Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 9836
Ok, det var slikt jeg var ute etter, hvordan andre gjorde det i enkle trekk osv.
Off topic:
Denne tråden fikk meg til å huske en ting fra da jeg var mindre. Jeg pleide å få det samme marerittet gang på gang, men jeg var klar over at det var en drøm. En lucid dream med andre ord. Men av og til klarte jeg ikke å våkne selv om jeg prøvde.

Snålt hvordan det her fungerer.
Ja, har selv hatt det samme der jeg løper rund men ikke våkner.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg hadde min første LD i går!! Men det varte bare i noen sekunder , jeg husker jeg tenkte " drømmer jeg nå? " Så hoppet jeg en salto å svevde over bakken. Det var deilig følelse, så nå skjønner jeg hvorfor dere digger det Men det varte ikke lenger før drømmen styrte seg selv, det var litt merkelig
Sitat av evievu Vis innlegg
Jeg hadde min første LD i går!! Men det varte bare i noen sekunder , jeg husker jeg tenkte " drømmer jeg nå? " Så hoppet jeg en salto å svevde over bakken. Det var deilig følelse, så nå skjønner jeg hvorfor dere digger det Men det varte ikke lenger før drømmen styrte seg selv, det var litt merkelig
Vis hele sitatet...
Been there Det kommer seg med tiden skal du se

Første LD min varte heller ikke lenge.. rakk akkurat å gjøre en RC også stupe ut vinduet og fly et par sekunder, før jeg våknet av adrenalinet som pumpet gjennom kroppen
FEIL! Det kan ødelegge nattesøvnen, og det kan skje at man ikke forstår hva som skjer. Men jeg gidder ikke å utdype det, for jeg har jo folk her som bare fnyser av dette ....

Sitat av Cheeze Vis innlegg
Aldri hørt om at det blir en plage når du lucid dreamer hver natt og det ødelegger nattesøvnen din. Det er ikke alltid man forstår at det er en drøm, selv om man lucid dreamer ofte. Og det er lett å vekke seg selv også. Du får søvnen din uansett.

Tviler veldig på at det er en plage hvis dette er sant: Å sove er delt i flere deler, og den meste av tiden er du i en fase av søvnen hvor du IKKE KAN drømme, tror at jeg hørte at det var bare 1/2, eller 1/4 del av søvnen din som du kan drømme i. (ikke helt sikker men hørte det ett eller ett annet sted
Vis hele sitatet...
Jeg hadde den mest sinnsyke drømmen i natt, jeg vet ikke om det var lucid eller ikke, men det føltes helt ekte, det var som ett eventyr i min egen mytologi, fy flate så interessan denne drømmen var. Derfor vil jeg dele den med dere.

Jeg husker jeg var på en gård på landet å lette etter skjulte tegn sammen med en gubbe, vi klatret rundt fjøset og utforsket vannet, men vi måtte passe oss for hesten og fuglen som våket over oss.

Hesten var i regnbuens farger og passet på en slags kiste bak fjøset, så vi lurte han unna kista ved å legge mat ett stykke unna. I kista fant vi ingen ting med det første, helt til gubben jeg var med fant ett ark fra 1950-1960 ellernoe.

Der sto det krigen ikke endte som den egentlig skulle, det var skrevet av en gammel konge, men vi brydde oss ikke om dette, siden historie ikke kunne endres uansett nå.

Det jeg husker etterpå, er att vi ligger i vannkanten å skjuler oss for hesten å fuglen, i dette øyeblikket ser jeg meg selv i drømmen fra synet til fuglen og hesten. På ett eller annet merkelig vis føler jeg en trang til å følge disse to skapningene, en følelse av att de skal vise meg noe.

Jeg følger etter hesten langt unna gården helt til han forsvinner for meg, dette kunne ikke stemme tenker jeg. Så jeg spoler tilbake tiden å henger meg på fuglen, han fører meg gjennom en liten skog helt til en liten gård.

Et lite hus med symboliske/mytologiske tegn rundt omkring, å en liten tynn tre-mann som puffer på en pipe. Omgivelsene var virkelig pene, veldig mystisk. Dette var over min egen fantasi tenkte jeg.

Den lille tre mannen har ventet på meg å var glad for att jeg kom, min oppgave var å sette meg ned i stolen ved siden av han. Stolen var gravd ned i bakken på ett vis, med ett stort symbol som sete. Rundt stolen var det pinner med fjær, virket som ett rituale. Jeg la meg ned..

hva skal jeg tenke på spurte jeg?
" tenk på det som interesserer deg mest "

Jeg lukket øynene, tenkte på denne tre mannen som var full av visdom, som han har kjent meg hele livet, om dette var en drømm eller en tur på den andre siden viste jeg ikke, det var ubeskrivelig. Jeg gikk dypt inn i meg selv, jeg kjente en energi sluke hele kroppen, jeg vet ikke hvor lenge jeg var i denne situasjonen, men jeg prøvde lenge å virkelig føle noe.

Plutselig havner jeg i dyp søvnparalyse, alt blir svart, jeg ser på tre mannen.

"dette klarer jeg ikke, jeg har aldri klart å gjennomføre en søvnparalyse, jeg river meg ut når smerten kommer sa jeg"

Du må bare prøve, det er verdt strevet når du kommer forbi, tro meg.

Han snakket til meg som jeg var en young frodo, han var min shaman følte jeg.

Her slutter drømmingen, jeg våkner i sengen min. Jeg klarte ikke å gjennomføre søvnparalysen for den var så overdrevet intens. Denne opplevelsen var helt vittig, aldri har jeg opplevd noe så sprøtt før. Søvnparalyse eller ikke, jeg er ikke sikker, det var hvertfall så opplevelses rikt/interessant att dette vil jeg prøve å gjennomføre neste gang muligheten er der.

Tror det har veldig mye om man er bevist før man sovner, jeg bruker å ligge på ryggen når jeg skal sove, å meditere meg selv i søvn, tenker på en slags mytologi å glemmer alt det fysiske rundt meg, lever ut fantasien.

Etter denne opplevelsen fikk jeg det veldig bra med meg selv føler jeg, de fysiske delene i livet mitt som jeg har sett på som negativt bryr meg ikke så mye lenger, alt er bare helt topp.

Noen meninger rundt dette?
Sist endret av FranzLiszt; 30. september 2009 kl. 13:06.
Haha, noe morsomt skjedde etter lesning av denne tråden :P

leste rundt om kring og lucid dreaming her på nff og andre steder, og leste det med å holde hodet våkent. sovna men hode var på en måte våkent og fikk søvnparalyse. kjentes ut som om brystkassa trekte seg sammen og da tenkte eg.. YES! endelig en lucid dream kanskje og etter det fikk eg sykt mye Hypnagogic imagery, men fikk ikke noe ut av det en noen kule bilder i ny og ne men når slik skjer hopper man nesten opp og ned i sengen av lykke i håp om LD

men men søvnparalyse greia virket nesten litt vondt, vet at det ikke er farlig og har lest mye om LD. Men er er nok fordi eg blei så oppspilt, Så noen tips for å havne i drømmen? sånn fra Hypnagogiske bilder og søvnparalyse til drøm?

^^
vill bare benytte anledning og spørre ett spørsmål

Begynner å bli noen år siden det skjedde nå men aldri opplevd noe lignende og aldri hørt noen som har opplevd noe lignende heller. Jeg drømte at jeg så en bil som kjørte langs en fjellvegg, så bilen fra en side vinkel (og jeg er så og si veldig bilsyk av meg) så endte med at jeg våknet av å spy 1 gang på puta, var ikke dårlig eller noe så bare kasta puta vekk og sovnet igjen som om det ikke hadde skjedd noe ;p var bare å spy 1 gang og dette var rundt 4 på natta ifølge kompisn min som jeg overnatta hos (hadde sovet noen timer). Kan hende jeg har fått i meg noe rart, men når jeg var så liten (13år) var det meste brødskiv med salami det gikk utpå. Er ikke alergisk mot noe og spilt fotball siden jeg var 6 hvis det har noe betydning. har aldri opplevd noe lignende igjen, var bare så rart at jeg spydde. noen som har noe aning?
Sist endret av eskil2k; 30. september 2009 kl. 18:56.
Eskil: Du hadde blitt overrasket hva hjernen er i stand til å tenke seg til. Se på drømmer som en inngangsportal til underbevisstheten din. Du kunne nok klart å tenke deg til å bli bilsyk og spy nå -- om du bare hadde visst hvordan.

Det er flere eksempler på folk som har drømt vekk angst (og motsatt), drømt at de blir kvelt og våkner i et sinnsyk hosteanfall og at det er mulig å oppnå orgasme i drømmer er heller ikke et ukjent fenomen. De som har slitt med vannlating i søvne forteller også om episoder hvor de sitter på toalettet i drømmen og koser seg før de våkner i sin egen seng, kliss våt. Da er det fordi du faktisk må på do og så vinkles drømmen i den retningen.

Det kan også være du bare var generelt dårlig (pga. matinntak eller noe), og derfor drømte du om bilepisoden og ble kvalm fordi du faktisk var kvalm - samme som med toalettepisoden jeg beskrev over.

Your mind is stronger than your body.
Sist endret av Exmagician; 30. september 2009 kl. 20:16.
takk for svar. fuckd up ><
Noen som har ide til det jeg skreiv ovenfor? :P

hvordan havne i LD fra hypnagogiske bilder eller søvn paralyse?
Sitat av eskil2k Vis innlegg
takk for svar. fuckd up ><
Vis hele sitatet...
Not at all!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har hatt flere Lucid Dreamings. Noen kaller det astralreiser, noen kaller det den sjette sans. Det går vel egentlig ut på ett. For det som skjer når vi drømmer er at vi får kontakt med vårt ubevisste jeg. Man kan si at bevisstheten vår omfattes av en liten sølepytt i bakgården, mens ubevisstheten vår er det store hav. Hva som ligger bak der igjen er jo noe å gruble på, og som det er stor uenighet om. Men alle er nok enige i at når vi drømmer kommer det ubevisste fram. Og det er vel ofte det vi savner i det virkelige livet som kommer frem når vi drømmer. Eller så kan det være forsterkninger av noe vi har opplevd som vi ikke liker. Som dermed må bearbeides. Det er kort fortalt slik jeg ser det.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Jeg har hatt flere Lucid Dreamings. Noen kaller det astralreiser, noen kaller det den sjette sans. Det går vel egentlig ut på ett. For det som skjer når vi drømmer er at vi får kontakt med vårt ubevisste jeg. Man kan si at bevisstheten vår omfattes av en liten sølepytt i bakgården, mens ubevisstheten vår er det store hav. Hva som ligger bak der igjen er jo noe å gruble på, og som det er stor uenighet om. Men alle er nok enige i at når vi drømmer kommer det ubevisste fram. Og det er vel ofte det vi savner i det virkelige livet som kommer frem når vi drømmer. Eller så kan det være forsterkninger av noe vi har opplevd som vi ikke liker. Som dermed må bearbeides. Det er kort fortalt slik jeg ser det.
Vis hele sitatet...
Hm, det er rart. Straks man får noen kunnskaper om hva drømming innebærer fysiologisk sett, slutter man å tro på sånne eventyr.
Hei! Jeg må fortelle noe helt fantastisk som skjedde meg for en tid tilbake siden.

jeg sov i en dyp søvn, uten å drømme, for så at jeg våknet som fra en vandlig søvn. Forskjellen var at det kun var hodet mitt som våknet, kroppen var fremdeles i "søvn modus". (har hatt søvnparalyser før og dette var ikke det samme)

alt var helt svart og jeg tenkte, hva er det som skjer? jeg var helt bevvist og våken i hodet. jeg konkluderte raskt til at kroppen sov og jeg hadde våknet fra søvnen.

Jeg kjente hva "søvnen" gjorde med kroppen.
en ubeskrivelig DEILIG følelse, som om kropp og sjel ble masert fra innsiden og ut. Tunge deilige bølger av vellbehag for gjennom hele kroppen.

Er uten tvil det deiligste, beste følelsen jeg noen gang har hatt. Etter å ha logget slik noen minutter og tenkt sovnet jeg stille inn igjen.

Jeg har ikke hørt om noe liknende tidligere. Er det noen som vet hva det kan være?
Det er søvnparalyse!
Flott at du likte det da
Prøver å like det selv, men det at jeg ikke greier å bevege meg gir meg litt klaus...
Men jeg prøver å ignorere det, og opplever allt egentlig som rart, interessant, ekkelt og spennende samtidig.
Den deilige følelsen som er som å bli massert kjenner jeg igjen når du nevner det, men har liksom ikke tenkt på det på den måten før. Takker
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Masclet Vis innlegg
Det er søvnparalyse!
Flott at du likte det da
Prøver å like det selv, men det at jeg ikke greier å bevege meg gir meg litt klaus...
Men jeg prøver å ignorere det, og opplever allt egentlig som rart, interessant, ekkelt og spennende samtidig.
Den deilige følelsen som er som å bli massert kjenner jeg igjen når du nevner det, men har liksom ikke tenkt på det på den måten før. Takker
Vis hele sitatet...
Hvor ofte har du opplevd dette?
Det begynner og bli en stund siden jeg sist opplevde Lucid Dreaming, men håper det er noe jeg opplever igjen snart, for det har vært delvis svært morsomme opplevelser.

Alle mine LD-drømmer har hatt en ting tilfelles; Sex, jenter og vold. Kanskje er det særtrekk ved min personlighet?
Sex og jenter er jo selvsagt topp, men helt av den voldelige typen er jeg dog ikke.

Det hele starter jo med at jeg våkner opp i en verden som bare er min, hvor det er jeg som er sjef. Siden hormonene raser/raste i kroppen min var jo selvsagt sex en tanke som slo meg med en gang.
Plutselig kunne jeg finne meg selv i en butikk, gå til kassa og se den pene blondina som selvsagt ville ha meg, dra ned buksa og pule henne helseløs i en erotisk scene som virkelig føltes ekte.
Så langt har jo alt vært fryd og gammen, men så bruker drømmen og få en vri å jeg blir en maktsyk person med tanker i hodet som "Jeg er uovervinnelig, jeg kan gjør hva jeg vil!". Makt, dominans og sex er det som nå står på agendaen.
Jeg befinner meg plutselig i en bakgate i en situasjon der jeg tvinger til meg sex med vold, regelrett voldtar folk i bakgater, skrudde og syke tanker får rot i hodet mitt og drømmen fortsetter slik i ei god stund.
Så hopper jeg alltid til en plass der jeg går nesten hverdag, en liten sykkelvei til bussholdeplassen i nærheten av meg. Jeg har fått superkrefter og føler meg fortsatt uovervinnelig, uslåelig og som den beste i hele verden.
Høyt over bakken flyr jeg og ser alle som har kommet for hevn, i min selvsikkerhet flyr jeg ned til dem for og erte, for så og finne ut at kreftene mine svinner hen. Uansett hva jeg legger i og forsvare meg er det som om alle mine muskler her lammet, og jeg blir sakte men sikkert slått ihjel.

Man kan nesten diskutere om det er lucid-dreaming siden drømmen har faste rammer som den går etter, men siden jeg er fri til og ta egne valg (selv om jeg velger det samme gang etter gang) tolker jeg den som en.

Jeg er nesten sikker på at drømmen har en mening: Sitatet "hovmod står for fall" beskriver godt følelsen jeg får etter en slik drøm, Jeg er sikker på at den har hjulpet med og tenke over hvordan jeg er mot andre. Derfor prøver jeg, og har stort sett alltid prøvd, og være så snill mot andre som jeg kan.
Sitat av Zolantor Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
I noen av mine LD har jeg blitt våken i drømmen pga jeg blir provosert av noen og at jeg da har tenkt "hadde dette vært en drøm.." tar en realitetssjekk, finner ut at det hele er en drøm, gir vedkommende en kraftig på tygga får jeg fortsetter volden i en stor skala, før jeg avslutter med å fortelle vedkommende "men heldig, det er du, for du er i min drøm og kan ikke bli skadet".

Å ha Gudefølelse er ikke noe nytt, for du er jo faktisk Gud i drømmene dine

Noe som etterhvert kan være mer interessant er jo å spørre etter din rådgiver i drømmen. Så kan man spørre han/hun/det om alt fra ting man lurer på om seg selv til andre.

Selv vil jeg prøve å se om det går ann å komme inn i andres drømmer og "vekke de". Har lest litt om dette og ser at det er noen som har fått dette til. Husker desverre ikke hvilken side. Kan slenge opp link om jeg finner det igjen
I går natt etter å ha lest denne tråden prøvde jeg det tipset om og være klar i hode og tenke rett før man sover. Jeg hadde veldig lyst og en stor vilje til å oppnå lucid dreaming. Så når jeg følte at det var 5sek til jeg såvnet begynte jeg å gjøre enkle regnestykker i hodet, utrolig enkle eks:2+3=5. Så begynte jeg å føle at jeg ble presset eller at jeg sank ned i madrassen. Jeg kom litt inn i søvnen følte jeg, men jeg kunne tenke klart, så kom jeg bitte granne ut og jeg husker at jeg synes det var litt slitsomt mentalt å holde meg inne i søvnen. Det jeg husker etterpå var at jeg kunne velge drømmer som akkurat som jeg valgte et TV program. Men jeg så jeg gjennom mine egene øyne eller kankje en meny innebygd i hodet og ikke at jeg så meg selv(som i vanelige drømmer). Og drømmende var selvlagde, jeg kunne eks bestemme/lage egen drøm. Jeg valgte en drøm fra kongen av queens, så 5min ut i drømmen kom jeg på at det var en drøm jeg valgte å gå til bake i den "menyen" i hodet mitt, og så bestemte jeg meg får at det var nok får i dag så jeg bestemte meg får å vokne.

litt lang historie kanskje, og sorry får evt. stavefeil.
Men til poenget, ahr det noe med lucid dreaming å gjøre?

Btw, senere den kvelden drømte jeg at jeg drømte en lucid drøm xD
-Minsten
Sist endret av minsten; 26. november 2009 kl. 20:47.
tenkte bare si at jeg har opplevd en del ganger dette;
det hender jeg slapper av foran tv ol. , og det ender med at jeg sovner som oftest, men noen ganger, akkurat i det jeg faller i søvn opplever jeg et ekstremt kraftig smell! ikke noe lyd, men det slår jeg våken og jeg skvetter til skikkelig. gjør ikke vondt, men hender jeg sparker kraftig i bordet foran meg..

her forleden skjedde dette, og som sagt, i det jeg faller i søvn så "så" jeg i tiendels av et sekund noe som kom susende ned fra "himmelen" og treffer meg midt i hode, med en EKSTREM eksplosiv kraft! helt vilt. jeg skvetter som faan til og våkner selvsagt. lurer på hva f dette var. merket ikke noen spesiell fysisk kraft, bare noe trykk i hode da jeg våknet.. he he
har lest noe om andre som har opplevd det samme tidligere i tråden, eller et annet sted.. husker ikke.
trykket må ha blåst bort minnene mine :P

har også hatt noe svak form for LD. men problemet mitt er da at jeg glemmer alt da jeg våkner, og har bare svake minner fra det som har sjedd i løpet av natten..
det foreslås at man vekker seg selv hvert 90-100min for å bedre hukommelsen, men har ikke ork til dette da jeg jobber desv.

uansett morsomt å fortelle dette her .=)
Sitat av minsten Vis innlegg
litt lang historie kanskje, og sorry får evt. stavefeil.
Men til poenget, ahr det noe med lucid dreaming å gjøre?
Vis hele sitatet...
Lucid dreaming er når du vet du drømmer. Dersom du var fult bevist på at det hele var en drøm og at du viste at du egentlig lå og sov så ja, da hadde du en Lucid Dream

Sitat av zvxsone Vis innlegg
har også hatt noe svak form for LD. men problemet mitt er da at jeg glemmer alt da jeg våkner, og har bare svake minner fra det som har sjedd i løpet av natten..
det foreslås at man vekker seg selv hvert 90-100min for å bedre hukommelsen, men har ikke ork til dette da jeg jobber desv.
Vis hele sitatet...
For å huske drømmer: Skriv de ned i den drømmedagbok. Så fort du våkner fra en drøm, skriv ned og legg deg til å sove igjen, med mindre du står opp uansett da.

Å tvinge deg selv til å våkne hver 90-100min kan jo føre til at du våkner fra LD så jeg anbefaler det ikke. Følg heller rådet mitt jeg skrev i denne posten.

Å oppleve at noen treffer enn med enorme krefter, falle, skli mens man er litt våken er ganske vanlig. Iallefall for meg. Det er for meg et godt tegn om at jeg er på god vei inn i drømmeverden og dermed være mer obs på at alt som skjer derifra mest sannsynlig er drøm

Å være Gud i din egen drøm er fantastisk, men om man ønsker kan man ta ting litt lengre og prøve å se framtiden, se fortiden, lære seg noe om seg selv, besøke folk som det er lenge siden man har sett. Eller min farvoritt: prøve å komme inn i andres drømmer og vekke de inne i drømmen om det er mulig. Opplevde dette med en kompis. Jeg prøvde å komme inn i drømmen hans, fikk ikke styre eller gjøre noe, men jeg fikk observere ganske mye og neste dag kunne jeg fortelle han om hva han hadde drømt. Han ble noe redd da jeg fortalte han om hans egne drømmer :P
Hei! Har begynt på programmet (infinity)
Lurte bare på hva dere bruker til å "trigge" RC? har litt dårlig fantasi på området og om dere hadde noen gode tips?
Sitat av apx500 Vis innlegg
Hei! Har begynt på programmet (infinity)
Lurte bare på hva dere bruker til å "trigge" RC? har litt dårlig fantasi på området og om dere hadde noen gode tips?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med trigge? hvordan jeg får meg selv til å ta en RC eller hvordan jeg gjør en RC?

Og mener du trigge dette i våken tilstand eller i drømmen?
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Hva mener du med trigge? hvordan jeg får meg selv til å ta en RC eller hvordan jeg gjør en RC?

Og mener du trigge dette i våken tilstand eller i drømmen?
Vis hele sitatet...
Ifølge kurset skal man i våken tilstand se etter spesielle ting i det virklige liv (for eksempel hver gang man gå inn en dør) og da skal man utføre en reality check. Så ja, hvordan du finner på å ta en RC, hva som gjør at du tar den.

Har litt dårlig fantasti på hva jeg skal bruke, da drømme verden og den ekte er så vidt forskjellig at jeg ikke finner noen som passer sammen.

Bruker du en annen metode så kan du gjerne utdype den
Sitat av apx500 Vis innlegg
Ifølge kurset skal man i våken tilstand se etter spesielle ting i det virklige liv (for eksempel hver gang man gå inn en dør) og da skal man utføre en reality check. Så ja, hvordan du finner på å ta en RC, hva som gjør at du tar den.

Har litt dårlig fantasti på hva jeg skal bruke, da drømme verden og den ekte er så vidt forskjellig at jeg ikke finner noen som passer sammen.

Bruker du en annen metode så kan du gjerne utdype den
Vis hele sitatet...
Ok. Du kan f.eks til å begynne med ha en alarm som ringer hver time også tar du en RC.

Jeg pleier å skrive Lucid i den ene håndflaten min med tusj. I drømmene mine er dette enten borte eller et mønster eller lignende og da vet jeg at det er en drøm. Og ganske ofte løfter man handa såpass høyt/skrått at man ser skriften og da minner det meg på å ta en RC. Pleier ofte å prøve å kjenne på øyeblikket. f.eks gni hendene sammen eller å se på de.

Når jeg er på nye plasser jeg adri har vært, gjør noe jeg ikke vanligvis gjør, snakker med noen jeg aldri har møtt, tar jeg også RC.

Håper dette hjalp
Takk så mye, da skal jeg prøve de metodene der
Virker mye bedre enn de som er beskrevet i kurset.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei! Jeg brukte en halvitme på å lese alle disse innleggene... etter jeg hadde lest alt, så kjente jeg ikke føttene mine (ja jeg satt ved et bord)... Plutslig kjente jeg ikke tre av mine fingre heller... det brant bare... som om de hadd evært ute i snø, og så oppi varmtvann igjen... :S Jeg lukka øynen for å komme inn i LD, som jeg har kommet inn i før igjen... men ble forstyrret av lillebroren min som ikke skjønte hva jeg dreiv md... kom bort og begynte å le som faeeen :P

Meditasjon kalles det vel? Eller søvnparalyse mens jeg satt ved pcn kl 8 på kvelden?
Sitat av kaktusen Vis innlegg
Hei! Jeg brukte en halvitme på å lese alle disse innleggene... etter jeg hadde lest alt, så kjente jeg ikke føttene mine (ja jeg satt ved et bord)... Plutslig kjente jeg ikke tre av mine fingre heller... det brant bare... som om de hadd evært ute i snø, og så oppi varmtvann igjen... :S Jeg lukka øynen for å komme inn i LD, som jeg har kommet inn i før igjen... men ble forstyrret av lillebroren min som ikke skjønte hva jeg dreiv md... kom bort og begynte å le som faeeen :P

Meditasjon kalles det vel? Eller søvnparalyse mens jeg satt ved pcn kl 8 på kvelden?
Vis hele sitatet...
Hmm. Har ikke kjennskap til søvparalyse mens man leser, men når hjernen fokuserer på en ting så kan noe anent forsvinne, om føttene dine har fått for lite blod ville du ikke ha kjent dette da hjernen var mer opptatt av å lese om LD.

Men hvis dette er noe du har gjort før så har jeg ingen kjennskap på det. Nærmeste må vel bli WILD kanskje?
høres veldig interessant ut dette! Men hvordan får man til og ta kontroll over drømmen? har mange ganger skjønt at jeg har drømt, men har vært ute av stand til å kontrollere drømmen.

Har en litt morsom historie om venninna mi. Hun lærte seg og kontrollere drømmene sine når hun var ganske lita. For hun brukte å ha det samme marerittet om og om igjen. Men til slutt så skjønte hun at det var en drøm, og hun fant ut at den eneste måten hun kunne våkne fra marerittet var og ta tak i slangen og la den bite henne så hun døde så hvis hun har mareritt nå så dreper hun bare seg selv i drømmen for å våkne.. litt sykt

har også hatt søvnparalyse mange ganger. det er helt forferdelig synes jeg. føles ut som det er noen som trykker meg ned i senga og holder meg fast, og jeg prøver og hyle og røre på meg, men ingenting skjer.
Sitat av Mepau Vis innlegg
høres veldig interessant ut dette! Men hvordan får man til og ta kontroll over drømmen? har mange ganger skjønt at jeg har drømt, men har vært ute av stand til å kontrollere drømmen.

Har en litt morsom historie om venninna mi. Hun lærte seg og kontrollere drømmene sine når hun var ganske lita. For hun brukte å ha det samme marerittet om og om igjen. Men til slutt så skjønte hun at det var en drøm, og hun fant ut at den eneste måten hun kunne våkne fra marerittet var og ta tak i slangen og la den bite henne så hun døde så hvis hun har mareritt nå så dreper hun bare seg selv i drømmen for å våkne.. litt sykt

har også hatt søvnparalyse mange ganger. det er helt forferdelig synes jeg. føles ut som det er noen som trykker meg ned i senga og holder meg fast, og jeg prøver og hyle og røre på meg, men ingenting skjer.
Vis hele sitatet...
Så fort du finner ut av du drømmer så husk at derifra så bestemmer du alt.. Prøv å gjøre noe helt motsatt av hva du gjør. Lek med kreftene
Ett godt tips kan være å prøve å bare endre eller gjøre noe med deg selv. Eller skifte farge på en blomst eller en liten gjenstand. Start i det små og bygg opp teknikken på å ha kontroll over drømmene

Jeg har ikke gjort annet enn at så fort jeg vet at jeg drømmer så prøver jeg å endre på noe bare for å bevise for meg selv at jeg er Guden

Søvparalyse kan være skummelt i starten. Og ja det føles ut som om man blir presset ned, for min egen del har jeg fått så stor kontroll nå at jeg føler jeg blir lettere :P Men jeg får mer en "ut-av-dæ-sjæl-opplevelse" enn at jeg friker ut for at jeg ikke føler kroppen lengre.
skal prøve huff, første gangen jeg fikk søvnparalyse så hadde jeg sovna på skolen. Når jeg våkna fikk jeg ikke til og røre en muskel.

men er mange ganger jeg har drømmer som kjennes forferdelige slitsomme ut. Kjennes ut som jeg er drita full og jeg klarer nesten ikke å gå eller noen ting. Alt er skikkelig tungt og slitsomt, og jeg er som regel utslitt når jeg våkner. Noen som vet hva dette kommer av? Hva skjer med kroppen liksom? Kanskje litt OT men.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Å være Gud i din egen drøm er fantastisk, men om man ønsker kan man ta ting litt lengre og prøve å se framtiden, se fortiden, lære seg noe om seg selv, besøke folk som det er lenge siden man har sett. Eller min farvoritt: prøve å komme inn i andres drømmer og vekke de inne i drømmen om det er mulig. Opplevde dette med en kompis. Jeg prøvde å komme inn i drømmen hans, fikk ikke styre eller gjøre noe, men jeg fikk observere ganske mye og neste dag kunne jeg fortelle han om hva han hadde drømt. Han ble noe redd da jeg fortalte han om hans egne drømmer :P
Vis hele sitatet...
Hva? Tror du virkelig på dette? At du faktisk kan se fortiden og framtiden? Og at du kan gå inn i drømmene til andre folk?
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Hva? Tror du virkelig på dette? At du faktisk kan se fortiden og framtiden? Og at du kan gå inn i drømmene til andre folk?
Vis hele sitatet...
Jeg har klart å se nøyaktige bilder fra fortiden som har skjedd meg vel og merke. Og ja har sett framtiden og, men dette har ikke vært noe som at verden går under, men en samtale som ble ført av to kompiser så jeg. Det gikk noen uker og dagen etter at han ene skulle fortelle meg hva de prata om så kunne jeg fortelle han hva de prata om sånn i grove trekk.

Jeg har klart å gå inn i drømmene til andre, eller jeg fikk se samme drømmen, jeg kunne ikke styre noe, men jeg fikk observere. Alt dete har jeg gjort under LD. Er flere enn meg som har klart å se hverandres drømmer. Kilde på dette vil ikke nytte da det bare vil være ord mot ord.

Hva du tror er ikke det som teller, hva jeg faktisk har gjort er det som teller.
Klart det virker helt sykt og derfor velger folk heller å ikke tro på det, fordi de vil være på den sikre siden

Det er dessuten svært farlig å snakke om slike ting man ser og opplever for det sender deg rett til galehuset. Denne verden er ikke klar for mennesker som har klart å ta i bruk større evner enn det som er normalt idag.

Kan avslutte med en kjent setning: We do not possess imagination enough to sense what we are missing
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har alltid lurt på hvordan andre folk "vet" at de er få sekunder fra å sovne :S
Selv så føler jeg at bare plutselig virker det som om hjernen slutter å "skrive" til harddisken, for husker ikke de siste minutta før jeg sovnet dagen etterpå, men hvet at jeg ikke sovnet rett etter det siste jeg husker.
Bli litt vanskeligt forklart men håper dere fostår meg...


MEN! kom plutselig til å tenke på noe... Ofte når jeg har lagt meg, ligger jeg og tenker på ting som interesserer meg: Romfart, fysikk, moped osv...
Når jeg har ligget og tenkt en stund virker det nesten som om jeg har deaktivert kroppen helt og bruker kun hjernen
Herlig følelse, for føler jeg kan tenke ekstremt mye kjappere, og kommer ofte på gode ideer som jeg prøver ut dagen etterpå!
Men det merkelige er når det går opp for meg at kroppen bare ligger der, antar jeg at jeg holder på å sovne, og da aktiveres bare kroppen automatisk igjen :S

Klarer liksom ikke å holde på det å kun bruke hjernen vis jeg tenker på det

Er dette et steg inn i søvnparalysen?
Sitat av Heigren Traceur Vis innlegg
Har alltid lurt på hvordan andre folk "vet" at de er få sekunder fra å sovne :S
Selv så føler jeg at bare plutselig virker det som om hjernen slutter å "skrive" til harddisken, for husker ikke de siste minutta før jeg sovnet dagen etterpå, men hvet at jeg ikke sovnet rett etter det siste jeg husker.
Bli litt vanskeligt forklart men håper dere fostår meg...


MEN! kom plutselig til å tenke på noe... Ofte når jeg har lagt meg, ligger jeg og tenker på ting som interesserer meg: Romfart, fysikk, moped osv...
Når jeg har ligget og tenkt en stund virker det nesten som om jeg har deaktivert kroppen helt og bruker kun hjernen
Herlig følelse, for føler jeg kan tenke ekstremt mye kjappere, og kommer ofte på gode ideer som jeg prøver ut dagen etterpå!
Men det merkelige er når det går opp for meg at kroppen bare ligger der, antar jeg at jeg holder på å sovne, og da aktiveres bare kroppen automatisk igjen :S

Klarer liksom ikke å holde på det å kun bruke hjernen vis jeg tenker på det

Er dette et steg inn i søvnparalysen?
Vis hele sitatet...
Det er nok ett steg ja
▼ ... over en uke senere ... ▼
Drømmer lucid ofte. Når jeg tenker tilbake til når jeg var liten kid, drømte jeg lucid hele tiden. Men hadde no idea hva det var ofc. Har vært på mange spennende reiser! men er alltid noia. uansett om jeg forcer meg fram til en koselig atmosfære, skjer det noe lite trivelig. Springer fra "ting" som er etter meg ( I en ekstrem fart, kan sammenlignes med speedhack i CS, haha)

Men vekker meg nesten alltid opp til paralysis, hvor "the old hag" kommer på besøk
Var sykt skremmende første gangen, men har blitt vandt med det.
Par uker siden ble jeg faktisk bært ut av sengen, iaf løftet opp å bært rundt i rommet i noen minutter, var mad creepy.

Opplever også en ganske "merkelig lucid" -
Kan ikke helt si det er som å drømme lucid, men veldig likt.
Par sekunder etter jeg lokker øyenene mine, kommer jeg i et mørkt rom (ofte svart hvitt)
Rundt meg er det gammle møbler, jeg beveger med alltid mot et slags skap, veldig gammeldags.
Jeg åpner øynene å ser vanlig igjen, lokker de igjen å er tilbake i det mørke rommet
Er alltid samme rommet, å samme møbler. Stirrer alltid mot et stort nøkkelhull på en slags skyve-komode, elns.

Good fun!
Når jeg var yngre, altså kanskje i 5-10 års alderen, så hadde jeg lucid dreams 3-4 ganger i uka. Og da var det utrolig vanskelig for meg å våkne.

Blir sikkert lettere med årene, men på den tiden var det faktisk sånn at jeg innså at jeg drømte, og da ble jeg redd fordi da begynte det alltid å skje noe skummelt. Så jeg prøvde å kommunisere med hjernen min at jeg måtte åpne øynene IRL.

Det funket, men det var ganske vanskelig.