Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 9828
Vi lever i en verden hvor Penger spiller en utrolig stor
rolle. Vi blir styrt av våre lyster,, og vi tenker ikke over
konsekvensene av livsstilen vi lever. Vi fokuserer på Materialisme
og får det til å virke som om velferd er nummer en mål med livet.

MEN , spør deg selv... , blir du egentlig lykkeligere av å eie
hus , hytte , campingvogn , båt og bil? , når du vet at du
kunne klart deg med mye mindre og istedet hjulpet folk som trenger
det mer en deg selv.

Vist vi forandrer instillingen vår til livet så blir vi bedre
mennesker.

Hvordan er det egentlig verden har blitt? , vi går på jobb,
vi gjør vårt arbeid å kommer hjem. Vi spiser middag for så og
sette oss forran TV'en og se på programmer til vi går og legger oss,
så er det hele rutina om igjen neste dag. Istedet for å bruke tid på
å snakke med familien / ha sosial kontakt med noen , så ser vi på TV
eller sitter på PC'en og spiller. Mange sier at vi er mer "connected"
en noen gang i menneskets histore. Nå som alle er å få tak i på enten
telfon, msn eller sosiale nettverk som facebook. Jeg mener at det ikke
gjør oss sosiale , tvert om at det gjør oss A-sosiale.
Det er bare kontakt via Internett. Det er ikke det samme som å
møtes face to face.
som Alexander the great sa før han døde:

"TIME" is the most valuable treasure we have because is limited.
We can make more money, but we can not make more time.
When we devote time to a person, we are giving a portion
of our lives that we can never recover,
our time is our life. The best gift you can give someone
is your time. "

Jeg sier ikke at facebook, msn er dårlige, det finnes masse positivt
ved det. Men jeg mener at det fokuseres alt for lite på de negative
sidene ved det.


Folk må VOKNE OPP! , se hva som skjer
med verden! å gjøre noe med det!
Om valget er å gjøre livet til andre enklere og bedre, eller mitt eget, så velger jeg mitt eget.
Jeg ser ikke problemet...

Joda, vi styres av våre lyster, og penger er en stor del av vår hverdag, men hvorfor gjøre dette til et problem?

Hvis du heller har lyst til å være sosial enn å se på TV, så gjør du det. Det er ingen som tvinger deg til å se på TV istedenfor å henge med venner. Folk gjør det de vil fordi menneskeheten generelt er egoistiske og gjør det som passer dem best.

Man kan også, tro det eller ei, gjøre to ting på en gang! Se på TV med en venn? Det er faktisk blitt en ganske stor sosial begivenhet å se på film sammen med venner nå til dags. Det samme om dataspill o.l.

Det er du som må våkne opp. Resten av verden tenker ikke som deg.
Sitat av Hitsman Vis innlegg
MEN , spør deg selv... , blir du egentlig lykkeligere av å eie
hus , hytte , campingvogn , båt og bil? , når du vet at du
kunne klart deg med mye mindre og istedet hjulpet folk som trenger
det mer en deg selv.
Vis hele sitatet...
Hmm. Gi 55tusen til et korrupt land. Eller kjøpe bilen jeg har lyst på? såklart kjøpte jeg bilen. Jeg kan "støtte" de som trenger det og fortsatt eie alt du nevner. Min livsoppgave her i livet er ikke og vie livet mitt for og hjelpe de som trenger det mest.
[quote]MEN , spør deg selv... , blir du egentlig lykkeligere av å eie
hus , hytte , campingvogn , båt og bil?/QUOTE]

tvilsomt, sikkert derfor så mange vil ha mer...

når du vet at du
kunne klart deg med mye mindre og istedet hjulpet folk som trenger
det mer en deg selv.
Vis hele sitatet...
Egoismen er en fin ting, det er derfor vi har frp. xD

Jeg ser ikke at det skjer så mye mer med verden enn det altid har gjort, krig fattigdom etc er ikke noe nytt. Heller ikke klimaforandringer, viss man ser bort ifra årsak etc.
Kommer nok til å gå mange generasjoner før vi går fra en verden der alle tenker på alle. Tvilsomt at det noen gang kommer til å skje.
At vi kunne prestert enormt mye bedre, på de fleste måter er det ingen liten om. Handler kun om hva vi egentlig vil og ønsker å ta oss råd til.
Sist endret av sneipen; 13. september 2009 kl. 04:26.
Ja, jeg kan si at jeg blir lykkeligere av å eie bil, hytte båt. Hvem blir ikke det?
Hver enkelt kan ikke forandre verden alene, da må alle ta et initiativ, noe som mest sannsynligvis ikke kommer til å skje.

Jeg jobber ikke ræva av meg for å hjelpe halve Afrika for at alle folka der skal få det bra.
Men, kan henne jeg tenker på det innimellom, at jeg klager å syter... SELV om jeg får middag på bordet hver gang jeg trår inn døra, jeg har en seng å sove i, å tak over hodet.

Er mange som ikke lever sånn som vi, men hva kan vært enkelt individ gjøre med det?
Men, vi kan gi 200 kroner i måneden for at de skal få anti-malaria tablettene sine...
Men så naiv som vi har blitt i dag tenker de fleste "Hvis jeg ringer inn, er jeg sikkert 1 av 40, det hjelper ikke uansett"
Hva!? - Ja, vist alle hadde tenkt motsatt, så hadde de sikkert håvet inn en drøøss med penger.

Men når jeg har en 12 timers arbeidsdag, og jobber å sliter for at familien min skal ha det bra, så er det nok for meg.
Da lever jeg lykkelig, barna får mat og en god natt søvn, står opp om morran å går på skolen. Det er alfa omega.
Det er fælt at noen må dø av sult, malaria og andre sykdommer fordi de må drikke urent vann.
Men det er sånn verden er i dag, det vil bestandig være noen som har det dårligere enn andre, å folk vil fortsette å dø, fordi nesten alle "tror de er de eneste"...

Men dessverre er det sånn verden er blitt i dag... Er det ille? - Ja. Lever jeg lykkelig? - Ja.

Kall meg gjerne naiv, dum, latterlig... Jeg er bare et menneske, ikke supermann.
Sist endret av Ondskap; 13. september 2009 kl. 04:30.
våkne v. ((våkner - våknet/våkna - våknet/våkna))

hvis konj. (el hvem sin (hvems)) dersom sp¢rrepron. (el hvem sin (hvems) 1. Dersom 2. (spørrende og relativt)
Jeg har lagt merke til en liten trend med slike tråder i det siste. Selv om ikke alle er så vel-tenkte eller velskrevet så synes jeg likevel det er et sunnhetstegn når vanlige mennesker stiller seg selv slike spørsmål.

Det er viktig å være litt samfunnskritiske, sikter ikke til politikken, men på et litt dypere plan. Hvordan vi oppfører oss, normer vi følger helt blindt, vår utvikling fra aper til samfunnet i dag. Hadde utviklingen tatt en helt annen retning ville man vært blinde for alle de andre retningene den kunne tatt, det finnes ingen universal sannhet, vi tråkker stien mens vi går. Det er sunt å ha en litt kritisk sans til alt det vi tenker på som en selvfølge, som slik det skal være, de mest basiske konseptene av tilværelsen vår og funksjonen vår i samfunnet slik den har utviklet seg til å bli.

Hvorfor vegrer vi oss for å snakke til andre mennesker for eksempel, hvorfor kunne det ikke vært helt normalt å slå av en prat med fyren du sitter ved siden av på bussen? Vi er alle sammen, i samme båt, vår menneskelige eksistens, vi blir født, vi lever og vi dør. Men likevel er vi inneforstått med en sett av regler på hvordan vi kan te oss i forskjellige situasjoner, uansett om vi ikke har lyst å følge dem så sitter de så dypt at vi nesten er tvunget til det.

Verden kunne vært et mye bedre sted. I Norge ligger alt til rette for det. Men vi er veldig redde for å bevege oss vek fra det som er normalt, det som er akseptert, det som er skikk og norm. Selv om mye er ganske bra nå. Men hvis alle kunne myknet egoene sine og glemt alle de sosial reglene som holder oss tilbake, så kunne mye blitt bedre.

En dag kanskje vi tenker i avsky på hvordan mennesker på 2000 tallet kunne gå forbi noen som tigget penger uten å gi en krone. Hvordan vi kunne leve i blindhet for alt det jævlige som skjer utenfor vår egen dørstokk, men fortsatt ikke bry oss nok til å gjøre noe. At, unnskyld meg, 30% befolkningen stemmer på et parti som rett og slett ikke bryr seg om de vanskeligstilte i samfunnet. Kanskje man må oppleve noe av dette selv for at man virkelig skal kunne bry seg.

How many times can a man turn his head, and pretend that he just doesnt see?
Åh, så digg det hadde vært hvis menneskene som skrev slike tråder sluttet å snakke så løst om "vi". De burde jo enten avklare hvem de og kompisene sine er, eller slutte med dette vi-snakket. Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg jo trodd de uttalte seg om meg og mine nærmeste.
Sitat av luni Vis innlegg
Åh, så digg det hadde vært hvis menneskene som skrev slike tråder sluttet å snakke så løst om "vi". De burde jo enten avklare hvem de og kompisene sine er, eller slutte med dette vi-snakket. Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg jo trodd de uttalte seg om meg og mine nærmeste.
Vis hele sitatet...
Utrolig enig. Og så er vell ikke freakforum den beste plassen og skrive poster som dette ( Trådstarter`s).

Altså, det sier seg litt selv at ikke hele planet har noen planer om i nærmeste framtid og tenke på alle andre osv,osv. Synes egentlig hele denne tråden var nokså tullete..

Ja, vi går på jobb for å tjene penger til mat
Ja, vi spise middag for å overleve. Etter det har man kanskje fra klokka 1800 og fram til kvelden.
TV er tidsfordriv, og så snakker vi med hverandre for å være litt sosiale da vettu.

Hvis du har et helt nytt konsept/ levemåte, som gjør det mulig og overleve og tjene litt penger til ting man har lyst på, Bring it!
Mye feil med det vestlige samfunnet, men det virker som det er på vei til å forandre seg, heldigvis.
ÆÆæh for en irritabel tråd.
JA jeg trenger alt dritten jeg kjøper! Bil, båt, hytte, motorsykler og snøskutre. Bare i år har jeg sikkert brukt nok penger til å kunne gi mat til en medium stor afrikansk landsby på kjøretøy og div annet som du mener jeg ikke trenger, og dette er selv om jeg bor 5 min. gåtid unna arbeidet mitt!

Hvorfor ? Fordi jeg kan! Jeg jobber og sliter, og har tjent mesteparten av mine penger ved ærlig arbeid. Hvorfor skal ikke jeg kunne nyte godt av dette da ?

Om jeg solgte det jeg ikke trenger, og lever på et lavmål for så å gi pengene mine til de som trenger det, så betviler jeg stort på at dette vil gi meg større tilfredsstillelse enn når jeg feks hopper i båten og gir bånn gass inn mot sommerhavet.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
ÆÆæh for en irritabel tråd.
JA jeg trenger alt dritten jeg kjøper! Bil, båt, hytte, motorsykler og snøskutre. Bare i år har jeg sikkert brukt nok penger til å kunne gi mat til en medium stor afrikansk landsby på kjøretøy og div annet som du mener jeg ikke trenger, og dette er selv om jeg bor 5 min. gåtid unna arbeidet mitt!

Hvorfor ? Fordi jeg kan! Jeg jobber og sliter, og har tjent mesteparten av mine penger ved ærlig arbeid. Hvorfor skal ikke jeg kunne nyte godt av dette da ?

Om jeg solgte det jeg ikke trenger, og lever på et lavmål for så å gi pengene mine til de som trenger det, så betviler jeg stort på at dette vil gi meg større tilfredsstillelse enn når jeg feks hopper i båten og gir bånn gass inn mot sommerhavet.
Vis hele sitatet...
Så og si alle i Norge lever nøyaktig som deg, men de færreste tørr å innrømme det på den samme måten. Hykleri spør du meg.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
ÆÆæh for en irritabel tråd.
JA jeg trenger alt dritten jeg kjøper! Bil, båt, hytte, motorsykler og snøskutre. Bare i år har jeg sikkert brukt nok penger til å kunne gi mat til en medium stor afrikansk landsby på kjøretøy og div annet som du mener jeg ikke trenger, og dette er selv om jeg bor 5 min. gåtid unna arbeidet mitt!

Hvorfor ? Fordi jeg kan! Jeg jobber og sliter, og har tjent mesteparten av mine penger ved ærlig arbeid. Hvorfor skal ikke jeg kunne nyte godt av dette da ?

Om jeg solgte det jeg ikke trenger, og lever på et lavmål for så å gi pengene mine til de som trenger det, så betviler jeg stort på at dette vil gi meg større tilfredsstillelse enn når jeg feks hopper i båten og gir bånn gass inn mot sommerhavet.
Vis hele sitatet...

Jeg må si meg veldig enig med deg.
Grunnen til at vi kan si det er at vi ikke har noe erfaring med hvordan hjelpe. Alt blir sånn på avstand når det er på tv. Det blir liksom så enkelt å si at det er "noen andres" oppgave eller at det er opp til politikerne å bestemme om vi skal hjelpe.

En ting jeg i hvertfall er lei av, er at folk sier at penger de gir ikke er til hjelp fordi landene er korrupte. Ikke rart det er mange her inne som stemmer FrP, ser jo det i meningene deres.
Sitat av Hitsman Vis innlegg
Vi lever i en verden hvor Penger spiller en utrolig stor
rolle. Vi blir styrt av våre lyster,, og vi tenker ikke over
konsekvensene av livsstilen vi lever. Vi fokuserer på Materialisme
og får det til å virke som om velferd er nummer en mål med livet.

MEN , spør deg selv... , blir du egentlig lykkeligere av å eie
hus , hytte , campingvogn , båt og bil? , når du vet at du
kunne klart deg med mye mindre og istedet hjulpet folk som trenger
det mer en deg selv.




Folk må VOKNE OPP! , se hva som skjer
med verden! å gjøre noe med det!
Vis hele sitatet...
Hva i satans navn er det du babbler om? Og hvordan våger du å generalisere og be oss våkne opp?

Om du har levd i din egen bobble så er det ditt problem, men å lage en tråd som dette og tro at du er neste platon eller moder theresa blir jeg bare provosert av.

Det er flott at du ikke lever det perfekte liv lenger, men ikke tro at du er nå et hestehodet foran resten. du er nok heller et par mil bak resten.
Sist endret av Geiten; 13. september 2009 kl. 12:40.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Handler tråden din om kapitalismens grådighet, eller om den nye asosiale Facebook-generasjonen? Virker som du prøver å stappe så mye kontrovers som mulig inn i én tråd.

Og forresten, jeg tror jeg akkurat drepte et lite afrika-barn med pizzaen jeg spiste. Nam
Sitat av Hitsman Vis innlegg
Hvordan er det egentlig verden har blitt? , vi går på jobb,
vi gjør vårt arbeid å kommer hjem. Vi spiser middag for så og
sette oss forran TV'en og se på programmer til vi går og legger oss,
så er det hele rutina om igjen neste dag.
Vis hele sitatet...
Hvis noen har det sån, så synes jeg veldig synn i dem.
og det er ikke verden som har blitt sån, det er hva du gjør av den.

Jeg vil heller dø enn å se på TV vær dag.
Sitat av ticks Vis innlegg
Handler tråden din om kapitalismens grådighet, eller om den nye asosiale Facebook-generasjonen? Virker som du prøver å stappe så mye kontrovers som mulig inn i én tråd.

Og forresten, jeg tror jeg akkurat drepte et lite afrika-barn med pizzaen jeg spiste. Nam
Vis hele sitatet...
Du drepte ingen. Det er ikke din oppgave å mate fremmede.

Provoseringen din var uansett barnslig og dårlig og du blir ikke noe "kul" av å skrive sånt.
Geiten: Hvorfor i satans navn tar du det så personlig? Grenset til å være veldig defensiv, følte du deg veldig truffet?

Hitsman som sannsynligvis ikke er så veldig gammel, sett på skrivemåten hans og slikt. Unnskyld om jeg tar feil. Lufter jo bare noen samfunnskritiske tanker han har hatt. Det er på ingen måte en belærende post, men mer ment som en liten tankevekker. Uansett om man er enig i eller ikke så er det faktisk jævlig flott at yngre mennesker stiller slike spørsmål, oppfordrer til litt diskusjon, litt tanker, litt filosofering. For en gangs skyld! Kan du være litt moden og se budskapet i teksten, til tross for at den ikke er skrevet med tyngden og ordforrådet til poet, så hadde vi kommet langt. Det er faen meg jævelig trist at ungdom nesten blir skjelt ut for å tenke litt selv, reflektere over vår eksistens.

Bedre om de sitter foran tven og dummer seg ned, det er jo ikke slik at å se verden i gjennom øynene til noen som ikke er helt indoktrinert samfunnets regler og måter enda, kan ha noen smarte tankeganger gående oppi topplokket! Nei fyfaen.
Ligger vel i menneskets natur at vi ønsker mer av det gode og at vi tenker hovedsaklig på oss selv først og fremst. Men jeg ser ikke noe stor forskjell fra våre levemåte i dag enn fra viking-tiden - for utenom at vi har våknet?

For lenge lenge siden plyndret vi byer, og de beste hadde selvsagt de beste vikingskipene, sverdene, osv.. Hvorfor? For de vi kunne.

Jeg mener vel derfor at vi kanskje HAR VÅKNET!! Barna i Afrika får masse hjelp, selv om de kunne sikkert ha fått mer, så får de uansett mer nå enn før. Så hva trådstarter babler i aner ikke jeg. For at et land som har jobbet seg hardt til rikdom, skal leve i fattigdom for andre andre land velger å krige, produsere papirpenger for at de har papir - slik at verdiene synker, for at regjeringene deler opp landet i rike og fattige deler. Skal da vi andre svi for dette??

Norge sin rikdom har kanskje kommet lett, men igjen så sender vi faktisk ganske mye penger til mange av u-landene - Spesielt i motsetning til andre land.
Sist endret av dico; 13. september 2009 kl. 13:30.
Sitat av Hitsman Vis innlegg
...Mange sier at vi er mer "connected"
en noen gang i menneskets histore. Nå som alle er å få tak i på enten
telfon, msn eller sosiale nettverk som facebook. Jeg mener at det ikke
gjør oss sosiale , tvert om at det gjør oss A-sosiale.
Det er bare kontakt via Internett. Det er ikke det samme som å
møtes face to face.
...
Vis hele sitatet...
Elektronisk kommunikasjon lar en kommunisere med flere personer som er geografisk spredt over kortere tid. Noen vil hevde at dette er positivt, og til og med sosialt. Men det vil etter min mening selvfølgelig aldri erstatte hyggelig sosial omgang med venner. Så der er vi ganske enige.

Men det er jo et paradoks at du selv velger å skrive dette innlegget på forumet, i stedet for å være ute i verden for å være sosial og hjelpe folk.

Så til pengene. Penger er aldri noe problem for den som har nok. Det fungerer omtrent som oksygen. Du må ha det for å overleve. Så kan vi jo diskutere hva som er nok. Du kommer naturligvis lenger for en 100-lapp i et lavkostland enn i et høykostland. Men så kreves det også mer arbeid for å tjene 100-lappen i det ene tilfellet enn det andre.

Hvis normen der du kommer fra er å ha hytte og båt, så vil det være naturlig å savne dette inntil det er på plass. Er normen å ha 4 geiter, så vil savnet være tilsvarende. Les litt om Maslows behovspyramide hvis du ikke har gjort det.
UngarEffect leverte en perfekt beskrivelse av min egen tankegang. Jeg gir rett og slett blanke om jeg tramper over alle u-landene i verden. Så lenge jeg får kjøre bil til arbeid, spise masse god mat, og kjøpe alle de teite tingene jeg ikke trenger, så er jeg en glad laks.

OT: om man først har begynt å gi penger til "afrikabarn" så regner jeg det som din plikt å fortsette å fø på alt avkommet deres og sørge for at slekten deres har det bra helt til du dør, før du dør bør du pålegge ansvaret ditt på noen andre. Hvis ikke får det litt sånn luremus effekt: se her, masse mat--> glade barn--->flere barn-->ikke noe mer mat---> flere dør enn i utgangspunktet og det er din skyld. Hvis man "hjelper" så lager man dermed ett kunstig grunnlag for overlevelse.
Geordie, jeg kunne ikke vært mere enig. =)
Så klart. Jeg mener vi beveger oss mot det bedre på de fleste områder. Men utviklingen vår på det mentale planet kunne på mange måter vært bedre også. Og vi kunne utviklet oss fortere. Kanskje mot å bli et mer åpent og inkluderende samfunn enn vi er nå feks. Ikke noe store saker, bare day to day things.
Sitat av Geordie Vis innlegg
Geiten: Hvorfor i satans navn tar du det så personlig? Grenset til å være veldig defensiv, følte du deg veldig truffet?

Hitsman som sannsynligvis ikke er så veldig gammel, sett på skrivemåten hans og slikt. Unnskyld om jeg tar feil. Lufter jo bare noen samfunnskritiske tanker han har hatt. Det er på ingen måte en belærende post, men mer ment som en liten tankevekker. Uansett om man er enig i eller ikke så er det faktisk jævlig flott at yngre mennesker stiller slike spørsmål, oppfordrer til litt diskusjon, litt tanker, litt filosofering. For en gangs skyld! Kan du være litt moden og se budskapet i teksten, til tross for at den ikke er skrevet med tyngden og ordforrådet til poet, så hadde vi kommet langt. Det er faen meg jævelig trist at ungdom nesten blir skjelt ut for å tenke litt selv, reflektere over vår eksistens.

Bedre om de sitter foran tven og dummer seg ned, det er jo ikke slik at å se verden i gjennom øynene til noen som ikke er helt indoktrinert samfunnets regler og måter enda kan ha noen smarte tankeganger gående oppi topplokket! Nei fyfaen.
Vis hele sitatet...
Ja la oss rose dagens ungdom for alt.
Og nei, jeg føler meg ikke truffet. Jeg bare likte ikke måten han generalisterte på.

Mange av oss av har vel vært der han er nå, men jeg gikk ikke å lagde poster om hvor "dumme" folket er og latet som jeg var en slags profet som prøvde å vekke folket til å se "SANNHETEN!".

Det blir for dumt uansett alder.
Skal vi kanskje ha barn i stortinget også nå.
Sist endret av Geiten; 13. september 2009 kl. 13:36.
Sitat av Hitsman Vis innlegg
Vist vi forandrer instillingen vår til livet så blir vi bedre
mennesker.

[...]

Hvordan er det egentlig verden har blitt? , vi går på jobb,
vi gjør vårt arbeid å kommer hjem. Vi spiser middag for så og
sette oss forran TV'en og se på programmer til vi går og legger oss,
så er det hele rutina om igjen neste dag. Istedet for å bruke tid på
å snakke med familien / ha sosial kontakt med noen , så ser vi på TV
eller sitter på PC'en og spiller.

[...]

Folk må VOKNE OPP! , se hva som skjer
med verden! å gjøre noe med det!
Vis hele sitatet...


Det eneste jeg tror jeg kan si meg enig i med deg her er denne delen:
"Vist vi forandrer instillingen vår til livet så blir vi bedre
mennesker"

Ja, bedre mennesker...
Men vi må fortsatt på jobb hver dag.
De fleste av oss har 8-12 timers arbeidsdag, og noen av oss ganske krevende jobber.
Rutinen må gjentas hver dag uansett, uansett hvordan du vrir det.

Å se på TV, kan i grunn også være sosialt.
Her, så ser som regel alle på TV samtidig f.eks en film, en serie vi følger med på.
TV er blitt en del av hverdagen, ingenting du kan få oss til å gjøre med det.


Dette du kommer med ser ut for meg at det kommer til å bli en form for fremtidlig "propaganda" eller noe i den duren... Vi får komme til å høre samme leksa nesten hver dag.
Nei, jeg gleder meg til sommeren, ta bilen min, kjøre opp til finnmark, sette ut båten og kose meg i sommervarmen, med øl, musikk å gode venner
Sitat av Geiten Vis innlegg
Ja la oss rose dagens ungdom for alt.
Og nei, jeg føler meg ikke truffet. Jeg bare likte ikke måten han generalisterte på.

Mange av oss av har vel vært der han er nå, men jeg gikk ikke å lagde poster om hvor "dumme" folket er og latet som jeg var en slags profet som prøvde å vekke folket til å se "SANNHETEN!".

Det blir for dumt uansett alder.
Skal vi kanskje ha barn i stortinget også nå.
Vis hele sitatet...
Rose dem for å tenke selv? Ja, faktisk, det burde vi absolutt gjøre!
Det du sier henger jo ikke på greip og du prøver å putte ord i munnen min.
Hvem sa rose dem for alt? Av til så er litt generalisering greit når man snakker om samfunnet vårt inkl. seg selv og ikke stygge påstander om grupper med mennesker. Skjønner ikke hvordan du kan bli så irritert når på essensen av det han skrev:

Sitat av Hitsman Vis innlegg
Vi lever i en verden hvor Penger spiller en utrolig stor
rolle. Vi blir styrt av våre lyster,, og vi tenker ikke over
konsekvensene av livsstilen vi lever. Vi fokuserer på Materialisme
og får det til å virke som om velferd er nummer en mål med livet.

MEN , spør deg selv... , blir du egentlig lykkeligere av å eie
hus , hytte , campingvogn , båt og bil? , når du vet at du
kunne klart deg med mye mindre og istedet hjulpet folk som trenger
det mer en deg selv.

Vist vi forandrer instillingen vår til livet så blir vi bedre
mennesker.

som Alexander the great sa før han døde:

"TIME" is the most valuable treasure we have because is limited.
We can make more money, but we can not make more time.
When we devote time to a person, we are giving a portion
of our lives that we can never recover,
our time is our life. The best gift you can give someone
is your time. "
Vis hele sitatet...
Sitat av Geiten Vis innlegg
Ja la oss rose dagens ungdom for alt.
Og nei, jeg føler meg ikke truffet. Jeg bare likte ikke måten han generalisterte på.

Mange av oss av har vel vært der han er nå, men jeg gikk ikke å lagde poster om hvor "dumme" folket er og latet som jeg var en slags profet som prøvde å vekke folket til å se "SANNHETEN!".
Vis hele sitatet...
Pussig å se hvordan du lar deg provosere.. Det er ingen som har utgitt seg for å være profet, og hvis du tolker det sånn, så sier det langt mer om din holdning enn det budskapet som opprinnelig lå i teksten.

Sitat av Geiten Vis innlegg
Det blir for dumt uansett alder.
Skal vi kanskje ha barn i stortinget også nå.
Vis hele sitatet...
Barn i stortinget? Å komme drassende med slike irrelevante og banale utsagn samtidig som du rakker ned på andres innlegg, dét blir for dumt.
Midlene er slutten


Vi ønsker å gjenopprette de grunnleggende nødvendigheter og miljøbevisstheten av menneskearten gjennom å forkynne de mest aktuelle forståelser av hvem og hva vi virkelig er, sammen med hvordan vitenskap, natur og teknologi (i stedet for religion, politikk og penger) holder nøklene til vår personlige vekst. Ikke bare som individuelle mennesker, men som en kultur både strukturelt og åndelig. Den sentrale innsikt i denne bevisstheten er en gjenkjennelse av oppdukkende og symbiotiske elementer av naturlig lov og hvordan samkjøre disse forståelser som fundamentet for vår personlige og sosiale skikk. Livet på jorden kan og vil blomstre i et system som stadig vokser i en positiv måte, hvor negative sosiale konsekvenser av f.eks. sosiale klasseskiller, krig, fordommer, favorisering og kriminell aktivitet stadig vil bli redusert og, idealistisk sett, bli ikke-eksisterende innenfor spekteret av den menneskelige adferden alene.


Denne muligheten er såklart svært vanskelig for de fleste mennesker å ta i betraktning siden samfunnet har pålagt oss å tro at kriminalitet, korrupsjon og uærlighet er fakta og at det alltid vil være folk som ønsker å misbruke, såre og dra nytte av andre. Religion er den største formidler av slik propaganda, siden "oss og dem-" og "godt og vondt-" mentaliteten fremmer denne falske antakelsen.

Virkeligheten er at vi lever i et samfunn som fremtvinger et evig mas etter mer. Konsekvensen av denne livsstilen er at mennesket må oppføre seg selvpreserverende, selv om det betyr at de må svindle og stjele for oppnå det de ønsker. Vår forskning har konkludert med at livsstil er en av de mest grunnleggende årsakene til slik villfaren menneskelig adferd, samtidig som det fører til komplekse former for nevroser på andre måter. Hvis vi ser på narkotikamisbruk, kriminalitet og fengslingsstatistikker ser vi at fattigdom og usunne sosiale forhold er en del av livserfaringen til dem som deltar i slik oppførsel.


Mennesker er ikke gode eller onde... de jager etter stadig skiftende sammensetninger av livserfaring(er) som påvirker dem. Menneskekvaliteten (hvis det hadde vært noe slikt) er direkte knyttet opp til oppdragelse og derfor trossystemer de er betinget til.

http://www.zeitgeist.ntking.net/

Denne er min tanke vekker
Når jeg leser noen av svarene i denne tråden så skjønner jeg hvorfor verden er helt fucked. Og det virker som det er langt igjen å gå og..
Sist endret av dør; 13. september 2009 kl. 14:43.
Hehe, Zeitgest ja. De fleste jeg kjenner som har sett den har forsøkt å overbevise meg med tomprat i flere timer i ettertid. Imponerende at enkelte fortsatt tror så blindt på det.

Sitat av dør Vis innlegg
Når jeg leser noen av svarene i denne tråden så skjønner jeg hvorfor verden er helt fucked. Og det virker som det er langt igjen å gå og..
Vis hele sitatet...
Og hva skal du fram til med dette innlegget? Kan du sortere ut det du mener er helt galt, og gi oss en pekepinn på hva du faktisk mener, og ikke minst hvilke innlegg du referer til?
Sist endret av tafsern; 13. september 2009 kl. 14:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hehe, Zeitgest ja. De fleste jeg kjenner som har sett den har forsøkt å overbevise meg med tomprat i flere timer i ettertid. Imponerende at enkelte fortsatt tror så blindt på det.
Vis hele sitatet...
Skal ikke overbevise folk at alt di påstår om fks. Worl Trade Senter er sant eller ikke. Men di inspirerer meg til å tenke utenfor "Boksen" derfor er det relevant. Og di har mange gode poeng, di sier selv at di jobber for å få folk til å tenke selv og det gjorde det for meg...
kanskje litt OT men slenger den på alikvel

litt langt for en quote så her er linken
Hitsman's Avatar
Trådstarter
2 7
Sitat av Geiten Vis innlegg
Ja la oss rose dagens ungdom for alt.
Og nei, jeg føler meg ikke truffet. Jeg bare likte ikke måten han generalisterte på.

Mange av oss av har vel vært der han er nå, men jeg gikk ikke å lagde poster om hvor "dumme" folket er og latet som jeg var en slags profet som prøvde å vekke folket til å se "SANNHETEN!".

Det blir for dumt uansett alder.
Skal vi kanskje ha barn i stortinget også nå.
Vis hele sitatet...

Vist mange av dere toklet det jeg skrev som generalisering så må jeg beklage.
Det jeg prøvde å si var at mange burde kansje ta seg litt tid i hverdagen å reflektere over hvordan de bruker sin tid
og penger.

Jeg vil også si at jeg ikke har noe imot at folk går på jobb og jobber hardt hver dag. Det er bra at folk står på og det bygger et bedre samfunn vist alle bidrar.
Jeg har en 42 tommer Tv, koblett til en pc.
Det gir meg mye fin uderholdning. Det neste blir 5.1 lyd.
Siden data og teknologi er min hobby, gir det meg mye morro i fritiden.
Når jeg jobber, føler jeg at jeg kan brukes til noe, og samarbeider med andre indivder på en produktiv måte.
Hvis man har endel penger, kan man reise å oppleve andre land og kulturer.
"Life goes by pretty fast, if you don't stop and look around once in a while and do whatever you want all the time, you could miss it."
Sitat av Kalakov Vis innlegg
"Life goes by pretty fast, if you don't stop and look around once in a while and do whatever you want all the time, you could miss it."
Vis hele sitatet...
Når vi først er inne på quotes:

"Life's what happens when you're busy making other plans." Igrunn er det hva du selv gjør det til å være. Jeg er fornøyd med mitt liv, selv om trådstarter mener jeg har tatt den blå pillen.
"The crisis... is a crisis in consciousness"
"I realized I had the game wrong. The game was to figure out what I already was"
Sist endret av Mentalbox; 13. september 2009 kl. 15:58.
jeg tror ikke vi skal klage, i usa er dette et mye større problem. den jeve unge amerikaner har i gjennomsnitt 15 000$ i kredittkort gjeld! og det bilde reflekterer faktisk hele økonomiel til USA. de har en gjeld, som de låner og låner og låner penger oppå. og jeg skulle heller levd med knuste kneskåler en gjeldsslave resten av livet i usa.

gå på video.google.com og søk på: In Debt we pay.

så når vi går til banken å låner os penger for å kjøpe, bilen, båten leiligheten og hytta så gjør vi ikke en avtale med djevelen selv. i motsetning til USA.
Sist endret av skeptfisk; 13. september 2009 kl. 15:59.
Kanskje ikke en økonomi-djevel nei, skeptfisk.
Sitat av Mentalbox Vis innlegg
Kanskje ikke en økonomi-djevel nei, skeptfisk.
Vis hele sitatet...
utdyp deg, så jeg kan påpeke hva som er galt med den unødvendige kommentaren!

Sitat av skeptfisk Vis innlegg
jeg tror ikke vi skal klage, i usa er dette et mye større problem. den jeve unge amerikaner har i gjennomsnitt 15 000$ i kredittkort gjeld! og det bilde reflekterer faktisk hele økonomiel til USA. de har en gjeld, som de låner og låner og låner penger oppå. og jeg skulle heller levd med knuste kneskåler en gjeldsslave resten av livet i usa.

gå på video.google.com og søk på: In Debt we pay.

så når vi går til banken å låner os penger for å kjøpe, bilen, båten leiligheten og hytta så gjør vi ikke en avtale med djevelen selv. i motsetning til USA.
Vis hele sitatet...
edit: in debt we trust
Sist endret av skeptfisk; 13. september 2009 kl. 16:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kan ærlig talt si at jeg hadde blitt dritglad om jeg fikk en campingvogn. Det betyr noe for meg.
Sorry, men materielle goder gjør meg definitivt lykkeligere.
Det som bekymrer meg mest er at folk må se filmer som zetgeist for og skjønne at verden ikke er helt rettferdig. Også er det de samme menneskene som skal komme og kjefte på meg og andre fordi vi ikke "tenker selv". Hvis de samme hadde vært så flinke til og tenke selv hadde de ikke trengt og se en video.
http://imgs.xkcd.com/comics/sheeple.png
Koyaanisqatsi (life out of balance)
Sist endret av Mentalbox; 14. september 2009 kl. 08:28.
Du kunne jo skrevet litt om hva den filmen viser og evt. ditt syn på saken. Er vel lettvint og bare poste en youtubevideo og ingenting mer.
Ikke nødvendig; filmsnutten snakker ikke bare for seg selv, men for meg.
Takk.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Mentalbox Vis innlegg
Ikke nødvendig; filmsnutten snakker ikke bare for seg selv, men for meg.
Takk.
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at det er fint å se på bylivet filmet ovenfra i høy hastighet?