Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 922
Hei. Så har en MSI GE70. Den fungerer meget bra til de fleste spill, men har et problem med Total War Rome 2. Jeg kan spille i en time uten problemer (GPU: Geforce gtx 765M), men plutselig så bestemmer den seg for å bytte til Intel HDD et eller annet. Altså feil skjermkort. Det resulterer i at spillet blir så hakkete at jeg ikke gidder/har sjangs til å spille det. Finner ikke noe på innstillinger så er det noen som vet hvordan jeg kan fikse det?
Spiller du uten lader? Kan hende det kan være at den bytter pga lite strøm. Jeg selv har en G55VW
Sist endret av Naphat; 22. november 2013 kl. 23:04.
Sitat av Naphat Vis innlegg
Spiller du uten lader? Kan hende det kan være at den bytter pga lite strøm. Jeg selv har en G55VW
Vis hele sitatet...
Lader er tilkoblet så er ikke det som er problemet
Varmeproblemer kanskje? Kan godt hende skjermkortet blir så varmt at det slår seg av og kobler over på det innebygde i stedet.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Varmeproblemer kanskje? Kan godt hende skjermkortet blir så varmt at det slår seg av og kobler over på det innebygde i stedet.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor den skal slite med kun dette spillet. Skyrim med mods, FM, LoL, Dota 2, GTA, SimCity, Dishonored osv funker fint uten problemer.

Nå skal det også nevnes at hver gang jeg starter Total war så kommer det en førstegangsinstallasjon som varer i ca 10 sek. Mulig det har noe med det å gjøre?
Jeg får hele tiden disse førstegangsinstallasjonene i Steam, har aldri hatt noen problemer med spillene, så tror ikke det skal ha noe å si. Og jeg kjører en gammel Steaminstallasjon som jeg har brukt over flere PC'er. Men har du prøvd å reinstallere spillet?
Sist endret av Dimergon; 22. november 2013 kl. 23:43.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Jeg får hele tiden disse førstegangsinstallasjonene i Steam, har aldri hatt noen problemer med spillene, så tror ikke det skal ha noe å si. Og jeg kjører en gammel Steaminstallasjon som jeg har brukt over flere PC'er. Men har du prøvd å reinstallere spillet?
Vis hele sitatet...
Ja, har prøvd det. Skal prøve igjen imorgen for å se om jeg har flaks
Prøv å deaktivere det innebygde skjermkortet i enhetsbehandlinga i kontrollpanelet.