Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1004
Hvis jeg er på VPN med maksimal kryptering, kan min ISP se mine nettverksdata?
De ser at du bruker nettet, og hvor mye, men ikke noe særlig mye mer enn det. I teorien.
De kan ikke lese traffikken din siden den er kryptert så vist du surfer på eks facebook så ser dem ikke dette
Det kommer an på hvilken VPN-teknologi du velger å benytte deg av.

Dersom du går for Microsofts PPtP, bør du regne med at hvem som helst kan se hva som går i tunnelen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Point-t...eling_Protocol
"PPTP has been the subject of many security analyses and serious security vulnerabilities have been found in the protocol. The known vulnerabilities relate to the underlying PPP authentication protocols used, the design of the MPPE protocol as well as the integration between MPPE and PPP authentication for session key establishment. PPTP is (as of Oct 2012) considered cryptographically broken and its use is no longer recommended by Microsoft."
Sist endret av Ronald; 25. oktober 2013 kl. 19:28. Grunn: skriveleif
AES 256 med RSA-1024 er det beste du kan bruke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MrZone Vis innlegg
AES 256 med RSA-1024 er det beste du kan bruke.
Vis hele sitatet...
Det har generelt lite å sei, med mindre det er eit målretta angrep. Er det kun for å skjule trafikken frå rettighetsalliansen så treng du strengt tatt ikkje kryptere den eingong.

Og er det eit verkeleg målretta angrep frå NSA, så har dei truleg allereie kompromitert PCen din, slik at dei har kopi av kryptonøkkelen.