Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  826 135283
Hei!

Da har jeg opprettet account på socialclub.rockstargames.com, lastet ned appen, oppdatert xboxen og er klar for å spille GTA Online.
Jeg regner med at "Norwegian Freaks" Crew på socialclubb er nFF?

Det eneste er at jeg er litt stuck når jeg skal starte online. Det står bare "Waiting for other players" i en evighet, og etter flere forsøk på å restarte og prøve på nytt står den bare og henger. Men regner med det kommer seg snart.

Noen som er online?

Legg meg gjerne til på xbox live: "boblesaft", og heter "Leathernerd" på socialclub.

- boblesaft
Sist endret av boblesaft; 1. oktober 2013 kl. 12:37.
Åpner ikke før 13.00 afaik.
Hvis noen Telemarkinger skal spille online, så ikke nøl med å bli med i crewet våres - Sons of Telemark!
Er inne jeg og. Launching session får jeg her mens syremusikken bonger i bakgrunnen
Samme her, får bare venting å syremusikk på første race. Er vel sikkert et par andre mennesker som prøver akkurat nå^^
Ja regner med det, tenkte å prøve senere i ettermiddag eller noe.
Hvorfor funker det ikke? :c
Vi må bare smøre oss med tolmodighet. Jeg har heller ikke kommet inn enda.
Sist endret av boblesaft; 1. oktober 2013 kl. 13:28.
Får beskjed om at "servers are down" nå :/
Det er ikke akkurat så rart.
Det er nok MANGE tusen som prøver å koble seg til.

Serverene blir overbelastet. Så det er bare å prøve i ettermiddag / Kveld for å kanskje komme inn.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Det er ikke akkurat så rart.
Det er nok MANGE tusen som prøver å koble seg til.

Serverene blir overbelastet. Så det er bare å prøve i ettermiddag / Kveld for å kanskje komme inn.
Vis hele sitatet...
De burde da ha forventet dette?
Sitat av Kriis Vis innlegg
De burde da ha forventet dette?
Vis hele sitatet...
INGEN som klarer å regne ut hvor mange som kommer til å prøve å logge seg på samtidig.

Skal man bygge servere for å takle så stor belastning på en gang, så går det fort VELDIG mye penger.
Alle online spill sliter den første uken med belastning. Og det vet ALLE sammen.
Virker litt rart når så store firmaer som Blizzard(Diablo3), rockstar(GTAv) og EA(Simcity). Ikke klare og lansere online spill noen av de, kanskje det rett og slett er umulig og slippe så store spill online uten at det skjærer seg?
Sitat av Wuddley Vis innlegg
Virker litt rart når så store firmaer som Blizzard(Diablo3), rockstar(GTAv) og EA(Simcity). Ikke klare og lansere online spill noen av de, kanskje det rett og slett er umulig og slippe så store spill online uten at det skjærer seg?
Vis hele sitatet...
Det er ikke lønnsomt for dem å oppgradere servere så inni granskauen bare for release, etter noen timer vil trafikken gå ned, og den vil holde seg nede resten av spillets levetid. Samme problemet har jo Altinn hvert år, men heller ikke dem oppgraderer serverene av den grunn.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Det er ikke lønnsomt for dem å oppgradere servere så inni granskauen bare for release, etter noen timer vil trafikken gå ned, og den vil holde seg nede resten av spillets levetid. Samme problemet har jo Altinn hvert år, men heller ikke dem oppgraderer serverene av den grunn.
Vis hele sitatet...
Kan ikke huske de hadde det problemet i år, nå leverte jeg og sjekket som enkeltpersonsforetak så slapp jo det, men kan ikke huske noen avisoverskrifter om det heller.

Skjønner det ikke er der pengene ligger, men de kan vel leie ekstra servere første 2 dagene da?, så de klarer de første bølgene...?

siden alle går på samme feilen gang etter gang?:P
Kommer ikke inn på noe utenom Solo Session. Men er stuck på første oppdrag. Det står "Go to the Race Trigger", men hvor i helvete er det jeg skal? Er ikke merket noe sted hvor jeg skal!

Ser på nettet at det ikke bare er meg som ikke kommer videre.
Noen som kommer inn nå ?

Står bare joining GTA online, å loader en evighet. Triste greier :´(
halla jeg og brodern fikk en xbpx 360 her fordi vi kjøpte spillet. vi har lite peil på online delen av xbox, noen som kan hjelpe oss med noe tips? vi setter i nettverksledninga men xboxen finner den ikke. må vi ha mobil og slik app for å komme oss online i gta?
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
halla jeg og brodern fikk en xbpx 360 her fordi vi kjøpte spillet. vi har lite peil på online delen av xbox, noen som kan hjelpe oss med noe tips? vi setter i nettverksledninga men xboxen finner den ikke. må vi ha mobil og slik app for å komme oss online i gta?
Vis hele sitatet...
http://lmgtfy.com/?q=How+to+get+inte...n+the+xbox+360
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Kommer ikke inn på noe utenom Solo Session. Men er stuck på første oppdrag. Det står "Go to the Race Trigger", men hvor i helvete er det jeg skal? Er ikke merket noe sted hvor jeg skal!

Ser på nettet at det ikke bare er meg som ikke kommer videre.
Vis hele sitatet...
Merket var der da jeg kom inn første gangen. Er en stor blå sirkel, men det virker nesten til at de har fjernet den med vilje. Gikk inn i den, og var stuck i en loadingskjerm, slo til slutt bare av.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Vis hele sitatet...
brukt kanskje 20 min på å se på google linken din nå uten å bli noe bedre informert.. noen som vet om mann bare kan ha en live-konto pr xbox? burde jo bare være å kobble ledninga inn for å komme online??
Sist endret av Mr.Bukse; 1. oktober 2013 kl. 16:57.
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
brukt kanskje 20 min på å se på google linken din nå uten å bli noe bedre informert.. noen som vet om mann bare kan ha en live-konto pr xbox? burde jo bare være å kobble ledninga inn for å komme online??
Vis hele sitatet...

1. Du kan ha flere konti på din Xbox, du vil da velge hvilken konto du skal bruke når du starter opp konsollen.

2. Du har nok gjort det riktig i å plugge RJ (internett) kabelen i konsollen, ja. Men du må i tillegg ha Xbox Live Gold medlemskap for å kunne spille GTA V online.

Informasjon om Gold medlemskap
Sitat av smokeeye Vis innlegg
1. Du kan ha flere konti på din Xbox, du vil da velge hvilken konto du skal bruke når du starter opp konsollen.

2. Du har nok gjort det riktig i å plugge RJ (internett) kabelen i konsollen, ja. Men du må i tillegg ha Xbox Live Gold medlemskap for å kunne spille GTA V online.

Informasjon om Gold medlemskap
Vis hele sitatet...
Shit er det en spøk? Så jeg får ikke spilt gta online uten gold? Ok, takk for svar. Lurer på om jeg kan bruke en kompis sin gold-konto på vår xbox?
Eller er den begrenset til en xbox?
du må vel ha gold ja, akkurat som på fks fifa..
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
Shit er det en spøk? Så jeg får ikke spilt gta online uten gold?
Vis hele sitatet...
Står bakpå GTA V-coveret
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Noen som får til online på ps3?
noen i freak crew'et som spiller ? xbox.
Sitat av Affe Vis innlegg
Noen som får til online på ps3?
Vis hele sitatet...
jeg får det hvertfall ikke til... har prøvd nå i snart 2 timer, uten hell.....
dritt.
offtopic, men er det folk som har tenkt å være en del aktiv @ xbox online ? Send gjerne PM med gamertag.
Da spiller jeg online! Fikk nettopp opp at jeg satt World Record i første racet
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Da spiller jeg online! Fikk nettopp opp at jeg satt World Record i første racet
Vis hele sitatet...
Serverne fungerer ikke skikkelig så alle får world record på den . Fikk det iallefall selv , og en annen her på forumet
Er serverene oppe nå ? Skal hjem om ca 1.5t og spille tenkte jeg
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Serverne fungerer ikke skikkelig så alle får world record på den . Fikk det iallefall selv , og en annen her på forumet
Vis hele sitatet...
Æsj altså, da var det jo for så vidt som tenkt, men en kompis fikk det opp hos han at jeg fikk rekorden, så hadde et minihåp
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Er serverene oppe nå ? Skal hjem om ca 1.5t og spille tenkte jeg
Vis hele sitatet...
Ikke på PS3, i hvertfall. Prøvd flere ganger i dag. Lengste jeg kommer, er til character-creation når jeg velger "solo-online".
De er oppe på Xbox, har spilt en del.. Men virker ikke som om det blir savet, kan leke å drepe andre ingame+.. Men om jeg går ut å inn begynner jeg på "nytt" igjen.
Hm, okei.
Jeg spiller PS3
Kommer meg fortsatt ikke inn på GTA V online på x, prøvd i noen timer nå.
Står fast etter jeg skal sette meg i en bil, "preparing session" elns.

leeeeeeei.
Om noen skulle få online til å virke; kunne dere ha skrevet det her? Blir så drittlei av å gå inn i gamingstuen og sjekke hele tiden:S
Game disconnected
pokemon's Avatar
funker ikke for meg, jævla drit. hvorfor i faen kunne de ikke slippe online sammen med spillet?
Noen med xbox som har klart å spille stabilt online enda?
Funker ikke her heller..
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Noen med xbox som har klart å spille stabilt online enda?
Vis hele sitatet...
Svært få problemer her! Tar litt tid å loade races/death matches, men .. Ikke annet enn det.
selv har jeg spilt i nærmere 2 timer nå på xbox
Sitat av pokemon Vis innlegg
funker ikke for meg, jævla drit. hvorfor i faen kunne de ikke slippe online sammen med spillet?
Vis hele sitatet...
fordi det ville vært enda verre da de ikke var klare.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
selv har jeg spilt i nærmere 2 timer nå på xbox


fordi det ville vært enda verre da de ikke var klare.
Vis hele sitatet...
så skulle de ventet i 2 uker til med å slippe hele spillet da.
Sitat av Smoearn Vis innlegg
Kommer meg fortsatt ikke inn på GTA V online på x, prøvd i noen timer nå.
Står fast etter jeg skal sette meg i en bil, "preparing session" elns.

leeeeeeei.
Vis hele sitatet...
Er det PS3 du spiller på? Har absolutt null problemer på 360 i det heletatt. Har spilt i hele dag jeg.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Er det PS3 du spiller på? Har absolutt null problemer på 360 i det heletatt. Har spilt i hele dag jeg.
Vis hele sitatet...
360 her også , flere jeg kjenner som kommer seg inn.

"Launching session".
Sitat av pokemon Vis innlegg
funker ikke for meg, jævla drit. hvorfor i faen kunne de ikke slippe online sammen med spillet?
Vis hele sitatet...
Tror du det er lett og både ha, drifte og optimalisere servere som kanskje opptill flere millioner kobler til på en gang eller?
Sist endret av Bruskork1; 1. oktober 2013 kl. 20:41.
Får bare failed to host session hele tiden..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Knarq Vis innlegg
Får bare failed to host session hele tiden..
Vis hele sitatet...
Samme her. Svært mange har så jævlig med problemer.. En skulle virkelig tro vi i det minste kunne få gjort unna de påkrevde oppdragene til nå.