Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1241
Lastet ned kali på en gammel laptop og prøvde å kjøre AVG anti virus, ca annenhver fil var enten trojaner aller noe annet bøll.
Er kali trygt? Kan det skade nettverket mitt eller lignende?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du spør det spørsmålet så forstår eg ikkje heilt kva du skal med den distroen. Om du er i tvil om du har lasta ned malware, så kan du sjekke sjekksummane på bildefilene, om dei er greie så har du ingenting å frykte. Det inneheld ymse verkty som skadelege payloads, så at AV reagerer er ikkje direkte uventa.
Skidd
Trådstarter
Nei, jeg lastet ned avg for gøy, regnet med litt virus. Spm er vel egentlig om kali generelt ber safe. Har ikke noe privat på pcen eller noe, tenkte å bruke kali til å teste sikkerheten min, med alle disse nye virusene har jeg blitt litt naiv. Etter at avg oppdaget alle disse virusene, som var litt mer en jeg forventet ble jeg usikker på om kali faktisk er trygt, er det en legit linux dist eller er det hele bare en stor virus pakke. Lastet kun ned kali og avg, ikke noe annet

Det var fryktelig dårlig forklart Beklager, er kali legit?
Hvorfor lastet du ned kali (backtrack) linux hvis du ikke vet at det hovedsaklig brukes til pentesting? Kali Linux er (forutsatt at du laster ned et legit image) helt trygt, men det er jo noe som skal komme seg rundt antivirus/brannmurer, så at avg reagerer sier vel mer om avg enn kali sånn sett..
Sist endret av bashfoo; 10. november 2013 kl. 01:49.
Skidd
Trådstarter
Det var det jeg lurte på takk

Jeg skal teste min egen sikkerhet derfor kali