Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 9827
Mentalbox: Hvor gammel er du? Dømt på hva jeg har sett, antar jeg at du er en 14 år gammel, fryktelig bortskjemt, liten vil-være-anarkist. Prøv å styre dine temper-tantrums i fremtiden så kanskje du vil bli tatt seriøst en gang. Det funker kanskje på morra di, men det kommer fint lite heldig ut av det i din ende her.

Du kan linke til Youtube til du knekker serverene for alt jeg bryr meg, men du kan være skråsikker på at måten du gjør det på gjør at jeg, og de aller fleste andre, ikke kommer til å sjekke ut en eneste en av videoene, og dine meninger blir følgelig totalt oversett og ignorert. Hvorfor skal jeg sette av 5-10 minutter foran Youtube bare for at du er for lat/ikke kapabel til å formulere dine egne argumenter? Gjør du det slik i andre diskusjoner også, kanskje? Argumenterer du med kun å smelle hele bøker i bordet og forvente at motparten skal lese de og anta hvilken konklusjon du har trukket ut av de? En diskusjon krever argumenter, og hvis du ikke er i stand til å formulere de så anbefaler jeg at du holder deg utenfor diskusjonen, ettersom postene dine kun får som funksjon å ta opp plass.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Jeg tror ikke overhodet jeg klarer å dra noen poeng eller mening utifra den siste posten til Mentalbox...
Vis hele sitatet...
Merkelig, For i denne posten: http://www.freakforum.nu/forum/showt...es#post1368574 virker det faktisk som dere snakker om akkurat det samme? Er jeg på tryne? Eckhart Tolle har jo gjort en grei jobb med å forklare teorien..
Uansett hvor mye dere vrir og vrenger på det jeg sier så er jeg grunnleggende uenig i de motargumenter som er gitt. Jeg har mine meninger om dette, og det er vel på det rene at hjernen er et organ som det gjenstår mye forskning på. Og jeg holder fast ved at Darwin's teori går ut på et grunnleggende prinsipp:nemlig den sterkestes rett til å overleve. Dermed ville det kun vært sterke personligheter og bedre psyke blant folk generelt om den teorien skulle holde. Dere er flinke til å si hvor jeg har feil i mine argumentasjoner, men har dere noen gang gått inn i dere selv og sett på hvordan dere selv argumenterer? Slik jeg ser det er det stort sett angrep på meg og mine synspunkter og hvor hverdagslige eller trivielle disse er. Hadde evolusjonen kommet lenger mht til det psykiske så hadde ikke jeg behøvd å få slike tilbakemeldinger, og alle kunne konsentrert seg om det viktigste, nemlig temaet -og ikke mine meninger.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Og jeg holder fast ved at Darwin's teori går ut på et grunnleggende prinsipp:nemlig den sterkestes rett til å overleve. Dermed ville det kun vært sterke personligheter og bedre psyke blant folk generelt om den teorien skulle holde.
Vis hele sitatet...
Nei, nei og atter nei. Det finnes ikke noe slik som "den sterkestes rett til å overleve". Du vet virkelig ikke hva evolusjon går ut på, gjør du? Ta en titt her for å få en enkel innføring om hva dette i grove trekk går ut på. Står til og med på norsk!
Jeg kjøper = Oslo av samme person hver gang det er et nytt nummer ute. Jeg har så vidt råd til middag selv innimellom, men...

1. Jeg har et sted å bo og mat på bordet 3 ganger om dagen om jeg sparer litt
2. Jeg veit hvor jævlig rus kan ta fatt i deg
3. Se 1 og 2

Så langt strekker jeg meg, om det er medfølelse med selve manne eller hunden hans det vet jeg ikke, men jeg vet at jeg har råd til det, jeg har råd til å kjøpe det jævla bladet (som selges så selger skal slippe å ty til andre ulovligheter) og gi litt ekstra (tar ikke i mot veksel tilbake). Vi er bare mennesker.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Og jeg holder fast ved at Darwin's teori går ut på et grunnleggende prinsipp:nemlig den sterkestes rett til å overleve.
Vis hele sitatet...
Da har du misforstått Darwin grovt, eller trenger et engelskkurs. Survival of the fittest vil sei at den best tilpassa overlever - ikkje den sterkaste. Altså: den som greier å utnytte ressursane best mulig og overlever miljøet best vil ha størst sjans for å få viareføre genene. Det har ingenting med styrke å gjere, og ein kan finne rimelig mange situasjoner der styrke er uviktig egenskap.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Dermed ville det kun vært sterke personligheter og bedre psyke blant folk generelt om den teorien skulle holde.
Vis hele sitatet...
Igjen har du misforstått Darwin. Psyken har lite å sei evolusjonsmessig så lenge en forplanter seg, og kanskje forplanting har innverkning på psyken...?

Dessuten har vi i dag en unaturlig levealder, som gjer at det som skjer etter en har fyllt femti i liten grad har blitt gjenstand for evolusjon så vidt eg kan tenke meg fram til.
Sist endret av vidarlo; 18. oktober 2009 kl. 01:51.
Hvorfor må man alltid dra inn metafysise begreper når man skal diskutere hjernen? Det er et organ som har en gitt konstruksjon og leverer et gitt resultat. At tankene våre oppleves som mer enn noe fysiskt er ikke noe tegn på at de er det. Før det kan bevises at det åndelige eksisterer som annet enn et konsept tror jeg man kanskje ikke bør fremlegge det som noe argument i samme åndedrag som man snakker om Darwin e.l.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Dere er flinke til å si hvor jeg har feil i mine argumentasjoner, men har dere noen gang gått inn i dere selv og sett på hvordan dere selv argumenterer? Slik jeg ser det er det stort sett angrep på meg og mine synspunkter og hvor hverdagslige eller trivielle disse er. Hadde evolusjonen kommet lenger mht til det psykiske så hadde ikke jeg behøvd å få slike tilbakemeldinger, og alle kunne konsentrert seg om det viktigste, nemlig temaet -og ikke mine meninger.
Vis hele sitatet...
De aller fleste her er fantastisk flinke til å holde seg til tema og begrunne meningene sine, enten det er ved hjelp av gode forklaringer for synspunktene sine eller gjennom troverdige kilder. Dette er imho en viktig del av hva som gjør nff til et godt forum, enten det gjelder win7 eller politikk. Sjekk derfor hva jeg har uthevet i din egen tekst. Skal man ikke kunne anrgripe andres synspunkter på et diskusjonsforum? (Ja, diskusjonsforum, ikke "Min lille dagbok".) Ditt syn på evolusjonsteorien er kontroversielt. Forventer du da at andre medlemmer skal si seg enige eller bare ignorere...? Diskusjonsforum, som sagt.

Ingen her er ute etter å "ta deg". Du er selv blant de ivrigste på forumet til å bringe deg selv, din personlighet og nærmest dine livshistorier på banen, men har noen her sagt et stygt ord om deg?


Jeg forventer nå at du blir såpass furten at du oppretter nok en tråd om "jentene på dette forumet". You go girl! Girl powah! Und so weiter.
Skål og god natt.
Jeg tror de aller fleste mennesker er klare over det, men trives faktisk med denne livsstilen. Det å ha status og kunne vise fram alt det du har er tydelig følelse. Kanskje det at man har fått drømmen oppfylt og er suksessfull. Tror ikke det er så mange som bryr seg noe særlig om andre, så lenge man personlig lever livet slik.
Jeg personlig synes det er etisk og moralsk feil, men føles synes også at det føler faktisk ganske godt. Vi mennesker er for egoistiske.