Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2356
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Hei,

Over en periode på 10-15 minutter var det høye smell i går kveld. Det hørtes ut fra lyden som det var rundt Oslo sentrum. Hørte det godt i leiligheten min på oppsal, og det minnet om granatnedslag. Andre som reagerte på dette? Noen som vet hva det var?
Hørte det, hørtes ut som om det var fyrverkeri i Birkelunden eller Sofienbergparken.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sikkert fyrverkeri i forbindelse med shippingkonferansen som er i Oslo om dagen. Pampene må feire seg selv litt.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Trådstarter
Ja, tenkte kanskje det var noe sånt, men det var så kraftig lyd at jeg tenkte det var grovere kaliber enn fyrverkeri. Nuvel, da vet jeg hva det var (sannsynligvis), og er calmer than you are.
Et tips til neste gang du på formiddagen dagen lurer på om det har vært granatnedslag i Oslo dagen før - sjekk nettavisene. De vil helt sikkert ha dette på forsiden.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Et tips til neste gang du på formiddagen dagen lurer på om det har vært granatnedslag i Oslo dagen før - sjekk nettavisene. De vil helt sikkert ha dette på forsiden.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev at det MINNET om lyden. Jeg kan være litt Torstein Tåke, men jeg skulle da sgu fått med meg hvis det ble krig.
Kan ha vært beredskapstroppen som tidligere på dagen hadde øvelse på Telenor Arena, at de fortsatte med nye øvelser i byen eller noe sånt. Hørte smellene selv, fra Frogner. Det var ikke vanlig fyrverkeri i så fall.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hørte det, hørtes ut som om det var fyrverkeri i Birkelunden eller Sofienbergparken.
Vis hele sitatet...
jeg synes også det hørtes ut som fyrverkeri.
Jeg var 50m fra sofienbergparken da, så der kom det ihvertfall ikke fra.
Det ble rigget opp ei scene og no greier på Birkelunden i går på dagen, så jeg tenkte at det kanskje skulle være no show der på kvelden. Jeg er ganske sikker på at jeg så lys fra fyrverkeri i kombinasjon med smell og jeg bor ikke så langt unna Sofienbergparken/Birkelunden.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Et tips til neste gang du på formiddagen dagen lurer på om det har vært granatnedslag i Oslo dagen før - sjekk nettavisene. De vil helt sikkert ha dette på forsiden.
Vis hele sitatet...
Nåja, under 22. Juli, så kom det ut på freak en stund før det kom ut på nettavisene, om at det hadde vært en eksplosjon i Oslo
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Jeg satt i Ola Narr å så på fyrverkeriet rundt kl 9-10, hvis det var da.

Varte i 10 minutter ca, og vil tippe det kom fra gamlebyen eller lignende.
Fyrverkeri fra Thon hotell nær slottsparken. Luktet krutt der i går kveld.