Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 8127
Hei,

Har i det siste lært meg litt programmeringsspråk som har gjort at jeg har klart å lage en webside. Har lært mye på veien, og dette har jeg puttet i mitt nyeste prosjekt: www.promillemåler.no. Mye av problemene underveis har vært kompatibilitet med andre lesere, men håper at den skal være optimal til nå.

Ønsker tilbakemelding på siden, og på kildekoden for å gjøre siden best mulig og for å kvalitetssikre det arbeidet jeg har gjort. Hvis dere ønsker å sende inn testbestilling og se hvordan "bestilling fullført" ser ut, så fyll inn Navn: Freak.no.

Nettsiden er: www.promillemåler.no

Takk på forhånd! :-)
Et spm:
Følger det noen betingelser ved å bestille dette? Noen skjulte kostnader eller noe vi ikke vet om akkurat nå?

Og hva viser displayet om jeg har over 1,9 i promille?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Der som postnummeret skal stå, så overlappes det av ''våre kunder sier''
Hele siden er kuttet av der.

Virket og som scam.
All erfaring sier at når kundene står frem med bilder og skamroser produktene, da er det ugler i mosen.
Sist endret av Bombasa; 25. juni 2012 kl. 17:53.
Synes det var litt rart ordvalg å skrive: "Optimal LCD-skjerm". Kunne godt bare stått "LCD-skjerm"
Sist endret av Bl4derunner; 25. juni 2012 kl. 17:54. Grunn: Fordi du leser her!
Betalte 50 spenn for en slik måler en gang... evig søppel.
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Et spm:
Følger det noen betingelser ved å bestille dette? Noen skjulte kostnader eller noe vi ikke vet om akkurat nå?

Og hva viser displayet om jeg har over 1,9 i promille?
Vis hele sitatet...
Det er ingen skjulte kostnader, du betaler kun 199kr per promillemåler. Bestiller du flere enn 1, så betaler du 25% mindre per måler.

Promillemåleren måler ikke høyere enn 1.9 i promille.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Viker som ''våre kunder sier'' bare er lagt over resten av siden..
Ser halve bilder og tekst som bare forsvinner.


Virket og som scam.
All erfaring sier at når kundene står frem med bilder og skamroser produktene, da er det ugler i mosen.
Vis hele sitatet...
Screenshot? Ok, jeg kan spørre om nye anbefalinger som ser litt mindre rosende ut.
Det som er sagt over. Teksten på våre kunder sier er i annen farge og mye større. I den ene teksten står det også "derfor" 2 ganger... ser ikke så profesjonnelt ut.


Businessen kan nok funke bra med mye spam på face.
Sist endret av Spirituell; 25. juni 2012 kl. 17:56.
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Betalte 50 spenn for en slik måler en gang... evig søppel.
Vis hele sitatet...
Var det likedan som den vi selger? Har brukt den siden mars i år, og så lenge du bruker den i et rom eller utendørs uten alkohol i lufta, så fungerer den fint for min og andre sin del. Brukte den sist i helga.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Det som er sagt over. Teksten på våre kunder sier er i annen farge og mye større.
Vis hele sitatet...
Ok. Kan du også legge ved screenshot? Og hvilken nettleser og operativsystem bruker du? (Gjelder alle egentlig)
Sitat av verified Vis innlegg
Det er ingen skjulte kostnader, du betaler kun 199kr per promillemåler. Bestiller du flere enn 1, så betaler du 25% mindre per måler.

Promillemåleren måler ikke høyere enn 1.9 i promille.



Screenshot? Ok, jeg kan spørre om nye anbefalinger som ser litt mindre rosende ut.
Vis hele sitatet...
Bestiller NÅ. Fin side, BTW
Bruker chrome på mobil...
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Bestiller NÅ. Fin side, BTW
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Har lagt ned en del arbeidstimer for å utforme den!
Bestilt!
"Husk å betale vedlagt BELØP innen 14 dager."
Hadde vært bedre å skrive regning/faktura?
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Bruker chrome på mobil...
Vis hele sitatet...
Skulle tro Chrome på mobil og datamaskin "leste" nettsiden likt.

Skal endre dette nå! :-)
Sist endret av verified; 25. juni 2012 kl. 18:00.
Identisk med den på bildet i allefall...

Viste 0.5 for lite, iforhold til politiet sin (Som man var så heldig å "fikk" prøve"...)

Så, ville ikke stolt på at den er så nøyaktig som man vil ha det til :P
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Følger det noen betingelser ved å bestille dette? Noen skjulte kostnader eller noe vi ikke vet om akkurat nå?
Vis hele sitatet...
Neida. Det er drop-shipping, evt. så har de bestilt inn et lite lager. De koster 5 dollar på DX så det er ikke noe behov for skjulte kostnader når de tjener 170 spenn per solgte unit (enkeltpris).

On topic så illustrerer vel spørsmålene i tråden her at siden din ser ut som en klassisk spam-/scam-site, så det bør du nok jobbe med.
Sist endret av nso; 25. juni 2012 kl. 18:02.
Med forskjellig farge mener jeg forskjellig nyanser. Mørkere nede.
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Identisk med den på bildet i allefall...

Viste 0.5 for lite, iforhold til politiet sin (Som man var så heldig å "fikk" prøve"...)

Så, ville ikke stolt på at den er så nøyaktig som man vil ha det til :P
Vis hele sitatet...
Hva sto det på din promillemåler da? Kjører selv ikke med mindre promillemåleren viser 0.0 for å være helt sikker.
nFF-bruker
20 5
Promillemåleren benytter seg ikke av munnstykker slik mange andre promillemålere gjør, noe som sparer deg for kostnader.
Vis hele sitatet...
Hvordan måler den promillen?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Siden så greit ut den, transparent favicon er en finesse du kunne spandert på, ser litt greiere ut med mørke temaer på nettleseren.
Sist endret av Fleff; 25. juni 2012 kl. 18:11.
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av haukaun Vis innlegg
Hvordan måler den promillen?
Vis hele sitatet...
Grov fortalt så måler promillemåleren antallet alkoholatomer i pusten i forhold til det totale antallet luftatomer i pusten.
Support:

Jeg ville byttet ut denne med noe som gav et noe mer seriøst inntrykk. Jeg vet ikke om det er initialer eller om det faktisk er ment som ordet "hallo" men jeg ville uansett valgt kontakt, support, støtte eller andre adresser.

For uten det har jeg ingen innvendinger annet enn at produktet åpenbart er 100% useriøst og upålitelig og at jeg derfor ikke ville anbefale noen å kjøpe det
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Support:

Jeg ville byttet ut denne med noe som gav et noe mer seriøst inntrykk. Jeg vet ikke om det er initialer eller om det faktisk er ment som ordet "hallo" men jeg ville uansett valgt kontakt, support, støtte eller andre adresser.

For uten det har jeg ingen innvendinger annet enn at produktet åpenbart er 100% useriøst og upålitelig og at jeg derfor ikke ville anbefale noen å kjøpe det
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, jeg skal ordne dette.
Sitat av verified Vis innlegg
Grov fortalt så måler promillemåleren antallet alkoholatomer i pusten i forhold til det totale antallet luftatomer i pusten.
Vis hele sitatet...
Alkoholatomer? Luftatomer? Er det rart siden oppfattes som scam når innehaver ikke en gang klarer å svare fornuftig på hvordan dette fungerer?
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av krJo Vis innlegg
Alkoholatomer? Luftatomer? Er det rart siden oppfattes som scam når innehaver ikke en gang klarer å svare fornuftig på hvordan dette fungerer?
Vis hele sitatet...
Kan godt være måten jeg forklarte prinsippet til promillemåleren på var diffust, men målet var å gjøre det forståelig for hvem som helst. Derfor forstår jeg at avsenderen virker litt mindre troverdig pga. dette.
Synes den var mistenkelig lik denne? Litt mye dårlig kritikk, blir ikke noe kjøp for meg.
Jeg ville fjernet den nederste delen der hvor det står "Hva våre kunder sier". Det virker så utrolig svada. Å skrive at den oppgir nøyaktig promille er jo ren løgn. Er det noen tester av denne promillemåleren som backer opp dette? På den positive siden så har du et bra domenenavn og det er helt klart interesse der ute for å kjøpe promillemålere. Jeg ville heller kjøpt inn mye bedre promillemålere. Kanskje noe sånt som dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635323
La meg få kommentere scam-kommentarene:
Dere blir da ikke krevd forskuddsbetaling. Dere betaler en faktura som følger med innen 14 dager etter bestilling. Hadde dette vært scam, ville det gjerne vært slik at man forskuddsbetaler for så å enten aldri få varen eller få noe helt annet!

Og man kan jo selvfølgelig teste produktet, for så å nekte å betale dersom det ikke oppfyller det man forventer. Man har da rettigheter ved netthandel, yeah?

Smartasser.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 25. juni 2012 kl. 20:22.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
La meg få kommentere scam-kommentarene:
Dere blir da ikke krevd forskuddsbetaling. Dere betaler en faktura som følger med innen 14 dager etter bestilling. Hadde dette vært scam, ville det gjerne vært slik at man forskuddsbetaler for så å enten aldri få varen eller få noe helt annet!

Og man kan jo selvfølgelig teste produktet, for så å nekte å betale dersom det ikke oppfyller det man forventer. Man har da rettigheter ved netthandel, yeah?

Smartasser.
Vis hele sitatet...
Om jeg kjøper en bil hos forhandler for 10k og "lurer" deg til å kjøpe den for 100k. Vil ikke det være svindel?

Denne måleren koster 25~ kroner hos dealextreme. Han tar 199 for den. Dealextreme har i tillegg fri frakt.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Om jeg kjøper en bil hos forhandler for 10k og "lurer" deg til å kjøpe den for 100k. Vil ikke det være svindel?

Denne måleren koster 25~ kroner hos dealextreme. Han tar 199 for den. Dealextreme har i tillegg fri frakt.
Vis hele sitatet...
Også? Han kan da videreselge til høyere pris om folk er villige til å betale det kan han ikke? På samme måte som du kan selge en bil du betalte 10k for til 100k om du finner noen som er villig til å betale det.
Joda, jeg sa ikke at han ikke kan gjøre det. Men jeg definerer det som scam. I likhet med de fleste andre her ser det ut som.
Å kjøpe billig og selge dyrt er ikke scam.
Enig i at dette virker som en klassisk scam side. Syntes forøvrig du burde sette ned prisen på produktet betydelig.
http://www.dealextreme.com/p/digital...l-tester-11353
Sist endret av Spelly; 25. juni 2012 kl. 20:49.
Når produktet ikke er verdt pengene, er det scam. Man ser jo også at han har nevnt at den måler nøyaktig promille, noe den ikke vil gjøre om du ser på reviews på dealextreme.
Fremtidens tenåringer vil takke deg hvis siden slår ann.

Men personlig fikk jeg nesten litt følelse at dette var for godt til å være sant fordi siden er veldig skrytete. Selv om det sikkert er naturlig å skryte av produktet man prøver å selge.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Når produktet ikke er verdt pengene, er det scam. Man ser jo også at han har nevnt at den måler nøyaktig promille, noe den ikke vil gjøre om du ser på reviews på dealextreme.
Vis hele sitatet...
Det er IKKE scam om man selger et produkt dyrere. Det kalles å ta seg bedre betalt, eller om han lurer deg til å betale mere så er det svindel. IKKE scam.
Ser ut som en sånn scam side som popper opp av og til. "Vinn en iPad nå!"
Hva våre kunder sier
Elin Franzén
Petter Wandsvik

Kunne du ikke like godt sette inn Ola Nordmann også?
Spør du meg så ser den jævlig manipulert (selvskrevet), du har nesten ingen annet informasjon som feks; Kontakt som feks telefon, også utgir du ikke din fulle navn, noe som ikke hadde fått meg til å bestille.

Nei, du lure ikke meg
nFF-bruker
20 5
At det er scam å selge noe dyrere enn du kjøpte det for vil jo si at Bunnpris,Rema,Ica og de andre store butikk-kjedene driver med scam.

On-topic: Hvis du drikker mye væske uten alkohol før du bruker promillemåleren vil det påvirke resultatet?
Kan jo være verd å sjekke dette ut også da:


Navn/foretaksnavn: HVOSLEF OG HOHLE UNGDOMSBEDRIFT
Forretningsadresse:Byåsen videregående skole
Selsbakkvegen 34
7484 TRONDHEIM


Han bruker med andre ord et org.nr til en UB som ble registrert for ganske mange år siden (2000).


Dette er vell ikke lov?
Sist endret av Blackkoz; 25. juni 2012 kl. 22:12.
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av haukaun Vis innlegg
At det er scam å selge noe dyrere enn du kjøpte det for vil jo si at Bunnpris,Rema,Ica og de andre store butikk-kjedene driver med scam.

On-topic: Hvis du drikker mye væske uten alkohol før du bruker promillemåleren vil det påvirke resultatet?
Vis hele sitatet...
Ja, det vil påvirke i liten grad. Det er på grunn av at måleren tar hensyn til mengde konsumert alkohol / total kroppsvekt, og mer væske fører til høyere kroppsvekt.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Kan jo være verd å sjekke dette ut også da:


Navn/foretaksnavn: HVOSLEF OG HOHLE UNGDOMSBEDRIFT
Forretningsadresse:Byåsen videregående skole
Selsbakkvegen 34
7484 TRONDHEIM


Han bruker med andre ord et org.nr til en UB som ble registrert for ganske mange år siden (2000).


Dette er vell ikke lov?
Vis hele sitatet...
Vi er en lovlig ungdomsbedrift som ble opprettet i 2012, så hvor du har dine fakta ifra aner ikke jeg. Gjerne kom med spørsmål hvis dere lurer, men husk at denne tråden handler om nettsiden, og ikke først og fremst moralen eller produktet.
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
For min del ville jeg aldri kjøpt fra denne siden, kjøper aldri noe fra et sted hvor de legger ved "anbefalinger". Blir litt som "SUPERHAXX GUIDE1337 2K DIABLO 3 LVL 60 IN 2 HOURS WITH 1000000 MILLION GOLD" sider, der har de samme greia om hvor bra ting fungerer og hvorfor du burde bruke 1000 kroner på det.

Men bortsett fra det synes jeg siden virker fin og seriøs. En annen ting kan jo være at etter min mening burde det vært en side med informasjon og en annen for bestilling om du skjønner hva jeg mener, tror det kunne blitt mer oversiktlig.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Kan jo være verd å sjekke dette ut også da:


Navn/foretaksnavn: HVOSLEF OG HOHLE UNGDOMSBEDRIFT
Forretningsadresse:Byåsen videregående skole
Selsbakkvegen 34
7484 TRONDHEIM


Han bruker med andre ord et org.nr til en UB som ble registrert for ganske mange år siden (2000).


Dette er vell ikke lov?
Vis hele sitatet...
Dine oppslags-skills feiler deg. Ungdomsbedrifter gjenbruker organisasjonsnummer (det er en pool de benytter så hvis du sjekker historiske navn på dette organisasjonsnummeret så vil du finne en 4-5 andre foretaksnavn også).

Så lovligheten er vel vanskelig å uttale seg om basert på det du presenterer. Jeg vil vel heller tro at alt er på sitt rene, man kan være uenig i markup - men da bør man vel være uenig i markup i ganske mange andre sektorer også.
Jeg ser det er mye diskusjon ang scam eller ikke.

Det er selvsagt ikke ulovlig å kjøpe noe billig og selge det videre dyrt. Så det er ikke noe scam.

Det dere derimot kan ryke på her er den åpenbare falske markedsføringen. Denne promilletesteren er hverken nøyaktig eller pålitelig. Deres eneste forsvar er at kunden ikke kan forvente bedre funksjon ut i fra prisen, men likevel påstår dere flere ganger på nettsiden at produktet er nøyaktig, noe det ikke er. Dere skriver også hvordan mangelen på individuelle munnstykker er en fordel, mens det i realiteten også fører til dårligere nøyaktighet.

Dere selger et leketøy og fremstiller det som et reelt og pålitelig produkt. Det kan selvsagt oppfattes som scam.

Alternativt kan dere selvsagt legge frem dokumentasjon på kalibrering av produktet med feilmarginer etc samt mulighet for kalibrering i ettertid.
Man skal være forsiktig med å skryte for mye av produktet sitt, de fleste erfarne forbrukere vil da høre noen alarmer og tenke på det gode gamle utrykket
"Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det ofte det"

Om det er svindel eller ikke er diffust men en ting er sikkert, jeg hadde følt meg passe svindlet hvis jeg hadde funnet ut at noen hadde solgt meg et produkt til 300, som jeg selv kunne kjøpt for 25 kr et annet sted.
verified's Avatar
Trådstarter
Dere som snakker om at vi tar oss for godt betalt har kanskje rett, men vet at GroupOn solgte slike målere til utgangspris 459 kroner ... Syns 199 for batteri, norsk manual, frakt og kundeservice ved behov er kanskje ikke en grei pris, men en bedre pris. Kundeservice skjer per e-post, hvis dere lurer.
Sitat av verified Vis innlegg
Var det likedan som den vi selger? Har brukt den siden mars i år, og så lenge du bruker den i et rom eller utendørs uten alkohol i lufta, så fungerer den fint for min og andre sin del. Brukte den sist i helga.



Ok. Kan du også legge ved screenshot? Og hvilken nettleser og operativsystem bruker du? (Gjelder alle egentlig)
Vis hele sitatet...
Du sier at den fungere fint for din del. Men... Kan du i dokumentere at denne målere er nøyaktig (som du påstår). Det finnes et utall slike måler og felles for de alle er at de er veldig unøyaktige.
Det er ingenting feil med prisen, det er faktisk slik alle forhandlere gjør det. Kjøp inn noe for en mindre pris enn de selger det for. Du ligger allerede milevis forran de andre tullingene her som maser om pris.

Hadde jeg vært dere, så hadde jeg satset på å selge det som det det er, en drikkeleke. Legg heller til som en bonus at det funker som en finfin test før neste dags kjøretur. Det er noe jeg kunne kjøpt. Dagens side, nix.

Skaff dere facebook side og en sånn der "liker" knapp dere kan snike inn på nettsiden. Gratis promotering det.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Ikke skriv at den er nøyaktig når den ikke er nøyaktig
Sist endret av Bothrops; 26. juni 2012 kl. 00:36.
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bompi Bjørn Vis innlegg
Det er ingenting feil med prisen, det er faktisk slik alle forhandlere gjør det. Kjøp inn noe for en mindre pris enn de selger det for. Du ligger allerede milevis forran de andre tullingene her som maser om pris.

Hadde jeg vært dere, så hadde jeg satset på å selge det som det det er, en drikkeleke. Legg heller til som en bonus at det funker som en finfin test før neste dags kjøretur. Det er noe jeg kunne kjøpt. Dagens side, nix.

Skaff dere facebook side og en sånn der "liker" knapp dere kan snike inn på nettsiden. Gratis promotering det.
Vis hele sitatet...
Takk for din konstruktive kritikk!

Vi har Facebook-side: www.promillemåler.no
Den dukker opp etter gjennomført bestilling, så de som antageligvis er mest interessert i å Like kan like siden vår hvis de vil.
Hva ville egentlig skjedd om noen testet seg med dette og ble tatt for fyllekjøring i ettertid? Kan man få noen smekk på det, siden man hevder dette apparatet er 100% nøyaktig? Eller hvordan stiller loven seg her?