Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3999
Tjohei!

ey jeg søkte bare på knokhjern på google, så kom jeg fram til den
siden her, hvor det var en fyr som lurte på ang, det og toll og sånt!

så hadde mange skrivet at han ikke burde kjøpe det med hensyn til konsekvensene!

Spørsmål
Nå lurer jeg på hva med Pepperspray, hvor effektivt, er effekten?
og hvor kjøper man det da evt.

Talentløse amøber skal jo selvfølgelig bråke, selv om man selvvil la være, og holde seg unna sånt tull. Og man kanke bare sitte å vente på å få bank, selv om man ikke oppsøker bråk, og vil holde seg unna! Så vis de\den da mest sannsynlig vil komme, så er det vel kanskje greit med noe å forsvare seg med,

Så hva sier dere? råd !

Takk!
Sitat av Sharky
Talentløse amøber skal jo selvfølgelig bråke, selv om man selvvil la være, og holde seg unna sånt tull. Og man kanke bare sitte å vente på å få bank, selv om man ikke oppsøker bråk, og vil holde seg unna! Så vis de\den da mest sannsynlig vil komme, så er det vel kanskje greit med noe å forsvare seg med,

Så hva sier dere? råd !

Takk!
Vis hele sitatet...
Jo velkommen til forumet, selv om jeg neppe er øverste offiser her!

Til dit spørsmål, ka/hæh/hva mener du med innlegget ditt? Selvsagt finnes det nok av drittsekker i norges langstrakte land, men derifra til å ha behov for pepperspray...? Jeg gjetter lett på at det i 9 av 10 tilfeller bare gjør vondt verre... Minst.

Edit: Jeg mener at pepperspray neppe hjelper en pøkk mot bråkete gærninger, langt mindre som rent selvforsvar. Heller tvert imot. Lær deg heller ting som konflikt takling, selvforsvar og stress mestring mener nå jeg.
Sist endret av Holmiz; 1. oktober 2007 kl. 02:02.
Du får kjøpt det på SpyShop
http://www.spyshop.no/index.php?page...mart&Itemid=26

Det er forøvrig veldig skjeldent at man blir utsatt for blind vold. Slutt å være så paranoid.
Sitat av capital_g
Du får kjøpt det på SpyShop
http://www.spyshop.no/index.php?page...mart&Itemid=26

Det er forøvrig veldig skjeldent at man blir utsatt for blind vold. Slutt å være så paranoid.
Vis hele sitatet...
Word! Sistnevnte var mitt budskap også, men det forsvant litt da jeg ikke ble helt enig med meg selv om innholdet i mitt innlegg. KP kommer din vei!
Pepperspray kan være effektivt, men problemet er at det kan brukes mot deg hvis noen får fatt på flakongen.
Probelemet med alt selvforsvarsutsyr, er hvis brukeren ikke har fått god nok opplæring i bruk av utstyret... kan utstyret brukes mot sitt formål...

f.eks.
Du skaffer deg en balltre for å beskytte deg mot innbruddstyver.
Innbruddstyven tar balltreet fra deg, og denger deg i svime.

Har også hørt om eldre personer i USA som har blitt drept av egne våpen.
Ofte skjer dette fordi det er mulig å kjøpe våpen i USA uten å ha trent i å skyte først.
Sist endret av Turbolego; 1. oktober 2007 kl. 11:25.
Pepperspray er ikke lov i norge. Er stor forskjell på den og forsvarspray. Sprayer du noen ned med pepperspray blir du i værstefall siktet for brudd på våpenloven selv.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Forsvarspray kan kjøpes på Clas Ohlson.
føkk pepperspray da kjøp deg et teleskop bat å teip på leggen eller noe eller så går du til inn kjøp av kniv. en avsagd hagle er heller ikke å motbefale tvert imot denne skremmer nokk de fleste selv blir jeg livredd bare noen drar fram glokken
Sitat av Hans0n
føkk pepperspray da kjøp deg et teleskop bat å teip på leggen eller noe eller så går du til inn kjøp av kniv. en avsagd hagle er heller ikke å motbefale tvert imot denne skremmer nokk de fleste selv blir jeg livredd bare noen drar fram glokken
Vis hele sitatet...
Wtf ?

Det angående batong har vært oppe her etsteds på forumet før, og det anbefales fortsatt ikke. Med en slik mellom fingrene kjenner man ikke sin egen styrke, og forskjellen på intakt kranie og kraniebrudd er dermed ikke så forferdelig stor. Den kan også gjøre vondt værre. Angående kniven så er det lett å drite seg ut om en ikke kan handtere den. Det, eller så kan du komme til å stikke noen ihjel, og det hadde vel vært litt kjipt?
En hagle er så absolutt heller ikke å anbefale, da en med en hagle i nevene er i stor fare for å faktisk ta livet av noen. Den vanlige mannen i gata har ikke hagle for å forsvare seg med, men for å gå på jakt! Bruk hagla til rypejakt du også. Og forresten, hvor skulle du fått brukt hagla til selvforsvar? Gjennom vinduet på bilen din? I kebabkø?

Mitt tips til trådstarter er å løpe det beina orker hvis han befinner deg i en lei situasjon. Er du kar til å spraye noen i trynet med pepperspray eller forsvarsspray er du sikkert kar nok til å beine unna også. Drit ihvertfall for guds skyld i hagla.
Sist endret av AntonSR; 2. oktober 2007 kl. 00:31.
hehe, så just for meg avsagd hagle i kebabkø. Søl

Men uansett, JA, jeg er ganske sikker på at pepperspray er effektivt! Men hvis du kjøper, fordi det er en liten mulighet at du skulle bli utsatt for blindvold, dropp det.

Det er mange måter å holde seg unna bråk. Hold hodet lavt, følg med på situasjoner.

Angående kniven så er det lett å drite seg ut om en ikke kan handtere den
Vis hele sitatet...
Jeg har selv blitt stukket, og det tok ca 10 minutter før jeg i det hele tatt merket noe.
Sist endret av Viivii; 2. oktober 2007 kl. 00:51.
Tenkte mer på at om en ikke kan handtere en kniv så kan du like gjerne ende opp med egen kniv i egen kropp. Den kan like gjerne skape problemer i stedet for æ løse de.
Er det aldersgrense på denne her? http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=14851125
Hvor mange kan jeg Ta med den før jeg kjøper ny?
Er det farlig for øynene,huden?
Synes navnet på forsvarsprayen du linka til sier det meste. Lady Guard. De fleste kan unngå bråk hvis de ikke prøver aktivt å havne i det, og uansett bør du, som andre i tråden nevner, heller løpe enn å spraye en fyr i trynet.

Og det kanskje viktigste poenget for min del: Nå som det virker som at flere og flere forsvarsløse drittunger vil gå til anskaffelse av våpen (ja, pepperspray er et våpen) kommer det her til å utvikle seg, og hvis ting går riktig ille blir det til slutt relativt vanlig med våpen. Sånn som det er nå trenger man ikke et våpen for å føle seg trygg, fordi de du eventuelt måtte komme i bråk med 99% sikkert heller ikke har våpen.
Det er altså den trenden du og andre wannabee-gangstere driver å snur nå.

Jeg har forresten en pepperspray liggende selv, så litt dobbeltmoralsk er jeg.
MEN: Grunnen til at jeg har den var at jeg var drita full på besøk hos en kamerat som skyldte meg litt penger. Han ville betale meg, men han var blakk, så jeg ba han om å glemme det. Han stakk på rommet sitt, og etterhvert kom han tilbake med peppersprayen og spurte om jeg ville ha den istedenfor. Dum som jeg var svarte jeg ja, men da jeg våkna neste morgen og så peppersprayen på nattbordet, la jeg den rett i en skuff, og der har den vært siden.

Dette ble et langt og rotete innlegg, men jeg håper du skjønte poenget mitt
Jævli mye feilinfo ute å går her. De som sier at pepperspray neppe hjelper en pøkk - de tar så grundig feil. Før vi fikk utdelt pepperspray, i forbindelse med nato oppdrag i militæret, måtte vi da teste pepperspray. Instruktøren sprayet midt i panna så juicen rant ned i øyene, jeg var totalt slått ut i en times tid - selv om jeg fikk skylle øyene etter en stund - skylle ubegrenset med vann.
Ble tatt bilde av meg ca 4 timer etter sprayinga, ser faen ikke ut da heller. Skikkelig hoven å jævli i trynet.

De som sier at pepperspray ikke er vondt har neppe testet the real deal - det er noe av den sterkeste smerten jeg har kjent. Syns det var vondere med pepperspray enn det er å knekke en fot eller arm etc.
CS gass er nothing i forhold til skikkelig pepperspray.
Selve sprayflaska er liten og handy, går lett i en innerlomme feks. Å det er sikring på sprutemekanismen så den ikke går av når du ikke vil.
MEN, husk. Pepperspray blir sett på som våpen - i forhold til lover og regler.

+ Selvforsvarsspray er ikke pepperspray - aldri prøvd selvforsvarsspay, men jeg tviler på den er så veldig sterk (med tanke på de selger den på co)
Sist endret av UngarEffect; 2. oktober 2007 kl. 01:25.
UngarEffect: Dere fikk utdelt pepperspray i forbindelse med NATO-oppdrag. Her er det snakk om en liten drittunge som vil være kul foran vennene sine.

Jeg har aldri fått pepperspray i øyet, men bare det å spraye på noe og ta ansiktet for nærme merkes godt, så jeg tviler ikke på at det er vondt
Fra barnehagen har nordmenn lært at vold er galt og at det aldri løser noen konflikter. Vold er galt, fred er viktig. Ingen har stilt det essensielle spørsmål; fred, men til hvilken pris?

Har det femininiserte mannsideal blitt så gjennomgripende at uansett hvilken urett som rammer er den eneste aksepterte handling å vike unna?
Man trenger så absolutt ikke å vike unna, men kan man ikke forsvare seg på en fair måte er det like greit å enten beine eller ta imot juling.

Mener du det er fair at folk som vil bråke med deg skal ha mulighet til å spraye deg med pepperspray før de denger løs på deg, Rottulf?
Sitat av Dr_Alzheimer
Man trenger så absolutt ikke å vike unna, men kan man ikke forsvare seg på en fair måte er det like greit å enten beine eller ta imot juling.

Mener du det er fair at folk som vil bråke med deg skal ha mulighet til å spraye deg med pepperspray før de denger løs på deg, Rottulf?
Vis hele sitatet...
mener du at det ikke er fair at jeg sprayer en fyr i øynene, som helt uprovosert kommer hen og slår meg?

Jeg mener jeg har min fulle rett.
Jeg mener iallefall at dere alle sammen burde seriøst få dere en hobby enn å gå rundt å tenke på at folk er ute etter dere og\eller gå etter folk.

Etter denne samtalen virker det jo som hele b-gjengen og andre tampakk henger med.

Selv har jeg aldri blitt utsatt for vold, men som nordnorsk statsborger har jeg sett min del av konflikter, og 98% av de kan løses med fornuft, de siste 2% kan løses av politet.

EOD.
Sitat av Evelen2
mener du at det ikke er fair at jeg sprayer en fyr i øynene, som helt uprovosert kommer hen og slår meg?

Jeg mener jeg har min fulle rett.
Vis hele sitatet...
Gjør du det med pepperspray blir du dømt for brudd på våpenloven! Uansett om han angrep først!
Sitat av mp34567
Gjør du det med pepperspray blir du dømt for brudd på våpenloven! Uansett om han angrep først!
Vis hele sitatet...
Hvis det er forsvarsspray kjøpt i norge som er godkjennt så blir du ikke dømt..
Men den som de selger i norge er ikke noe spessiel effektiv uansett...

Skal du ha, så kjøper du neste gang du er i utlandet(ikke med fly pga 1. du får den ikke med som håndbagasje og 2. gassen/trykket kan forsvinne når den blir sendt med kofferten)
Vi kjøpte i polen for 50,- eller noe slikt når jeg var yngre og testa den på skolen.. Endte opp med at undervisningen ble avbrytt i 2 timer for de måtte lufte ut klasseromma
Sist endret av pr0tec; 2. oktober 2007 kl. 23:16.
Evelen2, du mener du har din fulle rett til å spraye noen med et ulovlig våpen fordi de slår deg, men har du tenkt på at folk som er feige nok til å lage bråk ofte også er så feige at de har flere folk i ryggen. I tilfelle han ikke klarer å fikse deg.

Du kommer til å ende opp med en brekt nese hvis du ikke passer deg.
Sitat av Dr_Alzheimer
Evelen2, du mener du har din fulle rett til å spraye noen med et ulovlig våpen fordi de slår deg, men har du tenkt på at folk som er feige nok til å lage bråk ofte også er så feige at de har flere folk i ryggen. I tilfelle han ikke klarer å fikse deg.

Du kommer til å ende opp med en brekt nese hvis du ikke passer deg.
Vis hele sitatet...
ja, jeg mener det er min fulle rett.
Og om han har flere folk i ryggen, så satser jeg at jeg har mere pepper i flaska
Det er nok du uansett som får straffen.
Hehe.. Så du mener at du kan ta x antall folk kun ved hjelp av pepperspray? Du har sett for mye på film, der folk venter pent på tur før de flyr på en fyr.
La nå guttungen skaffe seg pepperspray da. Jeg kan fortelle om en situasjon jeg hadde med forsvarspray. Jeg tømte hele boksen i trynet på fyren og alt det gjorde var og gi meg 15 sekunder ekstra (dette som vekter) Ble til at jeg ble nødt til å sende bikkja på han uansett. Hadde han hatt flere med seg måtte jeg bare ha trekt meg unna og brukt hodet. Så fort personen får litt vann eller annen væske til å skylle øyet med er personen like god som før. Er det flere skal du fort ha en jævlig stor boks for å kunne få ned flere
Norke Forsvarssprayen du får kjøpt er ikke til å skryte av.
Du får kjøpt sterkere i utlandet, men er ulovlig.

Bruker du den, blir du dømt uansett..

La oss si, har du lov til å skyte en fyr med paintball gevær siden han angrep deg først?
Moralsk sett, mener jeg ja. Lovmessig sett - nei.
Kanskje ikke værdens beste eksempel, men bare får å vise ett klarer skille.
Han må bare spraye, men noen folk bør beskyttes mot seg selv, og det er det jeg forgjeves prøver på her..
Paintball gæver vil jeg nok tro du kan bruke til selvforsvar. Det er et lovlig ''våpen''.
Skulle du bli angrepet og tilfeldigvis ha en paintball pistol i lomma så for all del plaff løs. Bare si at du fryktet for liv og helse.
Jeg tviler dog sterkt på at du vil klare og gjøre noe rimelig skade før personen er såpass nærme at paintball gæver ikke hjelper deg stort og du risikerer og få det brukt mot deg selv.
▼ ... over et år senere ... ▼
Om en person som befinner seg i mexico skal sende en liten flaske pepperspray til en privatadresse her i norge, hvordan merker man bobleplastkonvolutten for å øke sjansene for at den kommer frem? Bare adressen her i norge uten avsender?
ikke tro at forsvarsspray er pepperspray. Den forsvaret og politiet er noe helt annet. Jeg har aldri blitt sprayet med forssvarsprayen, men den er jo tydeligvis mye svakere en den forsvaret og politet bruker. Den sistnevnte spray gjør deg blind min 15min, og hemmet i 2-3 timer. Mot narkomane og folk på masse andrenaline funker det ikke så bra. Da tror jeg vertfall at den sprayen som selges lovlig i norge kun er falsk trygghet.
Ville droppet hele greia og holdt meg unna bråk, er ikke så veldig vanskelig.