Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3308
Hei, fikk nettopp beskjed om at DNB har sendt meg et nytt kort uten bilde. Jeg kan vel ikke bruke det som gyldig legitimasjon?

Må tydeligvis i banken personlig så tar de bilde av meg og lager enda et nytt kort..
Husk å ta med gyldig legitimasjon da når du skal gå å ta nytt bilde til nytt kort
Jeg bestilte nytt kort for litt siden, da brukte de bildet fra forrige kort.

Må si noe skurrer her, ingen vits i å kan bestille kort via nett om du ikke får bilde.
Det jeg fikk beskjed om i fra banken min, var at gyldig legitimasjon i norge skulle bli ID-kort. Derfor gikk bankene inn i en ny fase nå, og utsendte ikke bankkort/VISA med bilde.
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Husk å ta med gyldig legitimasjon da når du skal gå å ta nytt bilde til nytt kort
Vis hele sitatet...
Huhu (titegn)
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Det jeg fikk beskjed om i fra banken min, var at gyldig legitimasjon i norge skulle bli ID-kort. Derfor gikk bankene inn i en ny fase nå, og utsendte ikke bankkort/VISA med bilde.
Vis hele sitatet...
Dette er faktisk noe jeg kan bekrefte, når jeg fikk nytt kort for ca. 3 måneder siden sa de at dette var den siste gangen jeg får kort som kan brukes som gyldig legitimasjon, de sa også at vi etter 1. januar 2014 skulle få et id- kort som ikke vil vise personnummer.
Sist endret av DenNorskeste; 28. november 2013 kl. 02:18.
Har denne uten bilde og greier, er vel mer pga Chipen, der trenger du neppe bilde av deg... fungerer ikke som legitimasjon nei!! for min del så gjør det ikkenoe!!

Er da Visa jeg har da, så!!
Sist endret av Bunker; 28. november 2013 kl. 02:22.
Jeg bruker jo bank kortet som ID kort jo, skal jeg gå rundt med passet mitt i lomma hele tiden da?

Suppe EU dritt. Skulle si Norge dritt men det er faktisk ikke norge som har bestemt det, er de dritt folka i EU som vi egentlig på en måte ikke er med i.
Endelig. Jeg har virkelig gledet meg til dagen jeg må ta med meg enda et kort i lommeboken.

Ikke at jeg har så forferdelig mange, men hvorfor?
Hvorfor? Fordi banken ikke vil ta kostnadene ved å tilby gyldig ID-kort. Sikkerhet koster penger.
Careface. Bruker alltid førerkortet som ID uansett. Syns det er fornuftig jeg. ID tyveri er jo veldig aktuelt nå for tiden, så hvis man mister bankkortet så kan det få ganske store konsekvenser i feil hender. Men er det noen som har en kilde på det? Ikke det at jeg ikke tror på dere, men det hadde vært fint å lest det fra en avis elns. Har ikke sett noe om dette i media, og det syns jeg igrunnen er litt rart. Mulig det har gått meg hus forbi, Tone er jo gravid så det overskygger jo det meste.
Det jeg gleder meg til nå, er å gå rundt med pass på innerlomma. Vil staten utskrive andre gyldige ID-kort?
Buhu, folk må faktisk skaffe seg ID... Huff så fælt.
Noe sier meg at førerkort feks fortsatt blir godtatt for de fleste plasser man har tenkt til å besøke. Så da er vel en god del sikret på den måten. Om de resterende ikke er hyppe på å skaffe seg den andre formen for ID så får de vel gå rundt med pass da.