Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3522
Er det noen som har kjennskap eller erfaring med naltroxen, antabus eller andre medisinske behandlinger mot alkoholisme?

Finnes bare antabus tabletter, og ikke sprøyte for 1 år eller stick for 3 år som opereres inn, her i Norge?
Ser at det under kontraindikasjoner står schizofreni, vil det si at medisinen kan trigge schizofreni eller? Jeg har slitt en del med ruspsykoser på grunn av misbruk men er ikke direkte schizofren!
Under bivirkninger står det diaré, depresjon, acne, seksuell dysfunksjon og hodepine under vanlige så lurer på hva folks erfaringer er?
Under sjeldne bivirkninger står det psykotiske reaksjoner av schizofrenilignende karakter eller i form av akutt hjernesyndrom, paranoia. Betyr det at en som har hatt mye rusutløste psykoser og paranoia ikke bør ta antabus i det hele tatt eller skal det være trygt selvom man har hatt sånne problemer?

Prøver å tilegne meg mer info om bruk av antabus eller andre medisiner mot alkoholisme som er gode alternativer
Å erstatte med noe annet stopper ikke misbruket du ønsker og stoppe
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Å erstatte med noe annet stopper ikke misbruket du ønsker og stoppe
Vis hele sitatet...
Wat?

Ts: det betyr at det er kontraindisert om du lider av psykoser/schizofreni, medikamentet forårsaker det ikke. Hør med fastlegen, og gjerne hold oss oppdatert
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Å erstatte med noe annet stopper ikke misbruket du ønsker og stoppe
Vis hele sitatet...
Nå spurte jeg om medisinene og ikke om innblanding i det personlige valget av å starte med medsiner eller etterspurte demotiverende kommentarer på veien mot et bedre liv men aiight

Medsiner mot alkoholisme gir ingen rus og siden man blir såpass dårlig av å bare drikke noen slurker er det sett på som et bra tiltak for å lære seg å ikke drikke i det hele tatt. Dem som har hatt placebo antabus får samme psykologiske effekten så det ér effektivt for å stoppe misbruket. Har allerede vært i behandling og rusfri lenge og medsiner er neste steg på veien for meg. Takk for at du er kul å heier på folk da bro

Sitat av kmsc Vis innlegg

Ts: det betyr at det er kontraindisert om du lider av psykoser/schizofreni, medikamentet forårsaker det ikke. Hør med fastlegen, og gjerne hold oss oppdatert
Vis hele sitatet...
Syns det er litt vanskelig å tyde, er det om man er psykotisk under bruk, eller gjelder kontraindikasjonen like mye om man har hatt psykoser før? Veit faen ikke om jeg kan ha schizofreni liggende latent , de eneste vrangforestillingene jeg har hatt har vært når jeg var coke avhengig og fått ruspsykoser. Ikke vært plaga etter jeg slutta med coke for halvanna år sida og har ikke snakka med legen om disse psykosene men de kom jevnlig over flere år pga coke og endeløse mengder alkohol, helt ærlig glad jeg ikke har drept noen for det er en sånn type demon som tar over at det dreier seg om å bli drept eller drepe og innbiller meg alle type komplotter så står det på noen dager jeg blir en helt annen. Nå har jeg vært rusfri og tørrlagt en stund men for familiens skyld som har fått både knuste vinduer juling trusler og stjælte biler har jeg gått med på å begynne på antabus og det er noe jeg også syns er riktig selv.
Om det er sånn at jeg frarådes medikament med denne kontraindikasjonen er det i såfall noe annet alternativ som finnes tro?
Sist endret av celtseus; 29. september 2018 kl. 16:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hei, jeg har ikke personlig erfaring med det. men flere kompiser av meg har gått på det, dessverre så viste det seg at pillene ikke klarte å få de til å slutte å drikke selv om det endte med kvalme og vondt i hodet osv. kan jo så klart hende det er nok for å få deg til å slippe å drikke, men virker som du har vært litt inni det og da tror jeg det må mer til...

prøvde å google litt ang. det med at det kan trigge psykose, men klarte ikke å bli helt klok på det. beste er nok bare å høre med fastlegen om det ikke finnes noe alternativer, da som sagt, jeg fikk ikke inntrykk av at antabus var noe bra greier

lykke til uansett trådstarter! håper ting ordner seg! virker jo som du er godt i gang nå heldigvis
Hvis du ikke har dårlig råd så kan jeg anbefale silencro, den finnes dessverre ikke på blåresept tho.
Jeg gikk på antabus i en periode, og jeg merket ikke noe voldsomt til bivirkninger egentlig. Litt trøtt i perioder ble jeg av den, men ellers ingenting annet merkbart. Nå skal det side at antabus ikke demper lysten på alkohol, men dersom du drikker på antabus, blir du satans dårlig. Jeg har prøvd, og det er ikke å anbefale.
Sitat av freak_delux Vis innlegg
Jeg gikk på antabus i en periode, og jeg merket ikke noe voldsomt til bivirkninger egentlig. Litt trøtt i perioder ble jeg av den, men ellers ingenting annet merkbart. Nå skal det side at antabus ikke demper lysten på alkohol, men dersom du drikker på antabus, blir du satans dårlig. Jeg har prøvd, og det er ikke å anbefale.
Vis hele sitatet...
Okay så ikke no dårligere seksuell prestasjon eller no? Jeg har ikke engang lyst på alkohol lenger og har klart å si nei når kompiser har kommet med en sekk med øl men har en avtale med fammen og innser at dem har rett når dem sier at det er det mest forsvarlige og eneste fornuftige for jeg har påført stor skade i rus. Bare bekymra meg no sykt når jeg leste det der med psykose for jeg blir ikke no greiere å ha å gjøre med i psykose heller akuratt.
Greia er at jeg har aldri drikki uten å snorte kola og siden jeg klarte det umulige å komme meg ut av kokainmisbruket så er jeg helt nødt til å holde meg unna alkohol for å ikke få lyst på kola igjen. Jeg mister dama og fammen om jeg rører noen av delene igjen og selvom jeg ikke har lyst til å drikke eller snorte er medisiner mot alkoholisme den beste og eneste sikringa jeg kan gi dem i tillegg til løftet mitt og den sikreste betryggelsen for meg sjæl også som en psykologisk støtte i svake øyeblikk eller settinger at nei selvom et glass frister så går det ikke.
Jeg fikk aldri en eneste bivirkning av Antabus.
Medmindre jeg drakk når det var i systemet
Og derfor elsker jeg Antabus, fordi impulskontrollen min er nedsatt ganske mye - og jeg alltid søker letteste løsning på alle problemer. Særlig følelser.
Greia med Antabus er at den ikke kan sammenlignes med subutex/metadon mot opatavhengighet - den gir ikke kroppen "dosa si" slik andre substituasjons-legemidler gjør.
Og jeg hadde aldri klart å være tørr i 6 år hvis det ikke var for antabusen. Aldri.

Et alternativ for de som ikke er like søppel-alkoholiker som meg er Selincro.
Den er relativt ny, og fungerer på den måten at den demper suget. De som drikker blir ikke dausjuke av å drikke pp den, mer som at "1-2 øl er nok"-drikking.

Har ikke prøvd den selv, men har sett verre folk enn meg gå ned til noen få øl.
Eneste kjipe med den er at den blokkerer for opiater - så den skal ikke brukes på mennesker i lar, og/eller folk med smerteproblematikk som bruker opiater.

Det er bare bra å la være alkoholen til tider. Og nå er jeg der at jeg ikke savner den i det hele tatt. In fact så sitter jeg på byen nå på en karaokebar og har det supert - blant masse fulle folk.

Tvitvi <3
Sitat av huehuehue Vis innlegg
Hvis du ikke har dårlig råd så kan jeg anbefale silencro, den finnes dessverre ikke på blåresept tho.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, ja økonomi er ingen hindring for det her for det jeg taper om jeg drikker ekke verdt å miste for noen pris! Men leste om silencro nå etter litt googling og står det taes ved behov de dagene man skal drikke, for å tåle mindre alkohol og at det er mest effektivt for de som drikker hele dagen hele uka fra dem står opp til dem sovner. Jeg tilhører ikke den gruppa, mitt alkoholproblem er oppførseln og kokainmisbruket og jeg ender opp som en psykopatisk voldsmann i noen dager i strekk pga kola og alkoholkombinasjonen til jeg havner på glattcella eller stuper av utmattelse. og siden jeg sliter en del med impulskontroll på alle områder så stoler ikke familien på at piller som taes ved behov gjør nytta for meg. Derfor vil dem jeg skal ha sprøyte som varer et år av gangen eller implantat som varer tre år, så langt jeg veit er dette kun antabus men leste i dag at implantat ikke skrives ut lenger..

Sitat av Attica83 Vis innlegg
Jeg fikk aldri en eneste bivirkning av Antabus.
Medmindre jeg drakk når det var i systemet
Og derfor elsker jeg Antabus, fordi impulskontrollen min er nedsatt ganske mye - og jeg alltid søker letteste løsning på alle problemer. Særlig følelser.
Greia med Antabus er at den ikke kan sammenlignes med subutex/metadon mot opatavhengighet - den gir ikke kroppen "dosa si" slik andre substituasjons-legemidler gjør.
Og jeg hadde aldri klart å være tørr i 6 år hvis det ikke var for antabusen. Aldri.

Et alternativ for de som ikke er like søppel-alkoholiker som meg er Selincro.
Den er relativt ny, og fungerer på den måten at den demper suget. De som drikker blir ikke dausjuke av å drikke pp den, mer som at "1-2 øl er nok"-drikking.

Har ikke prøvd den selv, men har sett verre folk enn meg gå ned til noen få øl.
Eneste kjipe med den er at den blokkerer for opiater - så den skal ikke brukes på mennesker i lar, og/eller folk med smerteproblematikk som bruker opiater.

Det er bare bra å la være alkoholen til tider. Og nå er jeg der at jeg ikke savner den i det hele tatt. In fact så sitter jeg på byen nå på en karaokebar og har det supert - blant masse fulle folk.

Tvitvi <3
Vis hele sitatet...
Halla takk skal du ha og grattis med tørrlagt i 6 år! Går du fortsatt på antabus for å forsikre deg om å holde deg unna alkohol eller? Er det tablettene, implantat eller sprøyte du har brukt?
Tror implantat eller sprøyte på til her, har neppe kustus til å ta piller hver morra og de rundt meg stoler ikke nok på at jeg kommer til å gjøre det heller.
Virker som at Selincro ikke er noe for meg, for smaken av et glass øl gir meg krigslyst på kokain og da går jeg over lik for å få tak i det, og etter en stripe klarer jeg heller ikke stoppe der. Har vært kokainfri en stund men vært i varetekt og på behandlingssenter og nå etter jeg kom hjem igjen skjønner jeg at jeg må sette opp rammer for å forsikre meg sjæl og andre om at jeg er ferdig med å oppføre meg som en idiot for godt og skal unngå alt jeg kan å ruse meg på hverken alkohol eller kola igjen, dem to har gått hånd i hånd for meg og fucka opp livet mitt og huet mitt nok
Sist endret av celtseus; 29. september 2018 kl. 23:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har erfaring med Antabus, gått på det lenge. Har ikke fått noen bivirkninger egentlig, faktisk så merker jeg ikke at jeg går på dem i det heletatt.

De fungerer utmerket mot alkohol. Effekten varer i 2 til 4 uker etter du har tatt siste pille, så selv om du skulle ha et svakt øyeblikk og ikke ta pilla fordi du har lyst til å drikke så må du faktisk binde deg til det i minst to uker før du faktisk kan drikke og innen det har man gjerne kommet på bedre tanker igjen.

Du kan bli litt trøtt av dem i starten, så passer bra å ta de før du legger deg. Gjør det til en del av tannpuss rutinen så husker du det. Vil anbefale deg å skaffe en dosett, så er det enklere å se om du har tatt pilla eller ikke.

Kan ikke se for meg at tidligere rusutløste psykoser skulle ha noe å si, men det er sikkert greit å spørre legen om det.

Antabus bremser nedbrytingen litt av paracetamol og koffein, så om du er storforbruker av kaffe eller paracet så kan det være greit å være klar over det akuratt i starten. Mener også å ha lest at det skal gjøre kokainbruk ubehagelig, uten at jeg satt meg noe mer inn i det.

Kan anbefale det ihvertfall, det funker.

Og om du noen gang føler for å teste om du faktisk blir dårlig hvis du drikker på det så hold deg til en slurk øl eller lignende, ikke ta shots eller noe
Blir du voldelig når du ruser deg så bør du gi faen i å gjøre det. Rusmidler forsterker følelsene.. er følelsene dritt så er det minste du trenger å forsterke dem.. #fastlege# innleggelse# lykke til!
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Å erstatte med noe annet stopper ikke misbruket du ønsker og stoppe
Vis hele sitatet...
Sitat av Fyllefanten Vis innlegg
Blir du voldelig når du ruser deg så bør du gi faen i å gjøre det. Rusmidler forsterker følelsene.. er følelsene dritt så er det minste du trenger å forsterke dem.. #fastlege# innleggelse# lykke til!
Vis hele sitatet...
Ser ut som det er noen misforståelser ute å går rundt hva Antabus er og hva det brukes til. Antabus er ikke et rusmiddel, det er et legemiddel som brukes for å hindre alkoholbruk hos mennesker som vil slutte å drikke.

Trådstarter er rusfri og vil prøve Antabus nettopp for å fortsette å være rusfri. Antabus gir ingen rus overhodet.