?
editt: wikipedia metanol fordamper på 66
Sist endret av Pyro_Killer; 6. juni 2008 kl. 00:48.
ingen av oss er vel kvalifiserte til å svare på om dette er 100% trygt for deg(?)
Ta en tur på rimi å kjøp med deg noen øl istede hvis du appsolutt skal ruse deg.
Hvordan funka sprayen? Har hørt folk si at catnip, eller kattemynte, fungerer fint i te.
står en del ting på erowid om catnip=)
Hm.. lurer på hvorfor han ikke svarer...
jeg har http://www.wholesalepages.co.uk/dire...Spray_2709.jpg den til kattene mine =) (Vapet) herbal catnip spray (250ml) (14074/gub010) vapet catnip spray for your pets enjoyment. Vapet catnip spray contains a natural stimulant that when inhaled by most cats or kittens will release a chemical reaction to the pleasure cells in the brain, that brings out the cute side to your cat. Spray on your cats toys or bedding, and the short-lived effect of the herb promotes playfulness and contentment, bringing out the kitten in your cat. Features; - contains a natural stimulant. - Spray gun application. - Always read instructions on bottle. - 250Ml content. - Contains nepalactone(npg) hva er det?
spankingguru
Worner's Avatar
Står det ikke en skummel advarsel på baksiden også? Jeg hadde den sprayen her for en stund siden
Sorry for et sent svar, nei, ingen skummel advarsel. Glemte helt rapport, vært litt travel i det siste.

Meg og en kompis kokte skiten en god stund og delte den 75%-25% og blandet med vann. Gugget alt ned, ingen god smak, og fikk med en gang en veldig svak versjon av sprit-shot følelsen. Anyways, vi satt oss ned og sovnet nesten i stolen. Veldig behagelig, så fant vi ut at vi måtte mekke noe elektronisk. Her skjedde noe rart:

Kompisen min gjemte seg sykkel-tralle, og jeg klarte ikke å finne ham, jeg så ham, men fant ham ikke. Motorikken var der en ikke tilstedeværelsen. Vi fant ut jeg ikke hadde noe å mekke på, så vi syklet bort til ham og da vi var komt bort til ham var desorienteringen vekke, og rusen over. Ingen bi-effekter tror jeg...

Konklusjon: Sikkert den beste legal-highen om du ikke har tenkt å bestille over nettet eller har lyst til å røyke noe. Prøv for all del, MYE bedre enn muskat som man har stor sjanse for å spy av og lukter død katt når man koker.
Øl er en veldig god ide synes jeg også

Håper dere er fornøyd
Sist endret av Pyro_Killer; 12. juni 2008 kl. 19:19.
Jeg og Nidhogg har prøvd både å røyke det samt drikke (te)
Etter å ha røyket var det som en mild hasj rus, mens da vi drakk det ble vi bare slappe så vidt jeg husker.
Rusen varte ganske lenge også.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Erowid har faktisk et Catnip Vault med noen experience rapporter, virker som om catnip lenge har vert kjent som en mild erstatning for pot blandt noen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg hadde bare satt meg ned og røyka 10-20g av det jeg... må vel bli no da...

Er det lett å dyrke eller?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av pannekakene Vis innlegg
Jeg hadde bare satt meg ned og røyka 10-20g av det jeg... må vel bli no da...

Er det lett å dyrke eller?
Vis hele sitatet...
røyke 20g kattemynte?

tror det er større fare for røykforgiftning enn noen rus av noe slag
Kattemynte gir ikke en rus som jeg regner med mesteparten av folket her tenker det gir. Det gir heller avslappende effekter, som kida vil synes er "kjedelig". Kattemynte brukes også som substitutt for mekke-tobakk. Kattene elsker dette, og kan visstnok bli avhengig, og aggressiv hvis du nærmer deg planten.

Jeg har for øyeblikket ca 20 kattemyntespirer som skal ut i hagen etterhvert.
Sist endret av Sigurd4u; 12. mai 2009 kl. 11:40.