Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1476
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal i et rettslig avhør om mindre enn to uker - noe jeg gruer meg ekstremt til og kommer til få få sånn angst og bli så nervøs at jeg ikke klarer å snakke. Går til psykolog, men det hjelper ikke i slike situasjoner hvor jeg får denne ekstreme angst.

Jeg lurte på å bestille time til legen og høre om det er noe jeg kan få ved dette engangstilfellet. Dersom jeg ikke får noe mot angsten, ender det med at jeg ikke møter opp.

På hvilken måte kan jeg legge dette frem for legen, og hva kunne jeg eventuelt fått? Har forsøkt imovane før, som ikke er et benzo, men det fungerte utmerket på min angst. Har vært borti de fleste benzoer og, men jeg er klar over at leger er svært restriktive når et gjelder å skrive ut resepter på slikt... Har dere noe tips?
Gå til en privat klinikk om fastlegen er vrang...Volvat. Da får du nok hjelp. Sobril om ikke annet.
Sist endret av Buksvoger12; 9. november 2017 kl. 10:16.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg skal i et rettslig avhør om mindre enn to uker - noe jeg gruer meg ekstremt til og kommer til få få sånn angst og bli så nervøs at jeg ikke klarer å snakke. Går til psykolog, men det hjelper ikke i slike situasjoner hvor jeg får denne ekstreme angst.

Jeg lurte på å bestille time til legen og høre om det er noe jeg kan få ved dette engangstilfellet. Dersom jeg ikke får noe mot angsten, ender det med at jeg ikke møter opp.

På hvilken måte kan jeg legge dette frem for legen, og hva kunne jeg eventuelt fått? Har forsøkt imovane før, som ikke er et benzo, men det fungerte utmerket på min angst. Har vært borti de fleste benzoer og, men jeg er klar over at leger er svært restriktive når et gjelder å skrive ut resepter på slikt... Har dere noe tips?
Vis hele sitatet...
Ikke for å gi deg mere angst, men vil bare informere om at om du ikke møter opp i et rettslig avhør, vil politiet ofte hente deg hjemme på privatadresse eller jobb. Snakker av egen erfaring.

Bare forklar situasjonen for legen. Så lenge du ikke har noen rus historikk burde ikke dette være noe problem. Det stemmer at leger er veldig restriktive på dette, men så lenge det bare gjelder en gang eller to i året, f.eks ved flyreiser pleier det å gå greit. Hvis imovane fungerer bra på deg, kan du vel be om å få det?
Du skal i et avhør. Føler du ubehag i så måte så møt opp, men nekt å uttale deg, det har du rett til.
HUSK at beroligende midler kan være et minus for deg i og med at du kanskje kan ta for lett på avhøret og uttale deg om ting du kanskje ikke hadde gjort uten medikamenter..
Avhør? Er du siktet så er det kanskje lurt å kontakte advokat? Du kan også stille med advokat i avhøret.
Er du siktet uten grunn har du neppe noe å frykte.
Uansett: LYKKE TIL! Dette greier du nok.