Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2414
Skaffa meg overplay , så jeg f,eks kan ha smart dns i england for å streame noe.

Men jeg går gjennom setupen og gjør det jeg får beskjed om ,men jeg får likevel adressen min i Norge.

Hva skyldes dette?

Jeg velger :
Kontrollpanel - nettverk og internett - nettverks og delingssenter - endre innstillinger for nettverkskort
Velger så trådløs nettverkstilkobling jeg er koblet opp mot
Trykker så egenskaper
Går inn via protocol versjon 4 , og skriver inn under bruk følgende dns den adressen jeg trenger.

Men likevel får jeg det ikke til å funke?
Hvis du bruker smartdns vil du bruke "engelsk" dns, men din ip-adresse vil fremdeles være norsk. Hvis du vil ha engelsk ip-adresse må du bruke VPN med server i england, ikke bare smartdns.

Smartdns funker f.eks til Netflix såvidt jeg vet da de kjører sin "tilgangskontroll" basert på hvilken dns-server du gjør oppslag mot, ikke hvilken ip-adresse du bruker. Mange andre tjenester bruker din ip-adresse for å bestemme hvilket land du kobler til fra.
SmartDNS er vel kun i bruk for å forandre hvor oppslaget går hen.

F.eks
hvis telenor har sperret Piratebay mens British-Telecom har det åpent, kan man bruke SmartDns for å forespørre på alle sidene til TPB. IP adressen din vil fortsatt være synlig, men alle oppslagene dine vil gå via en annen DNS rett og slett. Samme som å forandre på DNS`en din i nettverks-innstillingene. (sett 8.8.8.8 for å få google sin DNS f.eks).

(Har ikke testet smartdns men vil anta dette).

Uansett, en DNS tjeneste vil ikke kunne skjule din IP adresse. Dette må du inn med en VPN som Forconin anbefaler.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fant du løsning på dette, datahjelp? Jeg sitter med SmartDNS fra Overplay i Skottland, og det fungerer fint. Etter å ha fulgt anvisningene til Overplay må du restarte maskinen, så skal det fungere.