Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6015
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Hvis tollen stopper en pakke som inneholder f.eks. Salvia, eller DMT, eller Imovane... Vil jeg da få vite om det gjennom brev fra tollvesenet, eller banker politiet på døra? Hvordan fungerer dette i praksis?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du ser aldri pakken, og plutselig dukker enten et brev eller en telefon fra politiet om at du må inn til avhør, eller så dukker de opp på døra og i noen få tilfeller dukker de opp på arbeidsplassen din.

Er du virkelig heldig så dukker det opp et brev fra politiet der de har henlagt en sak i forhold til bevisets stilling.
Og du får postsperre i noen måneder.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du ser aldri pakken, og plutselig dukker enten et brev eller en telefon fra politiet om at du må inn til avhør, eller så dukker de opp på døra og i noen få tilfeller dukker de opp på arbeidsplassen din.

Er du virkelig heldig så dukker det opp et brev fra politiet der de har henlagt en sak i forhold til bevisets stilling.
Vis hele sitatet...
Jeg er svært overbevist om at det blir vanskelig å bevise at jeg har bestilt dette.

Sitat av Kloroplast Vis innlegg
Og du får postsperre i noen måneder.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ringer posten og spør om det, får jeg da vite at jeg har det?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da har jeg ringt og spurt posten. Det foreligger ikke poststopp.
Vet ikke om det kan være forsinket eller noe..
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da har jeg ringt og spurt posten. Det foreligger ikke poststopp.
Vet ikke om det kan være forsinket eller noe..
Vis hele sitatet...
Og du tror virkelig de hadde opplyst deg om det hvis det var postsperre på deg?
Jeg vet av erfaring at det Nei'et er i såfall kun for å slippe ytterligere spørsmål.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da har jeg ringt og spurt posten. Det foreligger ikke poststopp.
Vet ikke om det kan være forsinket eller noe..
Vis hele sitatet...
Svært vanskelig å nekte for å ha bestilt noe om den pakken er tatt i tollen nå
Smart, nå kan det hende de foretar en ekstra sjekk bare fordi du ringte inn og spurte om dette. Dessuten tviler jeg på at de opplyser deg om sånt, litt av poenget er jo å ferske deg i noe ulovlig isåfall - er uansett usikker på hvor vidt vanlige postansatte har anledning til å se hva som er flaggede adresser og ikke.
Jeg ser for meg at det er kun tollvesenet selv som har denne oversikten. Evt Politiet.

Som regel får du brev om innkalling til avhør om det er lite alvorlig, evt razzia om de har tid og mistenker at de kan finne noe nevneverdig hjemme hos deg.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og du tror virkelig de hadde opplyst deg om det hvis det var postsperre på deg?
Jeg vet av erfaring at det Nei'et er i såfall kun for å slippe ytterligere spørsmål.
Vis hele sitatet...
Merket at hun var svært nølende med å si ja eller nei.

Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Svært vanskelig å nekte for å ha bestilt noe om den pakken er tatt i tollen nå
Vis hele sitatet...
Joda, det var jo du som bestilte, og du skrev mitt navn og adresse, for så å betale anonymt. Ikke sant?
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Smart, nå kan det hende de foretar en ekstra sjekk bare fordi du ringte inn og spurte om dette. Dessuten tviler jeg på at de opplyser deg om sånt, litt av poenget er jo å ferske deg i noe ulovlig isåfall - er uansett usikker på hvor vidt vanlige postansatte har anledning til å se hva som er flaggede adresser og ikke.
Jeg ser for meg at det er kun tollvesenet selv som har denne oversikten. Evt Politiet.

Som regel får du brev om innkalling til avhør om det er lite alvorlig, evt razzia om de har tid og mistenker at de kan finne noe nevneverdig hjemme hos deg.
Vis hele sitatet...
Det er nok så alvorlig at de vil på razzia, derfor er jeg allerede forberedt
Well, purken kom på skolen min så ehm ja. Kvitt deg med alle harddisker og telefoner. kjøp nye, mye bedre enn å få en bot på 8k senere som jeg fikk. Gjør det med engang. Også finn på en jævla god historie som høre bra ut. for all del vær clean de neste ukene/månedene.
Sitat av 937hcks Vis innlegg
Well, purken kom på skolen min så ehm ja. Kvitt deg med alle harddisker og telefoner. kjøp nye, mye bedre enn å få en bot på 8k senere som jeg fikk. Gjør det med engang. Også finn på en jævla god historie som høre bra ut. for all del vær clean de neste ukene/månedene.
Vis hele sitatet...
Nei. Ingen "god" historie. Bare ikke kommenter saken. Si nei til å forklare deg så har de ikke noe de kan ta deg på. Å finne på en historie lager kun fallgruver for deg selv.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda, det var jo du som bestilte, og du skrev mitt navn og adresse, for så å betale anonymt. Ikke sant?
Vis hele sitatet...
Hvordan visste du at jeg hadde gjort det da? Før pakka kom? Neida, tror ikke det vil være fellende for deg, men det gjorde definitivt ikke saken din bedre
Sist endret av Pygoscelis; 18. mai 2017 kl. 22:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fikk aldri pakkene jeg bestilte, men fikk Salvia-selgeren til å reshippe. Det kom gjennom.
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
Og du får postsperre i noen måneder.
Vis hele sitatet...
"postsperre"? høres rart og usannsynlig ut. aldri opplevd. fått og savnet mye gjennom åra, og brukt samme leverings over tid, og, "postsperre".. kanskje det bare er veldig nytt (av i år?) eller ikke brukes i mitt område (Oslo-området).

Synes andre svaret her var best, fra Dodecha. Passer best med egen erfaring/opplysninger.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du ser aldri pakken, og plutselig dukker enten et brev eller en telefon fra politiet om at du må inn til avhør, eller så dukker de opp på døra og i noen få tilfeller dukker de opp på arbeidsplassen din.

Er du virkelig heldig så dukker det opp et brev fra politiet der de har henlagt en sak i forhold til bevisets stilling.
Vis hele sitatet...

Er usikker på om slikt ville skjedd med unntak av hvis store mengder i tilfelle Imovane / Zopiklon (Zopiclone), som jeg ville trodd først vil utløse forespørsel om tillatelse av import (aka. bli bedt om å vise gyldig resept) og uansett regnes som mindre ulovlig værende et reseptbelagt legemiddel, ikke narkotika (?).

Vet ikke men ville også trodd Salvia ikke ble antatt like ulovlig som DMT - fortsatt - , men usikker og lenge jeg sjekka info på det..
Sist endret av shhhhh; 29. mai 2017 kl. 16:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av shhhhh Vis innlegg
"postsperre"? høres rart og usannsynlig ut. aldri opplevd. fått og savnet mye gjennom åra, og brukt samme leverings over tid, og, "postsperre".. kanskje det bare er veldig nytt (av i år?) eller ikke brukes i mitt område (Oslo-området).

Synes andre svaret her var best, fra Dodecha. Passer best med egen erfaring/opplysninger.



Er usikker på om slikt ville skjedd med unntak av hvis store mengder i tilfelle Imovane / Zopiklon (Zopiclone), som jeg ville trodd først vil utløse forespørsel om tillatelse av import (aka. bli bedt om å vise gyldig resept) og uansett regnes som mindre ulovlig værende et reseptbelagt legemiddel, ikke narkotika (?).

Vet ikke men ville også trodd Salvia ikke ble antatt like ulovlig som DMT - fortsatt - , men usikker og lenge jeg sjekka info på det..
Vis hele sitatet...
Hei.
Postsperre har eksistrert lenge.

Takk for ideen om at tollvesenet forespør resept på Imovane. Det skjedde nemlig ikke. Jeg tror ikke at tollvesenet har sendt Imovanen direkte til politiet, de burde jo ha spurt meg om resept og sånt først. Selgeren sendte nok aldri pakken..