Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2539
Jeg vet om noen bra plasser rundt tromsø her er de.Denne er ved skogsfjordvatnet på ringvassøy.
når du kommer mot vannet fra grønnliskaret. så skal du kjøre helt til enden av vennet og der hvor elva begynner vil du se en parkeringsplass og noen hytter på andre siden av vannet. Der skal du parkere. nå hvis du ser mot andre siden av veien ser du ett bittelite tjern. men for og finne disse må du gå ca 100-150 meter tilbake langs veien før du går opp i skogen. vi har vert der men det er ingen sti.det er flere innganger der oppe til det som visstnok skal være gamle kobbergruver. man kan glemme og dra dir på våren men på sommeren er det lite vann der opp og da er det mulig og komme et godt stykke inn.

den andre er også samme plass men på andre siden av vannet. og tidligere på vei. når du kjører langs vannet vil du se dette ingangen den er et stykke opp i fjellsiden. denne har jeg ikke vert i men vet om andre som har det.

den tredje er tromsøysundet. mens de laget tunnelen var det også jerngruve og i tunnelene vil du se avstikkere som duy
Va er ett ''tjern''? og den nederste der med
''den tredje er tromsøysundet. mens de laget tunnelen var det også jerngruve og i tunnelene vil du se avstikkere som duy''

Den skjønte jeg ingen ting av? du sier ikke mere enn at det er tromsøysundet, at de laget en tunell og at det var en jerngruve der. hvilken nytte har det for meg/oss, om det VAR en gruve der og vi ikke kommer oss inn?
Og hva er duy..?

Sorry for ''frekkhet'' men dette var rimelig vanskelig og lese.
Trådstarter
sorry sitter og kjeder meg på en laptop. men den grauva i tromsøysundet tror jeg du kan kommed deg inn i, men det er ikke lov. og det skal stå "vil du se avstikkere som du kan gå inn i. men skal rette opp.
et tjern er et lite vann.
edit:kan ikke endre inlegget så pliiiiz ikke klag på skrivefeil. har dysleksi -.-
Sist endret av xavi0n; 28. mars 2011 kl. 10:34.
Dra på skolen og følg med

Menden gruva i tromsøysundet? Altså, er det INNI tunelln? Den store hel***** gruva inni tunelln som er UMULIG og ikke se når man kjører i den? Eller snakker du om noe man ikke nødvendigvis ser?
Trådstarter
jo det er den....
og hvis du skal besøke noen av gruvene på ringvassøya så MÅ du ha støvler og lykt..
Oja, men vil tro de aller fleste vet om den. Og uansett, hvem stopper vel midt inni en tunell for og gå i ei mer eller midnre helt tom gruve som går 25 meter inn?
Trådstarter
hmm går den så kort. jeg har hørt at den går et par hundre meter pluss at det er flere andre sjakter
ikke nøyaktig 25 meter, men mener ikke den går så veldig langt inn. Vet bare at den var brukt for lagring av anleggsmaskiner o.l en stund på vinteren for noen år siden. Vet ikke om den enda blir brukt til det
Trådstarter
ok hvis man går inn på tromsø museum kan du finne ut mer om denne gruven
'
Tviler det kan være en så stor gruve.
Den ble oppdaget i 1901 - Tromsøsundets jernmalmfelter oppdages. Gruvedrift i 1915 og 1916.
To år med gruvedrift, med datidens teknologi, tror jeg ikke de kom særlig langt med. Pluss at dagens tromsøysundtunnel sikkert har tatt knekken på det meste av tunnelsystemene fra den tiden.