Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1438
Hei
Kom over noe som het Sinclair Metoden i en Ted video som skal kunne hjelpe folk å få et sunnere forhold til alkohol.
Det brukes en opiat reseptor blokker(naltrekson\naltrexone) før man drikker, som gradvis fjerner suget etter mer alkohol helt til man vistnok kan gå tilbake til et roligere drikkemønster.
Er det noen som vet om dette er tilgjengelig i Norge eller andre land i nærheten? For alkohol, ikke heroin

Har fått svar på det jeg lurte på. Det var vist mulig via fastlege
Sist endret av Bothrops; 17. september 2018 kl. 01:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres lovende ut, kom med tilbakemelding om du prøver dette da. Er sikkert aktuelt for flere her inne.
Javel. Får forsøke det da. Jeg fikk naltrexone da jeg var inne på blåkors i vår. Det skulle visstnok hjelpe mot alkosuget. Følte ikke at det hjalp så mye da, men jeg forsøkte selvfølgelig ikke å drikke på det heller. Nå har jeg gått tørrlagt siden midten av juli og det begynner å føles helt meningsløst å leve vært eneste sekund jeg er våken. Fikk denne følelsen etter ca en mnd. Går og legger meg kl 21:00 på kveldene for å holde ut. Suget starter nøyaktig det sekundet jeg våkner om morningen. Å spise frokost holder suget i sjakk et par timer men kommer sterkt tilbake rundt middagstider og gjør det helt jævlig utover kvelden. Sånn som jeg har det nå er helt grusomt så jeg er interressert i å prøve d meste. Jeg har det akkurat det samme som Claudia i videoen.. Får jeg en sprekk så må jeg inn på avrusning for å klare å hoppe av. Abstinensplagene er så forferdelig at jeg må mates med valium en hel dag kun for å klare å svelge mitt eget spytt og klare å få pust på lungene. Jeg hadde en sånn pilleske (valium) som en kompis av meg skrev ut før han flyttet til sverige å bli lege der.. men hva gjør jeg da? Jo drikker meg på en snurr og klarer selvfølgelig å gjemme hele pilleeska, klokka, kortene og husnøklene på en så typisk lur plass at det er umulig å finne igjen. Livet er fryktelg tøft akkurat nå
Sitat av Fyllefanten Vis innlegg
Javel. Får forsøke det da. Jeg fikk naltrexone da jeg var inne på blåkors i vår. Det skulle visstnok hjelpe mot alkosuget. Følte ikke at det hjalp så mye da, men jeg forsøkte selvfølgelig ikke å drikke på det heller.
Vis hele sitatet...
Hvorfor var det en selvfølge? Naltrekson virker slik at hjernen skal avlære seg at alkohol utløser en helt overdreven mengde endorfiner. Det har null verdi hvis det brukes uten å drikke alkohol. Om det er riktig å begynne å drikke igjen når man har vært edru lenge kun for å prøve medisinen er dog en annen sak. Greia er at om du først skulle drikke, så ta naltrekson en time før.
Jo det er en selvfølge å ikke drikke alkohol når man er innlagt på mannsposten. Drikker man der så får man ikke være der. Nå i ettertid så kunne det kanskje ha vært greit å fått prøve naltrexone da jeg gikk på poliklinisk behandling før jeg fikk plass for innleggelse. For i den perioden drakk jeg bort suget til kvelds. Jeg planlegger ikke å drikke men jeg er i en situasjon nå der jeg ser at det kan bli vanskelig å velge bort alkoholen for hele mitt liv. Har en vei å gå ennå før jeg er der. Og da kunne natrexone vært et hjelpemiddel om det skulle komme en sprekk.