Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 19253
Hei.

Har begynt å spille et vanedannende spill på min Androidtelefon som og finnes til Iphone. Dette er ett scrabble-spill som heter wordfeud, hvor du spiller mot andre på nettet. Anbefales.

Men så over til saken. På brettet finnes det forskjellige bokstaver som jeg ikke har brydd meg om til nå, men kan kanskje være kjekt å vite. hva betyr slikt som DL - DW - TL osv?

Om noen vil legge meg til så heter jeg det samme der som her.
Sist endret av Fuzzybossen; 21. november 2011 kl. 03:00.
Double Letter, Double Word, Tripple Letter, Tripple Word. Dvs: De brikkene/bokstavene du har er verdt så-såmange poeng. Dersom en plasseres på DL/TL så dobles eller tripples poengene for den ene brikka. Dersom du lager et ord som går over DW/TW så dobles eller tripples poengene for alle brikkene sammenlagt.

Edit: det er nå slik jeg har forstått det
Sist endret av Lily Bowen; 21. november 2011 kl. 03:08.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Double Letter, Double Word, Tripple Letter, Tripple Word. Dvs: De brikkene/bokstavene du har er verdt så-såmange poeng. Dersom en plasseres på DL/TL så dobles eller tripples poengene for den ene brikka. Dersom du lager et ord som går over DW/TW så dobles eller tripples poengene for alle brikkene sammenlagt.

Edit: det er nå slik jeg har forstått det
Vis hele sitatet...
Da er det jo faktisk viktig å vite hva de er til.
Tusen takk for hjelpa!
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Da er det jo faktisk viktig å vite hva de er til.
Tusen takk for hjelpa!
Vis hele sitatet...
NP La deg til jeg!
Men alt det her står på reglene som er inne på app'en da.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Men alt det her står på reglene som er inne på app'en da.
Vis hele sitatet...
Det står ikke i dokumentasjoen til iPhone versjonen i allefall. Har lurt på dette selv men nå har jeg jo fått svar jeg også!

Takk!
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av rolvs Vis innlegg
Det står ikke i dokumentasjoen til iPhone versjonen i allefall. Har lurt på dette selv men nå har jeg jo fått svar jeg også!

Takk!
Vis hele sitatet...
Ja, der ser jeg det, må trykke på hjelp, og deretter åpne det i nettleseren. Prøvd det? (Er i Android, men merkelig hvis ikke det er på Iphoneutgaven også)
Dersom du kunne tenke deg å spille scrabble på nett vil jeg anbefale ordspill.no , mer krevende å spille mot venner når det går på tid!
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Dersom du kunne tenke deg å spille scrabble på nett vil jeg anbefale ordspill.no , mer krevende å spille mot venner når det går på tid!
Vis hele sitatet...
Wordfeud går på tid det og da har 72 timer å svare på
Sist endret av toffer125; 23. november 2011 kl. 08:11.
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Dersom du kunne tenke deg å spille scrabble på nett vil jeg anbefale ordspill.no , mer krevende å spille mot venner når det går på tid!
Vis hele sitatet...
Det er det som er sweet med wordfeud da.
Du kan ha 10 games gående samtidig mot forskjellige folk,
og likevel få lest til eksamen
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Ja, der ser jeg det, må trykke på hjelp, og deretter åpne det i nettleseren. Prøvd det? (Er i Android, men merkelig hvis ikke det er på Iphoneutgaven også)
Vis hele sitatet...
Jepp! Står ikke en ting om det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
kun iphone og android man kan spille Wordfeud?? ikke htc titan?
det er ikke lansert enda men de holder på med en versjon for windows mobile.
Er det noen som kan forklare hvordan jeg avslutter mot andre før jeg er ferdig med spillet? Når jeg får 'umulige' motspillere eller bokstaver? Har androidversjonen på Galaxytab...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av woff Vis innlegg
Er det noen som kan forklare hvordan jeg avslutter mot andre før jeg er ferdig med spillet? Når jeg får 'umulige' motspillere eller bokstaver? Har androidversjonen på Galaxytab...
Vis hele sitatet...
Tar du pass 4-5 ganger så er gamen over.
Oki! Takker!
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
For å avslutte så trykker du på meny og velger "resign"
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trodde et øyeblikk du mente disse idiotiske kombinasjonene av helt tilfeldige bokstaver som tilsynelatende er helt greie "ord".
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
For å avslutte så trykker du på meny og velger "resign"
Vis hele sitatet...
Takker.. Hadde ikke funnet knappen der, trodde ikke den hadde noe med spillet å gjøre! Verdt et KP!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er også ganske ny på Wordfeud, og bruker Iphone-versjonen. Lett å bli hekta, men sliter litt med å skjønne hva som skal til for at et ord er godkjent. Mye rart går igjennom, og det ville nok vært mer motiverende å ha litt oversikt .... Noen som kan hjelpe?
Sitat av ekkoekko Vis innlegg
Jeg er også ganske ny på Wordfeud, og bruker Iphone-versjonen. Lett å bli hekta, men sliter litt med å skjønne hva som skal til for at et ord er godkjent. Mye rart går igjennom, og det ville nok vært mer motiverende å ha litt oversikt .... Noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
Du kan umulig ha noe oversikt, det spillet mangler maaange ord og har lagt til maaange bullshit ord. Derfor jeg ikke spiller det, takler ikke alle som abuser mulighetene til å skrive wmnjcuhfuhr osvosv.
Joa, PerPerPerPer, har nok litt mer oversikt enn det du kanskje legger til grunn. Men ser at _mange_ merkelige bokstavkomboer går gjennom, så er det altså sånn at hver spiller kan legge til hva som helst? Jeg finner heller ingen legg-til-mulighet her?

Og nå spør jeg i grunnen ikke bare PerPerPerPer, men håper bare på et saklig svar
Nei, man kan ikke legge hva som helst, men dette spillet har funnet opp en god del ord, samt at det har laget fryktelig mange fortortelser av ord som faktisk fungerer, dette er nok de rare bokstavkomboene du refererer til. Andre norske ord er fjernet.
Jeg opplever at hvis du spiller på englesk er det mindre tulle-ord, men de er der.
Oki, takker for et mye mer presist svar denne gangen

Nå skal jeg ikke bruke en annens tråd til flere oppfølgingsspørsmål, selv om jeg ser at det nok ikke er en forkortelse når spillet godtar feks TÅG ... Og jeg er fortsatt like klok på om det finnes en rettesnor på hvilke ord som er "lagt til", men jeg velger å fortsette å spille så blir jeg kanskje klokere etter hvert