Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 928
Har fått førstegangstjeneste i januar 2025. Noen kompiser av meg har ringt inn og klart og byttet tjenestested.

Grunnene til at jeg vil bytte:
Nr 1. Jævlig kaldt
Nr 2. Veldig glad i byliv og fylla på byn. (Någe eg tippe e jævli svakt i kirkenes)
Nr 3. Veldig langt unna hjembyen
Nr 4. liker ikke nordlendinger, spesielt ikke damene (pga de er mer manndige enn meg)

Grunner til at jeg vill være der:

Nr 1. Veldig glad i friluftsliv, vert med på jakt og fiske siden jeg var liten
Nr 2. litt kult og si jeg har passet på grensa ved Russland når jeg kommer hjem på byen igjenn

Noen som har erfaringer eller kjenner noen som har vert der, som kan fortelle litt?
Sist endret av Abcdefg; 4. februar 2024 kl. 23:35.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg tror GSV er et av de morsomste stedene du får tjenestegjøre i Forsvaret. Jeg hadde aldri i verden byttet tjenestested om jeg var i dine sko
Du får ikke dra ut på byen i milla uansett. Ene kompisen min sin hele bataljon ble straffa fordi Èn av de dro ut på byen å drakk.
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Du får ikke dra ut på byen i milla uansett. Ene kompisen min sin hele bataljon ble straffa fordi Èn av de dro ut på byen å drakk.
Vis hele sitatet...

Tror det skal være lov og gå ut i helgene. Møter ofte militær som er plassert utfor byen eller folk fra marinen på byn. Selv om Mp står utfor og følger med. Har til og med hatt med ei hjem. Tror det er noen grenser på hvor mange enheter elns
Av ren nysgjerrighet, blir du 18 eller 19 i 2025?

Spør fordi det er politisk vilje til å kalle inn 19 åringer ++
Jeg er født i 2005
Sist endret av Abcdefg; 5. februar 2024 kl. 00:25.
Sitat av Abcdefg Vis innlegg
Jeg er født i 2005
Vis hele sitatet...
Er dette første innkalling du har fått?
Sitat av FrkMjau Vis innlegg
Er dette første innkalling du har fått?
Vis hele sitatet...
Ja
Okei, da er du 20 år ila 2025, har ikke blitt fritatt tidligere innkalling da du ikke har fått noen..

Ønsker deg masse lykke til uansett hvor du bestemmer deg for
Sitat av FrkMjau Vis innlegg
Okei, da er du 20 år ila 2025, har ikke blitt fritatt tidligere innkalling da du ikke har fått noen..

Ønsker deg masse lykke til uansett hvor du bestemmer deg for
Vis hele sitatet...
Takk
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dra til Tromsø istedenfor da
Har selv tjenestegjort på GSV, i HV, var dær i 6 måneder, Jul-Des. Du kommer inn på den verste tia, kan bli mer enn minus 30 i visse områder dær. Var dær rundt 2002. GSV ligger et bra stykke unna byen, og det går ikke noe særlig med buss i det område, så avhengig av bil transport hvis du skal på byen å drikke. Jeg er selv finnmarking, så jeg er vant til alt det dær. Men, et stort tips hær, de kirkenesværigene er ikke så glad i militær(gutter), du kan regne med bråk på byen (gjelder også GP), er du nordlending/finnmarking slipper du unna (som regel). Slik har det vært i alle år hæroppe (i finnmarkbygda), så best å holde seg i et gjeng om man skal ut! Kan bli litt uvær hæroppe, dvs. kolonne/stengte veier, kanselerte fly osv.

Til det positive: Leir rett ved flyplass, friluftsliv, godt med plass (finnmark er stort), ikke noe særlig med kø noen plasser (fly, uteplasser osv), greie folk generelt (untatt guttaboys som er på fylla).
Sitat av shivati Vis innlegg
Har selv tjenestegjort på GSV, i HV, var dær i 6 måneder, Jul-Des. Du kommer inn på den verste tia, kan bli mer enn minus 30 i visse områder dær. Var dær rundt 2002. GSV ligger et bra stykke unna byen, og det går ikke noe særlig med buss i det område, så avhengig av bil transport hvis du skal på byen å drikke. Jeg er selv finnmarking, så jeg er vant til alt det dær. Men, et stort tips hær, de kirkenesværigene er ikke så glad i militær(gutter), du kan regne med bråk på byen (gjelder også GP), er du nordlending/finnmarking slipper du unna (som regel). Slik har det vært i alle år hæroppe (i finnmarkbygda), så best å holde seg i et gjeng om man skal ut! Kan bli litt uvær hæroppe, dvs. kolonne/stengte veier, kanselerte fly osv.

Til det positive: Leir rett ved flyplass, friluftsliv, godt med plass (finnmark er stort), ikke noe særlig med kø noen plasser (fly, uteplasser osv), greie folk generelt (untatt guttaboys som er på fylla).
Vis hele sitatet...


Hørt om/lest at man ikke bør kødde for mye med de lokale mennene. Har du noen tips til hva man ikke bør gjøre si til de lokale
Sitat av Abcdefg Vis innlegg
Hørt om/lest at man ikke bør kødde for mye med de lokale mennene. Har du noen tips til hva man ikke bør gjøre si til de lokale
Vis hele sitatet...
Dette kan være vanskelig, er faktisk nok at du er dær. De fleste er jo greie, men så har du de få som ikke er det, og de får med kompisene sine som egentlig ikke er dær for å bråke/slåss. Det viktigste er å følge med damer du kanskje vil snakke med, prøve å se om de er sammen med noen andre dær, de tar ikke lett på at du prøver deg på dama si. Det er ikke sånn at det er bråk hver helg, men man må være påpasselig.
Hvis noen kaster en "dårlig/stygg" komentar til deg, er det kanskje ikke så lurt å svare med samme mynt, det kan trigge. De fleste kamper hær i finnmark begynner med munhuggeri/skit/sjit slenging, hæroppe kan du som regel merke/se at noe kommer til å hende. I Tromsø f.eks kan noen plutselig bare renne rett på deg, uten foranledning, det skjer heldighvis ikke så mye hær.
Sitat av shivati Vis innlegg
Dette kan være vanskelig, er faktisk nok at du er dær. De fleste er jo greie, men så har du de få som ikke er det, og de får med kompisene sine som egentlig ikke er dær for å bråke/slåss. Det viktigste er å følge med damer du kanskje vil snakke med, prøve å se om de er sammen med noen andre dær, de tar ikke lett på at du prøver deg på dama si. Det er ikke sånn at det er bråk hver helg, men man må være påpasselig.
Hvis noen kaster en "dårlig/stygg" komentar til deg, er det kanskje ikke så lurt å svare med samme mynt, det kan trigge. De fleste kamper hær i finnmark begynner med munhuggeri/skit/sjit slenging, hæroppe kan du som regel merke/se at noe kommer til å hende. I Tromsø f.eks kan noen plutselig bare renne rett på deg, uten foranledning, det skjer heldighvis ikke så mye hær.
Vis hele sitatet...
Får filme det som skjer så blir det fort litt voldserstattning