Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1048
Skal kjøpe meg ny gitar og det står mellom to gitarer, den ene har Seymour duncan JB/´59 og den andre har emg 81/60.
Jeg er ikke så veldig kjent med seymour duncan pups, har allerede en gitar med emgs.

Noen som har noen meninger ? ;p
Hadde gått for Duncans om du allerede har EMG i en gitar. Duncans er fett som faen
Bare Knuckle er også et merke du kan se litt på
Duncan lager fete pickups, ingen tvil om det. Pearly Gates og Dimebucker er jo legendariske for å ta to eksempler.
JB og '59 er ganske all-round pickups du kan bruke til det meste; men hadde nok satt i noen andre om du er veldig metal. Om du har EMG 81 fra før så blir disse litt mindre sinte.

Edit: Det er jo ikke pickups'a du kjøper; det er gitaren. Det er ikke noe problem å skifte pickups om de ikke gir det du ønsker.
Sist endret av moret; 4. desember 2011 kl. 16:47.
Trådstarter
22 0
Hmm, vel jeg lager mye musikk, instrumental musikk som inneholder en god del gitarsoloer osv, så hvem av de pupsa tror du er best for soloer ? eller for instrumental rock generelt ?
Sitat av reneg Vis innlegg
Hmm, vel jeg lager mye musikk, instrumental musikk som inneholder en god del gitarsoloer osv, så hvem av de pupsa tror du er best for soloer ? eller for instrumental rock generelt ?
Vis hele sitatet...
Jb'sa gir en ganske mye mere _fyldig_ tone. Jeg synes EMG'ene høres litt plastikk ut.

Selv bruker jeg Blackoutsa til SD, så å gå til JB'ene går litt ned på det sinna nivået da, mindre enn til EMG, men så lenge du har fete pedaler/amper så får du jævlig badass lyd ut av Jb'sa.

Etter ditt bruk, så ville jeg definitivt valgt JB'sa.
De har en mye fyldigere lyd, for deg som skal spille instrumental. Istedet for å ha en skrikende EMG som høres ut som den prøver å hoppe ut av tven for å dra all oppmerksomheten
Trådstarter
22 0
haha, takk har tenkt lenge på og gå for duncans, men har bare vært "redd" for det ukjente
men tenker jeg tar duncans nå