Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1518
Better than thou.
Vakke helt sikker på hvor jeg skulle putte denne egentlig, men siden jeg _tror_ det er et hw problem så...

Jeg har koblet inn harddisk, diskettstasjon etc. etc. og starter opp maskinen. Maskina teller opp ram, den finner harddisk som står som primary master og cdrom som står som secondary master. Deretter bare står den der uten at den gjør noe som helst. HD led'en lyser heller ikke. Noen som har den minste annelse om hva det kan være? Alt av tips mottas med takk.
MINST 12år
tore-'s Avatar
prøv å sette bios på default, er noe greier i bios menyen
spellingnazi
canonix's Avatar
Hva slags HK har du ?
Har du noen debugging-lysdioder på HK elns ?
Om den ikke finnes på pc'en er det en mulighet du må installere raid for disken eller.no. Har ikke prøvd dette så mye, men det var rart at det ikke lyste av disken.
Better than thou.
Trådstarter
Ja, har prøvd det uten hell tore-.

Jeg anner ikke hva slags hk det er engang Canon. Prøvde å finne ut i flere månder tidligere en gang. Til slutt gav jeg opp og kjøpte nytt utstyr. Står hverken på hk'et eller i manuallen. Og det er heller ingen lysdiodedebugging.


Ikke noe raid på den skraphaugen der nei Miracelix. ;] Og jeg måtte uansett få fått igang pc'en før jeg kunne installert noe raid greier så..
Sist endret av Carlo; 27. mai 2002 kl. 21:08.
Har du prøvd å resette CMOSen da? Med jumperen...
napp ut cdrom og diskett sjasjon og se om den booter da, hadde en maskin som ikke vile boote med en disket stasjon av en eller annen grunn fikk byttet ut diskettstasjonen og alt funka
Better than thou.
Trådstarter
Kan ikke skjønne hvorfor det skulle funke hvis det ikke funker å loade defaults men jeg får prøve det imorgen en gang. Takk wiz.

Takk for tipset reallife, skal prøve det imorgen.
finner den secondary slave? eller henger den etter at den har funnet alle ide enhetene?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Carlo: har du begge enheter på samme IDE kabel??
Prøv evt å sette de som master på hver sin. HD på IDE1 og CDROM på IDE2. Hadde samme problem en gang, gjorde det, og det funka fett
Better than thou.
Trådstarter
Finner secondary slave også ja veggis.

Nei totto, som sagt så er hd'en primary master og cdrom'en secondary master. :]
*hive inn håndkle*

hehe...da aner ikke jeg hva det kan være.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hmmz, aaaah så ikke det Carlo
Virker veldig rart, prøvd å kjøre med bare hd som rl sa. Du har jo standard feilsøking, start med bare cpu og ram, funker det, så hiver du inn en og en komponent til pcen (evt) ikke vil mer... Men finner den ikke hd eller cdrom så skal den som regel pipe (det gjør hovedkortet mitt...)
Carlo: Prøvd å tatt ut batteriet og alle tillegskort som kan skape konflikter? Visst det er konflikter, hender det ofte at pc'n "henger" seg. Prøv det du!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Huh batteriet?? Er ikke noen laptop heller dah.... regner med at du mener det lille internet cmos batteriet eller hva det heter... Kan jo være en irq konflikt elns. Men tar han den feilsøkings metoden som jeg nevnte over vil han merke det...
spellingnazi
canonix's Avatar
"internet cmos batteriet"
*humre*
Han mener det batteriet som sitter på hovedkortet ja.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
har du flere ram-brikker? i så fall kan du jo prøve med bare en om gangen (du har sikkert prøvd, men). ellers, så kan det jo hende at biosen er fucka opp, og må oppdateres, noe som kan bli vanskelig i og med at du ikke vet hvem som har laga hovedkortet..
Better than thou.
Trådstarter
Kun en rambrikke ja..
Bytte RAMBrikke eller HD da.. Kan jo hende en av de har tatt kvelden,
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Canon2k, jeg mente det INTERNE CMOS Batteriet.... Egentlig... Internet cmos, da SLETTER JEG INTERNETT...
Som å dra ut UPC sin kabel
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Carlo: er det absolutt ikke noe kjennetegn på hovedkortet som tilsier hvem som har laga det?
Better than thou.
Trådstarter
Nei.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Bare for og få alt på det rene nå.. Du har prøvd og boota uten pci/isa kort, med annen ram, uten floppy, hd og cdrom? Til og med uten IDE kablene?
Hvis du har prøvd alt dette kan det jo være hk'et som har tryna.
Better than thou.
Trådstarter
Uhm.. jeg har ikke prøvd noe enda, skal prøve nå snart. heh
strip hele pcen, sett inn en og en ting og finn problemet, ofte er det rammen som er fucked
Better than thou.
Trådstarter
Har vel blitt anbefalt et par ganger allerede det ja..
har vel en annen pc å teste med?
Better than thou.
Trådstarter
Gidder ikke..