Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 776
Hei, jeg har GTA IV på Steam, og deg lagger alltid når jeg går utenfor huset. Det plager meg sykt, ligger somregel på rundt 20 frames.

Pcen min drar Metro 2033 på max (på skjermen min). så burde faen ikke være noe problem med GTA!

Specs:

CPU: i5 2500k 3.3Ghz (Overclocka til 4.2GHz)
GPU: Sapphire HD 6950 (Overclocka)

kjører på en 1280x1024 skjerm, så burde ikke være noe problem at all...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
reinstaller?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Er det oppdatert? IV hadde mye problemer med lagg fra første release. pcn din burde klare det fint, hvis ikke still ned grafikken IV krever veldig mye.
Skal være up-to-date. og IV krever ikke så mye. hvertfall ikke mer en Metro og andre High-end spill... reinstallerer nå og ser om det hjelper
Game disconnected
pokemon's Avatar
Jo det krever mye. om det krever mer eller ikke vet jeg ikke men det krever mye selv om grafikken ikke er så high end som andre spill.

Legger med en quote fra et annet forum som kanskje forklarer litt.

Hello again Dane,

The PC version of GTA 4 is very, very poorly optimised. It was designed for consoles and ported to the PC, and pretty much everyone complains that it runs poorly even on high-spec PC's. See this extract from the Wikipedia article:

"Rockstar has come under fire from Grand Theft Auto communities, Gamespot and other websites, due to the game's abnormally high system requirements, as well as for its poor performance, even on systems that exceed the recommended system requirements by a wide margin."

Short of recoding the game from scratch, there's nothing you can do to fix it.
Vis hele sitatet...
Oh, vel det suger jo...
Sitat av LarsHalal Vis innlegg
Skal være up-to-date. og IV krever ikke så mye. hvertfall ikke mer en Metro og andre High-end spill... reinstallerer nå og ser om det hjelper
Vis hele sitatet...
Selv om kravene er lave er IV ekstremt tungt, grunnet dårlig arbeid hos rockstar
Kjører Gta IV på ukjent fps, men uten lagg med 560sli. Testet uten sli og kjører laggfritt da også.
har du V-Sync på?
isåfall, slå den av. den ødela for meg når jeg skulle spille IV.
Sist endret av juzz; 16. februar 2012 kl. 17:16.