Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1418
Startet med overlegg denne tråden her, og ikke i rusforum da dette har null med rus å gjøre.

Hvor lett er det å bli hekta på sobril? Altså for en som har brukt sobril en sjelden gang og som har hatt resept på sobril i årevis.

Nå er det greier som gjør at bruken kanskje må trappes noe opp. Kanskje 2 x 10 mg per dag 3-4 dager per uke ca 8-10 uker fremover.

Sobrilen blir tatt ved behov mot angst, sosialangst og panikk angst. Svært sjeldent tatt sobril mer enn 1 gang maks 2 per uke tidligere.

Orker ikke å få meg et nytt problem, samtidig så er det endel ting jeg må få gjennomført i tiden fremover. Dilemma.
Sist endret av frtoretang; 14. november 2017 kl. 00:05.
Jeg har vært hektet på sobril, hvis du ikke spiser det hver dag så skal det nok gå greit pga den korte halveringstiden.
Uansett så var det for meg ett av de enkleste benzoene å gå av, selv om man føler seg rimelig stresset etter noen dager uten.
Du burde klare å håndtere bruken uten å bli avhengig. Selv brukte jeg 25mg Sobril nesten daglig i over tre år. Jeg hadde så godt som ingen problemer da jeg sluttet.
Lykke til, du klarer dette.
Klem fra Betty
Det er veldig individuelt. Men mitt syn på sobril er at den er veldig lett å hekte seg på, samtidig som den er veldig enkel å komme seg av. Dette har med den korte halveringstiden å gjøre. Sobril egner seg dårlig mot akutt angst, da det tar en god stund før det begynner å virke, men er et ok valg mot sosial angst da du kan ta den en stund før du skal i et møte o.l