Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4309
http://bildr.no/image/159463.jpeg
Photoshoot i skogen, kom igjen folkens slakt meg...

Direkte link:

http://bildr.no/view/159474






Ser nå at håret går nesten i ett med bakgrunnen, og det irriterer meg noget.


Litt exif info:

Canon EOS 20D
Canon EF 28-105 mm@ 38 mm
F/4
1/250 sek.
Blits: 580 EX






Edit: Ordnet litt linker.


Artig, først så er bildet stort og så blir det lite ... uansett lagt til direktelink
Sist endret av Wipeout; 23. februar 2008 kl. 00:04.
Not found...
Ehm, kan ikke si så mye når bildet er så lite...
Link til en større versjon ?
Må ha større verson for og i det hele tatt se flyten i bildet
I og med at du har lagt ut bilde av stussen til en pen dame på et av norges største internettforum, så er sjansen der for at du vil få positiv tilbakemelding. Selv smiler jeg fra øre til øre bare ved tanken av en naken dame bøyd over et liggende tre, i skogen. DAMN GOOD WORK. Det andre krimskramset jeg ser for meg du også vil vite kan jeg desverre ikke bidra med.
Jeg likte veldig godt kontrastene i bildet. Setter veldig fokus på dama.
jeg vet ikke hvorfor men syns det hadde passet bra om det hadde vært en liten bekk/elv whatever med lit blåligt vann som hadde runnet inne i bildet en plass

men fint bilde var ikke vanskeli å finne plassen å rette fokusen mot for å si det sån
Heldigvis er ikke jeg av typen som biter på kvinnfolk - så jeg kan heller slakte fotografiet:

Hvorfor er det sort/hvitt?
Hvorfor er det fokus på tattoveringen hennes?
Hvorfor har ikke jeg øyekontakt med portrettobjektet?
Hvorfor er hun naken?
Hvorfor er det flere detaljer i steinene enn det er i huden hennes?
Hvorfor har hun truse - men ikke BH?
Hvorfor har hun (en blomst/krabbeklo?) på rumpa?
Hvorfor ser hun ut av bildet?
Hvorfor har du brukt blitz?

Dette er noen av de spørsmålene jeg stiller når jeg ser bildet. Jeg sier ikke at valgene er dårlig, men bildet forteller meg ikke noe. Jeg vil ha svar, eller noe som terger meg videre. Sikkert mange nerder som er uenig med meg nå, men fotografi er tross alt subjektivt.

Jeg ser bak i (grotten?) at det er noe lys som faller ned der - hvorfor ikke bruke dette som hovedbelysning, kjøre på med 50mm 1.8 og la henne "leke" med kameraet? For jeg går utifra at det skal være småerotisk og flørtete - nå ligger hun bare deiset over et dødt tre som om hun fjerner en mageknipe, og en person har lagt en blomst på rumpen hennes. Jeg var ikke der, så hva vet vel jeg - men det gir meg ikkeno. Sort/hvitt er vel heller ikke virkemiddelet du vil bruke her.

Det er dog verdt en hel del mer om det betyr at dere hadde dere i naturen før/etter. Go you!
Fap fap fap... Hva snakket vi om igjen? Du var ikke akkurat snill med jenta når du tar bilder i akkurat den vinkelen. Kan ikke påstå at det fremhevet hennes beste sider.
Sitat av Mushy
Heldigvis er ikke jeg av typen som biter på kvinnfolk - så jeg kan heller slakte fotografiet:

Hvorfor er det sort/hvitt?
Hvorfor er det fokus på tattoveringen hennes?
Hvorfor har ikke jeg øyekontakt med portrettobjektet?
Hvorfor er hun naken?
Hvorfor er det flere detaljer i steinene enn det er i huden hennes?
Hvorfor har hun truse - men ikke BH?
Hvorfor har hun (en blomst/krabbeklo?) på rumpa?
Hvorfor ser hun ut av bildet?
Hvorfor har du brukt blitz?

Dette er noen av de spørsmålene jeg stiller når jeg ser bildet. Jeg sier ikke at valgene er dårlig, men bildet forteller meg ikke noe. Jeg vil ha svar, eller noe som terger meg videre. Sikkert mange nerder som er uenig med meg nå, men fotografi er tross alt subjektivt.

Jeg ser bak i (grotten?) at det er noe lys som faller ned der - hvorfor ikke bruke dette som hovedbelysning, kjøre på med 50mm 1.8 og la henne "leke" med kameraet? For jeg går utifra at det skal være småerotisk og flørtete - nå ligger hun bare deiset over et dødt tre som om hun fjerner en mageknipe, og en person har lagt en blomst på rumpen hennes. Jeg var ikke der, så hva vet vel jeg - men det gir meg ikkeno. Sort/hvitt er vel heller ikke virkemiddelet du vil bruke her.

Det er dog verdt en hel del mer om det betyr at dere hadde dere i naturen før/etter. Go you!
Vis hele sitatet...

Kn vel prøve å fortelle litt:

Sort -hvitt fordi jeg synes bildert ble bedre i s/h enn i farger.

Hun er ikke naken, grunnen til at hun har truse men ikke bh er fordi vi begynte med forskjellige klær og endte opp med ingenting til slutt.

Den blomsten på rompa er en del av trusen hennes, og grunnen til bruk av blits var pga. relativt dårlige lysforhold denne dagen.


Men det er bra med litt spørsmål og konstruktiv kritikk.


Edit: Jeg får en følelse at hun ligger der og "venter"
Sist endret av Wipeout; 23. februar 2008 kl. 02:20.
Må absolutt si meg enig i alle momentene Mushy kommer med. Jeg synes lyssettingen var upassende. Alt for hard og flat. Tipper en softboks eller i det minste en improvisert reflektor hadde gitt utrolig mye mer enn en direkte 580 festet på kameraet.

Svart/hvit kan være fint det, men her synes jeg du har gjort en under pari jobb med konverteringen- om det i det hele tatt var en konvertering og ikke bare brukt kameraets s/h-modus. Hvis du skjøt i raw bør du ta runden i photoshop/lightroom en gang til og konvertere på nytt. Skulle gjerne sett fargene også.

Kombinasjonen av slapp s/h og direkte blits gir et flatt bilde med kjipe skygger.
Det var den tekniske biten.

Komposisjonsmessig ser jeg linjene du jobber mot, men jeg synes ikke det virker harmonisk. Det kan virke som om du har funnet en fet location og tar med en dame og ber henne legge seg slik du har tenkt det- kun med fokus på stedet og ikke på dama. Her blir det nemlig utrolig mye lår og legg. Jeg ville flyttet meg mer til høyre eller vinklet frøkna litt så det ikke ble en hel masse rumpe i ansiktet på meg.
Hun ser ut til å ha et søtt fjes, hvorfor ikke fokusere mer på det?
S/h konverteringer er forøvrig gjort i Photoshop.

Skal se om jeg får lagt ut en fargeversjon i løpet av helgen.
Hun er skitten under føttene, gir meg en skitten følelse av bilde. Vil si det trekker faktisk litt ner på bilder, pga du har ikke prøvd å lage det skittent.
Hmm, om du vil at håret skal vises mere kan jeg tenke meg at du burde hatt bedre lys der bilde ble tatt, men i det hele, hvorfor vil du endre på et slik bilde? synes det som vises fra før er bra nokk
Fargeversjon


Her er en fargeversjon som så og si er uredigert.

Sitat av Bluesius
Hmm, om du vil at håret skal vises mere kan jeg tenke meg at du burde hatt bedre lys der bilde ble tatt, men i det hele, hvorfor vil du endre på et slik bilde? synes det som vises fra før er bra nokk
Vis hele sitatet...


Hadde vært bra med mer lys, men overskyet dag, i nede i et juv langt inne i skogen.
Begrenset hva man gidder å ta med seg av utstyr, jeg hadde en ekstern blits og brukte den, softbox har jeg ikke, og hadde uansett ikke dratt den med langt inni skauen.
muligens offtopic, men fryser hu ikke? Dakar, må få klær på seg stakkar
Det første som slo meg var "Hvorfor den har du tatt bilde av rumpa hennes ?".

(Og btw, tits or gtfo)
Jeg kan lite om fotografering, men svart / hvitt bildet var langt bedre enn fargebildet. Men jeg synes det hele ser unaturlig ut ( i den grad man får det til å se naturlig ut med en naken dame i skogen). Det er noe med måten hun ligger på som virker ubehagelig / unaturlig.
Det første som slo meg er "Hvem er dama ?"

Svart-hvitt bilde så mye bedre ut.. Fokuset mitt ble rettet mot lår og rygg på fargebildet, mens rumpa tok hele fokuset på det andre bildet...
En mye heldigere situasjon for henne mener jeg..

Edit.. skrivefeil.. Litt trøtt
Sist endret av beltespenna; 23. februar 2008 kl. 12:29.
Hmmm.
Det jeg liker minst er at man kan se den ytterste brune delen av kaviarstjerna hennes. Kan være det bare er en skygge, men allikevel...

Edit
Og nå forstår jeg hvorfor hun ser så rar ut på sort-hvitt-bildet... Det lyset som slipper gjennom "skogen" og treffer ryggen hennes herper heile greia. Skaff belysning!
Sist endret av Halalgeir; 23. februar 2008 kl. 14:00.
Fin dame, men dårlig bilde. Beklager. Bildet så ut som det fokuserte på rumpen/trusen hennes. Jeg får ikke følelse av noe annet enn at hun har det ubehagelig. Jeg tror det hadde blitt mye bedre om hun snudde seg. Hun kan godt ha BH, hår eller løvblad som dekker puppene hennes. Men bakdelen suger. (my thought)
Hmm, armen som vises på bildet ligger litt for tett innpå kroppen, og hun bøyer hodet/nakken for langt opp,+ at føttene virker unaturlig plassert.

En stein eller lignende kunne kansje sett bedre ut å lent seg mot enn en gammel lyktestolpe eller w/e du har tatt med der.
Sist endret av blueshift; 23. februar 2008 kl. 14:10.
Sitat av Halalgeir
Hmmm.
Det jeg liker minst er at man kan se den ytterste brune delen av kaviarstjerna hennes. Kan være det bare er en skygge, men allikevel...

Edit
Og nå forstår jeg hvorfor hun ser så rar ut på sort-hvitt-bildet... Det lyset som slipper gjennom "skogen" og treffer ryggen hennes herper heile greia. Skaff belysning!
Vis hele sitatet...


Jada, skal dra med meg 3 km skjøteledning og et par softboxer neste gang...
Ingen som krever softbox her (selv om det hadde gjort seg på dette bildet). Men om du bare hadde hatt med et laken, en isoporplate eller en hvilken som helst lys flate så kunne du snudd blitzen sidelengs, opp eller whatever, og fått en indirekte belysning som er mykere og mer flatterende for frøkna sin del.
Sitat av pr0cyon
Bare jeg som synes at hun dama var helt jævli støgg? Stygg rumpe. Ellers var ikke bildet spesielt bra når jeg sammenligner det med andre bilder av halvnakne kvinnfolk.
Vis hele sitatet...

Konstruktiv kommentar du kommer med...skal hilse modellen og si hva du mener om henne.

Greit nok at du ikke liker poseringen eller måten jeg tar bilder på, tenkte bare jeg skulle komme med noe annet enn alle de andre standardposeringene.
Sist endret av Wipeout; 23. februar 2008 kl. 16:35.
Sitat av pr0cyon
Bare jeg som synes at hun dama var helt jævli støgg? Stygg rumpe. Ellers var ikke bildet spesielt bra når jeg sammenligner det med andre bilder av halvnakne kvinnfolk.
Vis hele sitatet...
Slike kommentarer er vel helt ærlig noe av det dummeste å komme med her? Det var en søt jente - om dette er det du kaller jævlig stygg, lurer jeg på hvilket kvinnfolk du er med/vil ha. Trolig er du en taper.

Trådstarter: Anbefaler deg som prosjekt å spare til en softbox (ca 1000,-) til å sette utpå 580-blitzen - samt en blitz til med softbox, slik at du kan ha f.eks baklys om du vil det. Portrettfotografi handler ofte om god belysning.

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt...spx?plid=34869 <-- Er en liten og kompakt softbox i bæreveske og i det hele tatt.
Tror helt ærlig at dette forumet ikke er det aller beste for å få konstruktiv kritikk på bilder av halvnkne jenter...
Mye fokus det var på denne damen da. Som jente og ikke-interessert-i-halvnakne-damekropper, skal heller prøve på noe konstruktivt, uten å fokusere på modellen.

Det som irriterer meg først og fremst, det er lyset. Var ideen din at alt lyset skulle gå direkte på modellen? Jeg ville veldig gjerne sett en versjon hvor du hadde brukt et lys på høyre side for en bedre skyggelegging og skyggeutgjevning, for det ble litt flatt.

Nakne/halvnakne kropper gjør seg enten bra, eller dårlig. i dette tilfellet vil jeg si at det passet seg bra, men dårlig samtidig. Det var for mange detaljer på modellen. Ankelsmykket og rosen på hipstertrusen kunne vært vekke, og dermed dradd mer oppmerksomhet mot selve jenten. Som forøvrig har et veldig sterkt utrykk i ansiktet. Dette er også noe jeg skulle ønske du frembragte mer enn bakdelen hennes, for å si det slik.

Ellers syntes jeg det passet seg veldig bra i s/h egentlig. Det var noen irriterende detaljer i bakgrunnen her og der, men ikke irriterende nok til å lage noe nummer av dem. Du har med et lys i bakgrunnen, ikke vet jeg hva det er - eller hvor det kommer fra, men jeg likte det. Jeg likte egentlig komposisjonen også, trestokken diagonalt og treet som står loddrett på venstre side.

Og igjen sier jeg som i begynnelsen, skyggene var der - men ikke på de rette stedene.
Sist endret av Fancypants; 24. februar 2008 kl. 13:25. Grunn: Så etterpå at det var veldig mye de samme kommentarene som andre har gitt. Beklager.
MoiChris: Tusen takk for konstruktiv kritikk.

Når det gjelder lyset så er bildene tatt nede i et juv, så det var i utgangspunktet veldig mørkt der. Så feil blitsbruk har laget flatt lys.

Men skal ha tispsene dine i bakhodet til neste photoshoot.
Sitat av Wipeout
MoiChris: Tusen takk for konstruktiv kritikk.

Når det gjelder lyset så er bildene tatt nede i et juv, så det var i utgangspunktet veldig mørkt der. Så feil blitsbruk har laget flatt lys.

Men skal ha tispsene dine i bakhodet til neste photoshoot.
Vis hele sitatet...
Jeg vil egentlig ikke si at det var "feil" blitsbruk, for du har tenkt rett. Det var bare ikke det beste resultatet som kom ut av det. Jeg aner ikke hva et juv er, men det faktum at det var veldig mørkt gjør det også mye vanskeligere å komponere med blitsen og skyggene.

Jeg har sett en del andre bilder av deg, og jeg tviler ikke på at du klarer det bedre neste gang.
Ja, jo, litt mye rett-på-blitz, men var jo ellers fint det da (men nå har kanskje jeg også litt mer sansen for damerumper enn gjennomsnittet...)
Nå er det ikke sikkert du har utstyr til å få ordnet det slik da, men det som gjør seg bra på slike "out-of-the-studio" bilder er at du har en lyskilde(arbeidslampe, hånhold/ekstern blitz) foran modellen, kanskje 2? og at du plasserer en trådløs blitz bak modellen for å på en måte fange modellen inn i en "ramme" av lys. det blir som regel veldig kult, pluss at du også får det til å se mer teknisk bra ut.
Vil bare gi deg noen tips, det er så mye som allerede er sagt om dette bildet...
Sitat av pwner2k
Nå er det ikke sikkert du har utstyr til å få ordnet det slik da, men det som gjør seg bra på slike "out-of-the-studio" bilder er at du har en lyskilde(arbeidslampe, hånhold/ekstern blitz) foran modellen, kanskje 2? og at du plasserer en trådløs blitz bak modellen for å på en måte fange modellen inn i en "ramme" av lys. det blir som regel veldig kult, pluss at du også får det til å se mer teknisk bra ut.
Vil bare gi deg noen tips, det er så mye som allerede er sagt om dette bildet...
Vis hele sitatet...

Takker for tipsene, og så snart økonomien blir bedre så blir det nok litt mer utstyr.

Atomet: Du er ikke alene om å være rompemann.....
Kvifor bilde av ei jente +0(? La det bli ein gutt neste gang! Bildet var greit det
Sist endret av Evig_liv; 25. februar 2008 kl. 18:07.
Sitat av [GC/Betater]
Kvifor bilde av ei jente +0(? La det bli ein gutt neste gang! Bildet var greit det
Vis hele sitatet...


Har tenkt tanken på å bruke en gutt, men foreløpig har jeg ikke funnet noen gutter som er villige til å stille opp.