Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1918
Heisann søker noen til å lage meg et login script den skal inneholde dette:

-Login og registrering
-en mail funksjon ved registrering
-og at jeg kan sende en "oppdaterings mail" til medlemene
-en admin side der jeg kan adde flere admins
-og no "endre passord" greier

Designet kan jeg gjøre selv
En liten pris kan diskuteres. dette skjer gjennom paypal
Sist endret av ciksty; 5. juli 2012 kl. 00:49.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Kan ordne det for en tusenlapp, via bankoverføring. 1500 over paypal.
<?=getUserTitle()?>
Kan gjøre dette for en billig penge. 500kr paypal
Sist endret av Vikingor; 5. juli 2012 kl. 12:51.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Jeg kan også lage dette for en billig penge. Send meg en PM slik at vi kan diskutere pris eller whatever.
Jeg har allerede tilbudt å gjøre dette gratis for ham.
Lurer dere på grunnen?
Da jeg var på ca. lik alder som ham, kom jeg egentlig ingen vei med prosjekter o.l. fordi "alle" over Internett tok meg for gitt, og gadd aldri hjelpe meg med småproblemer. Det tok meg derfor noen år før jeg klarte å få inn så mye kompetanse at jeg kunne gjøre alt selv uten hjelp.
Nå vil jeg ta igjen på dere jævler, om dere leser dette, ved å hjelpe alle jeg kan hjelpe
Det finnes vel mange ferdigskrevet koder som man kan redigere selv.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg har allerede tilbudt å gjøre dette gratis for ham.
Lurer dere på grunnen?
Da jeg var på ca. lik alder som ham, kom jeg egentlig ingen vei med prosjekter o.l. fordi "alle" over Internett tok meg for gitt, og gadd aldri hjelpe meg med småproblemer. Det tok meg derfor noen år før jeg klarte å få inn så mye kompetanse at jeg kunne gjøre alt selv uten hjelp.
Nå vil jeg ta igjen på dere jævler, om dere leser dette, ved å hjelpe alle jeg kan hjelpe
Vis hele sitatet...
Kult av deg å tilby dette gratis. Hvis dette bare hadde vært småproblemer, så hadde jeg også hjulpet han gratis uten å nøle, men når det er snakk om et system som han nevner, så krever det en god del erfaring og tid, og det koster. Man kan ikke forvente å få x, y og z ting gratis på internett, og spesielt ikke hvis det skal gjøres ordentlig og sikkert.
TS snakker også om betaling, så da er det vel naturlig at de av oss med kompetanse innenfor området faktisk nevner hvor mye vi vil ha for jobben.

Om jeg er en av disse "jævlene" du snakker om, er jeg litt usikker på, men jeg velger å ikke føle meg truffet. Bare gå rundt og hjelp alle du vil du, men sørg for å gjøre jobben grundig og ikke half-assed fordi du gjør det gratis.
Bygdetulling
varg300's Avatar
hotscripts.com er det massevis av av ferdigbygde skripts for hva man måtte ønske til webdesign og lignende, skrevet i HTML, PHP, Perl, ASP og annet. Mesteparten (Men ikke alt) er for øvrig gratis også
Har henta mye inspirasjon der selv hehe.

Her er et utvalg skrevet i PHP: http://www.hotscripts.com/category/s...er-management/
Noen bruker MySQL, andre ikke. Hvilken man bør velge kommer selfølgelig an på hva slags funksjoner serveren tilbyr
Sist endret av varg300; 5. juli 2012 kl. 16:42.
Sitat av ciksty Vis innlegg
Heisann søker noen til å lage meg et login script den skal inneholde dette:

-Login og registrering
-en mail funksjon ved registrering
-og at jeg kan sende en "oppdaterings mail" til medlemene
-en admin side der jeg kan adde flere admins
-og no "endre passord" greier

Designet kan jeg gjøre selv
En liten pris kan diskuteres. dette skjer gjennom paypal
Vis hele sitatet...

Det den lista beskriver jo essensen i de aller fleste web-framework + at slike frameworks har tonnevis av annen funksjonalitet.

Det er uendelig mange varianter derfor trenger du aa avgjoere hvem server og database du skal bruke.

Det meste er gratis og selv store bedrifter bruker slikt.


Start her:

Web framework

http://en.wikipedia.org/wiki/Compari...ion_frameworks

http://www.opensourcecms.com/

-Det beste i livet er gratis.
Sist endret av ompapa; 5. juli 2012 kl. 17:24.
Sitat av varg300 Vis innlegg
hotscripts.com er det massevis av av ferdigbygde skripts for hva man måtte ønske til webdesign og lignende, skrevet i HTML, PHP, Perl, ASP og annet. Mesteparten (Men ikke alt) er for øvrig gratis også
Har henta mye inspirasjon der selv hehe.

Her er et utvalg skrevet i PHP: http://www.hotscripts.com/category/s...er-management/
Noen bruker MySQL, andre ikke. Hvilken man bør velge kommer selfølgelig an på hva slags funksjoner serveren tilbyr
Vis hele sitatet...
Kan anbefale å ikke bruke et slikt script uten MySQL for det er som oftest dårlige løsninger som f.eks at passordene blir lagret i en text fil.
Glemte kanskje det viktigste med slike gratis-løsninger (framework/CMS) og det er jo at de fleste veldig enkelt kan utvides via moduler om behovet endres etterhvert eller du trenger ny funksjonalitet. Det er ingen grunn til aa lage alt fra bunnen av.
Du trenger en dynamisk losning.

Masse gratis moduler som helt sikkert fikser alt du trenger.

Feks Joomla er pop.

Se og Wordpress

Og cms made simple

Disse fikser alt det du ber om og mere til. De er alle gratis og de krever ikke noe kostbart oppsett hos din webhost.


Husk:
Det beste i livet er gratis.
Sist endret av ompapa; 5. juli 2012 kl. 17:46.
&lt;?=getUserTitle()?&gt;
Sitat av ompapa Vis innlegg
Glemte kanskje det viktigste med slike gratis-løsninger (framework/CMS) og det er jo at de fleste veldig enkelt kan utvides via moduler om behovet endres etterhvert eller du trenger ny funksjonalitet. Det er ingen grunn til aa lage alt fra bunnen av.
Du trenger en dynamisk losning.

Masse gratis moduler som helt sikkert fikser alt du trenger.

Feks Joomla er pop.

Se og Wordpress

Og cms made simple

Disse fikser alt det du ber om og mere til. De er alle gratis og de krever ikke noe kostbart oppsett hos din webhost.


Husk:
Det beste i livet er gratis.
Vis hele sitatet...
"Det beste i livet er gratis.", det sa jeg også før jeg møtte moren din

Problemet med gratis CMS og sånt er jo at det er så mange unødvendige ting med i det som man kanskje ikke trenger…
Og som regel også er det mye å sette seg inn i før man forstår helt bruken av det CMSet man har valgt.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
"Det beste i livet er gratis.", det sa jeg også før jeg møtte moren din
Vis hele sitatet...
Den der var bare unødvendig.

Det TS trenger, er ikke et framework eller CMS. For det første vil et framework skape mye overhead i forhold til de enkle tingene han vil ha gjort. Et CMS vil muligens være aktuelt, og det kommer ann på hva han har planer om å gjøre ut av siden, men hvis han bare skal ha de enkle funksjonene han har nevne, vil også et CMS bli litt overkill.

Det TS trenger, er det han spør etter. Han trenger ikke noe framework, CMS eller annet dall som skaper forvirring. Det er snakk om enkle ting her, og det burde gå ann å fikse uten Joomla, Wordpress, CodeIgniter og whatever.
Klart det skaper noe overhead men de jeg dro frem krever minimalt av ressurser, og ressursforbruket følger i stor grad antall moduler. Er null stress å kjøre en av disse med minimalt av cpu og minnebruk.

Web er ikke statisk lenger, det bør alle huske på.
Ser ingen grunn til å finne opp hjulet igjen for speccet til TS.


Fleksibiliteten til cms overgår ulempene. Feks med tanke på themes. Dessuten er det en trygghet i å bruke noe som mange andre gjør mtp evt hjelp.


Feks CMSQLite kjører lite DB.
Sist endret av ompapa; 6. juli 2012 kl. 16:28.
Har mange års erfaring med dette... Hva trenger du ? Kan lage med Jquery / PHP / Mysql.. Spørs helt hva du trenger.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Har mange års erfaring med dette... Hva trenger du ? Kan lage med Jquery / PHP / Mysql.. Spørs helt hva du trenger.
Vis hele sitatet...
Jeg var først

Jeg har tenkt for meg å programmere mot MySQL, forresten.
http://evolt.org/PHP-Login-System-wi...ts_per_page=50

Kanskje dette er noe for deg. Jeg vet at koden har blitt oppdatert etter denne (orginalen) ble skrevet, men finner ikke linkene for øyeblikket.

Det er enkelt å designe rundt koden. Snakker av egen erfaring.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg var først
Vis hele sitatet...
So? Anbud fungere ikke på den måten at den første vinner.
Sist endret av Beis; 7. juli 2012 kl. 17:11.
Sitat av Beis Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke anbefale noen å bruke den koden der. I alle fall ikke slik den er nå, uten å oppdatere den litt med tanke på sikkerhet. "Better Security" står det i fet skrift under "Features". addslashes er falsk trygget mot sql-injections.

Vil også minne trådstarter på at man ofte får det man betaler for. Finn er erfaren utvikler som ikke bare kan kode funksjonalitet, men også med god sikkerhet. Er det virkelig verdt det å få en billig/gratis kode som er vid åpen for angrep? Når man lar brukere registrere seg har man også et ansvar for å beskytte dataene.
Sitat av ma10as Vis innlegg
Jeg vil ikke anbefale noen å bruke den koden der. I alle fall ikke slik den er nå, uten å oppdatere den litt med tanke på sikkerhet. "Better Security" står det i fet skrift under "Features". addslashes er falsk trygget mot sql-injections.
Vis hele sitatet...
Ja, scriptet jeg linket til er vel skrevet i 2004 eller noe sånt, men vet at det har kommet minst 2 versjoner siden den gang.
Her er en av dem http://angry-frog.com/downloads-page/.
Selv er jeg ikke skuddsikker når det kommer til php, så om dette er sikkert må andre svare for. Selv har jeg brukt koden ved flere prosjekter, men de har vært private (maks 4 brukere, som er bekjente).

Sitat av ma10as Vis innlegg
Finn er erfaren utvikler som ikke bare kan kode funksjonalitet, men også med god sikkerhet.
Vis hele sitatet...
Et godt, men dyrt råd.
Sist endret av Beis; 7. juli 2012 kl. 22:16.
Trådstarter
Sitat av Beis Vis innlegg
Ja, scriptet jeg linket til er vel skrevet i 2004 eller noe sånt, men vet at det har kommet minst 2 versjoner siden den gang.
Her er en av dem http://angry-frog.com/downloads-page/.
Selv er jeg ikke skuddsikker når det kommer til php, så om dette er sikkert må andre svare for. Selv har jeg brukt koden ved flere prosjekter, men de har vært private (maks 4 brukere, som er bekjente).



Et godt, men dyrt råd.
Vis hele sitatet...
Har en jeg kjenner som har drevet med dette i 20 år som har fått meg til å bli inteisert. Og han er villig til å hjelpe meg, men sier at jeg må finne en gruppe og det er ikke mange i mitt område som er intresert i dette...
Vi er endel som holder til på IRC - Efnet #php.no, der får du svar på det du lurer på..
Sitat av ciksty Vis innlegg
Har en jeg kjenner som har drevet med dette i 20 år som har fått meg til å bli inteisert. Og han er villig til å hjelpe meg, men sier at jeg må finne en gruppe og det er ikke mange i mitt område som er intresert i dette...
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått begrepet med "gruppe" i denne situasjonen
En gruppe i denne situasjonen er som for eksempel det han over meg sier, en IRC-kanal med folk som holder på med det samme.

Det betyr ikke du skal samle sammen venner o.l. en helg for å programmere / diskutere PHP