Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1154
Hei, vi er noen gutter som driver et band. Vi brukte bandet i elevbedrifta med å selge cd`er. Vi gikk videre til fylkesmessa. Men i fylkesmessa tenker vi å også selge singler til mobilen, ved at kjøperen betaler, får en kode, så går inn på en nettside og laster ned sangen.
Men finnes det noen nettside der vi kan gjøre det?
Du har jo itunes.
trygve's Avatar
Trådstarter
Men på itunes så må du betale via nettbank eller itunes kort?
Jeg tenkte at det beste ville vært å kunnet solgt en kode, og de hadde bare brukt en QR kode, inn på en nettside skrive inn koden og vips så laster du ned en sang?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av trygve Vis innlegg
Men på itunes så må du betale via nettbank eller itunes kort?
Jeg tenkte at det beste ville vært å kunnet solgt en kode, og de hadde bare brukt en QR kode, inn på en nettside skrive inn koden og vips så laster du ned en sang?
Vis hele sitatet...
Ta en kar du kjenner som kan PHP eller noe annet webbasert (de fleste kjenner vel minst EN i våre dager?), google "webside sms", sett opp løsning, få han til å lage nettsiden... profit!
Sist endret av droppboks; 16. februar 2012 kl. 22:16.
trygve's Avatar
Trådstarter
Sitat av Choobe Vis innlegg
Ta en kar du kjenner som kan PHP eller noe annet webbasert (de fleste kjenner vel minst EN i våre dager?), google "webside sms", sett opp løsning, få han til å lage nettsiden... profit!
Vis hele sitatet...
god ide, jeg tror jeg gjør det vis det ikke er noen andre som kommer med en bedre løsning.
Så viss noen vet om en bedre løsning, skriv en post her
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av trygve Vis innlegg
god ide, jeg tror jeg gjør det vis det ikke er noen andre som kommer med en bedre løsning.
Så viss noen vet om en bedre løsning, skriv en post her
Vis hele sitatet...
Det må være et ferdigoppsett? Vet ikke om noen som satser på å kunne kjøpe via mobil i stor grad? Kanskje noen på forumet har lyst å tjene seg rik på en sånn app? (Jeg har verken ork til å lære et nytt programmeringsspråk eller tid til å skrive noe så stort (eller penger til serverkapasitet)) Feel free to copy idea...
Dette lar seg ikke gjøre på iPhone. Der må mp3-ene enten overføres fra PC via iTunes til telefonen. Skal musikk kunne spilles av direkte må det i utgangspunktet kjøpes på iTunes.

*Pluss at de fleste med iPhone allerede har en registrert iTunes-konto, og dermed bare trenger å skrive inn et passord for å laste ned låta.

Dere kan f.eks. kjøre kampanje med lavere pris mens messen pågår.
Sist endret av bronsky; 16. februar 2012 kl. 23:56.
trygve's Avatar
Trådstarter
Sitat av bronsky Vis innlegg
Dette lar seg ikke gjøre på iPhone. Der må mp3-ene enten overføres fra PC via iTunes til telefonen. Skal musikk kunne spilles av direkte må det i utgangspunktet kjøpes på iTunes.

*Pluss at de fleste med iPhone allerede har en registrert iTunes-konto, og dermed bare trenger å skrive inn et passord for å laste ned låta.

Dere kan f.eks. kjøre kampanje med lavere pris mens messen pågår.
Vis hele sitatet...
Hmmm, de fleste som har iphone har itunes, men hva med de som har android?
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av trygve Vis innlegg
Hmmm, de fleste som har iphone har itunes, men hva med de som har android?
Vis hele sitatet...
_ALLE_ som har iphone har itunes
trygve's Avatar
Trådstarter
Sitat av Clayton Vis innlegg
_ALLE_ som har iphone har itunes
Vis hele sitatet...
*Alle de som har iphone har itunes, men hva med de som har android?
Du kan vel evt finne en nettside hvor dette går, så sende en personlig link hvor man da laster det ned til mobilen fra den nettsiden. Eller noe slikt
trygve's Avatar
Trådstarter
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Du kan vel evt finne en nettside hvor dette går, så sende en personlig link hvor man da laster det ned til mobilen fra den nettsiden. Eller noe slikt
Vis hele sitatet...
Men hvilken nettside går det an å laste ned til både iphone og android.
Det er en mulighet, men ikke den beste siden da er det en åpen nedlastingside og ikke noen engansside.
Sitat av trygve Vis innlegg
Men hvilken nettside går det an å laste ned til både iphone og android.
Det er en mulighet, men ikke den beste siden da er det en åpen nedlastingside og ikke noen engansside.
Vis hele sitatet...
Det går ikke.

Du må ha en løsning for hver av dem.
trygve's Avatar
Trådstarter
Okei, så jeg bruker itunes til iphone?
Men hva skal jeg bruke til Android?
Ta kontakt med disse feks:
http://www.sendega.no/

Det du skal ha er en SMS-gateway leverandør.
trygve's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
Ta kontakt med disse feks:
http://www.sendega.no/

Det du skal ha er en SMS-gateway leverandør.
Vis hele sitatet...
Tusen Tusen takk, dette var mitt i blinken.
Men hva er prisen jeg må betale for dette?

EDIT: dett var veldig bra, helt til jeg så prisen...
4000 kroner koster det, det har vi ikke mulighet til å tjene inn.
Trenger noe som er billigere, helst gratis
Sist endret av trygve; 18. februar 2012 kl. 18:39.