Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1431
Hei!

Jeg har noen PDF-filer som er beskyttet som jeg gjerne skulle ha fjernet sperren på. Er det noen som vet om noen triks heller programmer som fjerner det? Jeg ønsker å beholde PDF-filer i ettertid, og ikke skaffe dem på nytt hver gang.

Filene kan kun brukes i 24 timer, og det er kopisperre, utskriftsperre og redigeringsperre på dem. Den kan ikke åpnes i nettleser, og jeg har prøvd ulike programmer som ikke greier å fjerne sperren. Har prøvd å laste dem opp i Google Drive uten at det har hjulpet heller.
Er PDF-filene veldig store eller? Du kan jo eventuelt screenshote..
Det er ikke tilfeldigvis en eller annen Norsk Standard? Jeg har ikke fått til å komme meg unna PDF-beskyttelsen på disse. Det jeg har fått til derimot, er å laste ned et program som tar screenshot (tror jeg brukte Lightshot) også bruke det programmet til å ta skjermbilde av hver enkelt side i den beskyttede PDF-en. Deretter lager du en .pdf av disse skjermbildene, også har du .pdf-en tilgjengelig offline.
Sist endret av Birogotti; 15. oktober 2018 kl. 23:30.
Du kan jo også bruke tekstgjenkjenning slik at du får lagret det i søkbar tekst.
Greenshot er enkelt å bruke for å ta skjermbilder av PDF filen.

Er usikker på om det er noen annen utvei.
Jeg har også prøvd dette med PDFer fra Norsk Standard mange ganger uten hell. Alle verktøy som skal kunne gjøre jobben gir feilmelding. Så da er nok din go to solution å ta skjermbilder av alle sidene. Enten manuelt eller automatisk.
Kan du ikke høyreklikke på filen, og åpne med et annet program? Evt trykk på egenskaper eller åpne filen vanlig, lagre en kopi i et annet format hvis ingenting annet fungerer..
Har slitt med dem jeg og. Men tror vi endte opp med å skrive den ut med xps skriveren i windows for så å skrive den ut som pdf igjen.
Trådstarter
7 0
Takk for svar.
Ja, dette gjelder PDFer fra Norsk Standard, og flere av dem som er ønskelig å endre er store filer.
Ser ut som det blir et program for å ta skjermbilde av alle sidene.