Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3900
Anonym bruker
"Rask Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter en kort fengselsdom bestemte jeg meg for å ikke puffe mer. Har vært storstoner i flere tiår og siste åra m piller i tillegg og to år siden jeg slutta nå, vært døds fornøyd med sluttinga da og følt meg veldig bra mentalt!

For snart to uker sida skjedde en greie som knakk meg mentalt og jeg kom over ti gram hasj på sparket jeg kjøpte. Hakke kjøpt på flere år og bare tatt trekk et par ganger etter jeg slutta og da pleier jeg angre fordi jeg digger ikke bli fjern lenger og vil ikke røyke etter å klart å slutte.

Så kjøpte jeg ti gram i et svakt øyeblikk og røyka konstant siden. Nå er det tomt og jeg gidder hverken å spise eller ringe å henge med noen med mindre jeg er fjern. Jeg er grinete og gidder ikke en dritt før jeg veit jeg får belønning. Jeg trudde jeg hadde blitt voksen nok til å hate å værra fjern men jeg elsker det. Trudde jeg innså drugs are bad mkay men nå har jeg fått samme mindset som før at rus er beste medisin.

Prøver å huske på hvor bra jeg har hatt det uten å røyke, sykt bra men nå når jeg har vært fjern døgnet rundt igjen er det som jeg ikke er skapt for annet.

Trudde aldri dette skulle skje sagt hele tida at det beste jeg har gjort var å slutte og at jeg aldri skal starte igjen. Nå driver jeg å tenker hva er meninga med livet utenom å ringe gamle dealern min...

Noen oppmuntrende ord?
Vil ikke kjøpe mer og bli stoner resten av livet som jeg var, vil ikke blakke meg fått god råd etter jeg slutta, vil ikke føle meg råtten og trøtt. Samtidig er å bli mer fjern det eneste jeg har lyst til nå. Bare bedøve hjernen og blåse tida bort

Andre som har slutta her? Må jeg regne med å fortsette å gå på sprekker nå? Det som skremmer meg er at jeg elsker å være fjern igjen og jeg trodde jeg var ferdig med det. En gang stoner alltid stoner?
Jeg har holdt meg i flere år uten og røyke sett bort i fra noen få frivillige sprekker slik at jeg kan få den påminnelsen. Utfordringen er da at mange som selger kun selger kvantum i minimium 5 gramm osv. Man har da gjerne kun lyst på den ene kvelden, men så kaster man det ikke og neste kveld etter kveld har det med og repetere seg til det blir tomt. Da er det plutselig lett og havne inn i samme vanemønster, men med litt trening opp gjennom tidene har jeg lært. De siste årene har jeg nærmest blitt mentalt alergisk mot røyking, og liker rusen så dårlig sammenlignet med langt sunnere alternativer at jeg ikke ser vitsen. En tur på helsestudio gjør deg nesten tilnærmet stein når du kommer hjem. Ellers gjør yoga og meditasjon underverker på andre områder som at du kvitter deg med stresshormonet kortisol når du begynner og meste teknikkene. Følelsen av og være stein er relativt lik i tilegg til økt kreativt tankemønster, bare man ikke har bivirkninger som paranoia og en langt skarpere hjerne, inkludert, skjerpet sanseintrykk og motivasjon.

Ellers er livet slik at man noen ganger må stange i den samme veggen før man tar en omvei i en ny retning. I stedenfor og bebreide deg selv, så tror jeg det er bedre og se det som en læreprosess. Når THC hoper seg iopp i kroppen tapper det og hjernen for dopamin som gjør deg deprimert når du stopper med røyking de første dagene. Belønningen venter når hjernen normaliseres. Det beste rådet er og finne noe som f.eks mine overnevnte treningseksempler som opptar tiden din såpass mye at det blir mindre tid til røyking. Dette klarer du.
Sist endret av pipestilk; 9. august 2018 kl. 14:27.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor slutte? Du sier jo at det eneste du vil er å være stein? Så bare vær stein da. Gjør det du føler gir deg best mulig liv og ikke på hva andre mener eller hva andre føler er bra eller dårlig for deg. Kun du vet hva som er best for deg og om det er hasjen som gjør deg lykkelig så velger du hasjen uten å ha dårlig samvittighet. Rus uten skyldfølelse og skam er langt bedre enn rus med skam og skyld. Og det har med mindset å gjøre. Om du føler du fortjener å røke så gjør du det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor slutte? Du sier jo at det eneste du vil er å være stein? Så bare vær stein da. Gjør det du føler gir deg best mulig liv og ikke på hva andre mener eller hva andre føler er bra eller dårlig for deg. Kun du vet hva som er best for deg og om det er hasjen som gjør deg lykkelig så velger du hasjen uten å ha dårlig samvittighet. Rus uten skyldfølelse og skam er langt bedre enn rus med skam og skyld. Og det har med mindset å gjøre. Om du føler du fortjener å røke så gjør du det.
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som et tips min alkoholiserte onkel kan ha sagt Når du virkelig lager en slik tankegang da er man på kjøre, men jeg skjønner hva du mener. Må dessverre si dette er sprøyt og vås som en 50 år gammel narkis på gata ville sagt, når du sier slik har du gitt opp og lar avhengigheten bestemme stien fremover.
Sist endret av Mentaltsvak101; 9. august 2018 kl. 15:14.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Når THC hoper seg iopp i kroppen tapper det og hjernen for dopamin som gjør deg deprimert
Vis hele sitatet...
Link til kilde på dette?
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du tror du er avhengig ja.. dette er mest i hodet ditt.

Minner meg om den scenen med Bob Saget i Half Baked
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Bare ha en "gulrot" til slutten på kvelden? Bli vandt til å fyre sjeldnere og mindre.

Er vanskelig, men føler jeg får mer ut av hasjen når jeg røyker joint i stedet for bong fks.

Jeg synes man kan røyke hver dag og fortsatt ha et sundt forhold til hasj.

Noe ala en øl til maten eller et glass vin til kveldstv

Bare ha en "gulrot" til slutten på kvelden? Bli vandt til å fyre sjeldnere og mindre.

Er vanskelig, men føler jeg får mer ut av hasjen når jeg røyker joint i stedet for bong fks.

Jeg synes man kan røyke hver dag og fortsatt ha et sundt forhold til hasj.

Noe ala en øl til maten eller et glass vin til kveldstv

Bare ha en "gulrot" til slutten på kvelden? Bli vandt til å fyre sjeldnere og mindre.

Er vanskelig, men føler jeg får mer ut av hasjen når jeg røyker joint i stedet for bong fks.

Jeg synes man kan røyke hver dag og fortsatt ha et sundt forhold til hasj.

Noe ala en øl til maten eller et glass vin til kveldstv
Sist endret av Carmex; 9. august 2018 kl. 16:42. Grunn: Mods hjelp meg, tbane tunnel og mobilnett ble trippelpost
Anonym bruker
"Fattig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har slitt mye med det samme. For meg er det alt eller ingenting. Klarer ikke bare kose meg med en joint av og til. Med engang jeg røyker går jeg rett inn i Stoner-mode og det eneste jeg tenker på er neste trekk.

Har innsett at jeg har et usunt forhold til rusmidler. Det gir meg mye personlig glede, men det ødelegger alt annet i livet. Det siste året har det sklidd litt ut. Har blitt mye røyking og andre hardere stoffer i helgene. Har lyst på et vanlig liv uten noen form for rus, men.. drugs are just too damn good!
Jeg pleier å bare røyke i helgene, ellers kan ting fort komme ut av bane
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonyme narkomane kan hjelpe
Hei. Jeg kjenner meg igjen.
Jeg røkte hver dag i noen år. Hasj for meg er det beste jeg vet. Ingen piller eller pulver eller noe ana er så godt som hasj. Men for to år siden klarte jeg å slutte og den dag i dag sliter jeg med å ikke kjøpe når jeg møter veggen litt hardt. Jeg fokuserer på ting som gir livet mening, ting jeg kan miste. Som i ditt tilfelle penger. Et klart hode. En jobb.
Ok, du sprakk, jeg gjorde det selv en gang. Men du kan ikke la en sprekk hindre deg fra å reise deg opp igjen! Javel, så sprakk du, da må du bare bite tenna sammen og slutte på nytt. Lykke til
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har samme problem selv. Er som en alkoholiker å regne når det kommer til cannabis. Det er lettere å gå cold turkey på opiater enn røykings.
Røyker kronisk når jeg først er i gang. Nå har jeg sluttet (for 5. gang).

Jeg har innsett at jeg ikke kan kjøpe cannabis eller ha cannabis hjemme hos meg. En røykings hos en kamerat her og der eller en joint i fylla går helt greit. Dette er riktignok etter en måneds tid. Det kan ta over tre uker før kjemien i hjernen er tilbake til normalen etter røykeslutt. Når jeg slutter reiser jeg på ferie så jeg får et scene-skifte (og helst ikke mulighet til å røyke). Ha litt benzoer og sovepiller for hånden så du ikke går på veggen.
det er ofte sånn det er, blir litt non-stop når man kan og vil og det ikke er noe som hindrer deg i å fortsette. Men hvis du allerede har hatt en lang pause vil jeg tro det er lettere og ta en ny en. Prøv og fokuser på alt som er bra med å ikke gjøre det, og lag deg en regel som at du ikke skal kjøpe det eller ikke gjøre det hjemme. Da blir det fort litt mer stress, og automatisk litt mindre. Klsrer du ikke og holde det, vel kjør på til de verste tingene som knakk deg mentalt er roet seg, og prøv igjen.
Hvordan går det trådstarter?
Anonym bruker
"Rask Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei, takk for støtte og tilbakemeldinger folkens. Jeg har greid å unngå å kjøpe mer hasj men er helvetes deprimert og isolert meg. Prøvde å være med noen kompiser her om dagen og han ene sa jeg så ut som om noen nettopp hadde dæva. Jeg dro hjem og grein faktisk for blir ikke tatt på alvor eller forstått og lever i et sort hull hvær dag, føler meg veldig fortvilt men finner en viss styrke i det at jeg ikke sitter å ruser bort alt i det minste!
At jeg har isolert meg har nok mye skyld i det for om noen hadde tilbudt meg å kjøpe no å røyke eller ruse seg på tror jeg ikke jeg hadde klart å motstå as
Anonym bruker
"Rask Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har slitt mye med det samme. For meg er det alt eller ingenting. Klarer ikke bare kose meg med en joint av og til. Med engang jeg røyker går jeg rett inn i Stoner-mode og det eneste jeg tenker på er neste trekk.

Har innsett at jeg har et usunt forhold til rusmidler. Det gir meg mye personlig glede, men det ødelegger alt annet i livet. Det siste året har det sklidd litt ut. Har blitt mye røyking og andre hardere stoffer i helgene. Har lyst på et vanlig liv uten noen form for rus, men.. drugs are just too damn good!
Vis hele sitatet...
Ja samme her , greier ikke holde meg til bare helgetrekk da går jeg helt psykopat etter mer for å fylle uka. Vært arbeidsløs sofastoner i så mange år og etter jeg sona og var clean fikk jeg endelig litt fremgang og inspirasjon i livet. Så jeg bruker det som inspirasjon nå hvor inspirert og bra jeg hadde det etter å vært clean i lang tid så jeg vil tilbake dit og ikke ødelegge livet med enda fler år i sofan i en røyksky og depresjon og paranoia!

Blir som en alkoholliker ja og har for lenge sida kommet fram til at pause funker ikke for meg men jeg må slutte permanent så det var litt dumt å sprekke nå å kjenne hvor lett det var å bli stoner igjen når jeg først hadde hasj liggende
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir som en alkoholliker ja og har for lenge sida kommet fram til at pause funker ikke for meg men jeg må slutte permanent så det var litt dumt å sprekke nå å kjenne hvor lett det var å bli stoner igjen når jeg først hadde hasj liggende
Vis hele sitatet...
Her ligger inspirasjonen og motivasjonen din. Ikke se på dette som en relapse eller at du må gjennom alt en gang til. Du sprakk, so what? kom deg opp igjen og ikke la deg selv knekke deg. Føler du for å gråte, så gråt, føler du for å ta deg en tur ut å nyte dagen, så gjør det. Ikke sett begrensninger som strengt tatt ikke burde være der. Du er verdt den gode følelsen tilbake og du får den igjen hvis du lar deg få det

Jeg sier ikke at det kommer til å være lett, men det kun du kan gjøre det for deg selv. Ingen andre kommer til å gi deg noe som helst.

Kjemp for deg selv, gi opp venner som ikke vil deg godt, de er tross alt ikke venner hvis de ikke unner deg et nyktert og godt liv. Om du så må flytte, flytt.

Jeg heier på deg og håper du får det du ønsker
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Ikke la dette ta kontroll, ta selv ansvar for å leve livet ditt uten stoff. Det skal så lite til, plutselig innser du at du ikke trenger det. Finn deg noen gode sunne hobbyer, gå tur, tren styrke, les bøker, skriv dagbok eller vær kreativ, livet ER bedre når du lever det på dine premisser og ikke gjennom en rus, lykke til - heier på deg!
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vært arbeidsløs sofastoner i så mange år
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
å kjenne hvor lett det var å bli stoner
Vis hele sitatet...
Ser jo du har adoptert en identitet her, det burde du prøve å unngå. Hva er ditt bilde av en "stoner"? For jeg kjenner maaange oppegående og produktive mennesker som røyker seg fjerne hver dag. Men de ser ikke på seg selv som en karikatur. Det er jo en slags unnskyldning for seg selv for å ikke gjøre noe om man ser på det sånn. "Jeg er jo en stoner".
Vet om jurister, leger, økonomer, ingeniører og arkitekter (både skip og bygg) som røyker vær dag/tilnærmet vær dag. De er alle i fast jobb, og de fleste har også hus, bil og verdig liv.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Topkek Vis innlegg
Vet om jurister, leger, økonomer, ingeniører og arkitekter (både skip og bygg) som røyker vær dag/tilnærmet vær dag. De er alle i fast jobb, og de fleste har også hus, bil og verdig liv.
Vis hele sitatet...
Damn straight! Det blir for lett å skylde på røykinga for at du er en slask.
De jeg kjenner som har endt opp som "sofa-/kjellerstonere" har uten unntak alltid vært tiltaksløse fra før av og/eller hatt underliggende psykiske/fysiske problemer. En hobby eller utredning hos helsevesenet kan være en god start.
Anonym bruker
"Rask Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Til dere siste her som skriver dere kjenner oppegående folk som hver dag så er det vell netopp der problemet mitt er at jeg bruker rus så selvdestruktivt at da er jeg konstant rusa snakker om minst 5 joints om dagen og noen ganger 15. Ruller opp ny så fort en er ferdig og gjør jeg ikke det så bare går jeg å venter på at tiden er inne for å rulle ny igjen og syns alt annet er drit kjipt. Skal jeg lage mat? Rulle først for å føle spise er no vits. Se serie? Rulle først for å føle jeg er i modus for det. Neste episode? Rulle en til. Dusje? Stå i dusjen å glede meg til jeg er ferdig å kan rulle. Isolerer meg og føler alt i livet er meningsløst.

Når jeg nå har vært clean en lang periode er jeg aktiv og med tiltakslyst, livsgnist og klare tanker. Ikke lat og mye bedre psykisk, allikevel er det en destruktivitet i meg som innbiller meg når jeg nå røyka igjen og som før når jeg var avhengig at fuckit ikke no er noe vits utenom å være fjern.

Fins ikke no moderat bruk for meg eller noe at smoke tilfører no positivt for livet mitt, det er bare noe jeg tror når jeg er destruktiv men det gjør meg jo bare mer destrukriv. Og ja jeg har gått hos psykolog for depresjon i mange år men må si ikke no har funka bedre enn å slutte å puffe derfor blei jeg så bekymra når jeg plutselig satt å røyka hele dagen en uke i strekk igjen å havna inn i det gamle mønsteret.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du tror du er avhengig ja.. dette er mest i hodet ditt.

Minner meg om den scenen med Bob Saget i Half Baked
Vis hele sitatet...
Du er medveten om att avhengighet er ikke kun fysisk, selvom cannabis abstinenser kan gi slike?

Att du siden drar Half-Baked som referens sier vel alt.

TS kanskje minner deg om Saget, du minner meg om en nedlatende kvasi-nihilist douchebag.

TS, jeg skjønner ka du mener.
Det er nermest tabu-belagt att si att man har THC-avhengighet.

Alle gode rådene om hobby og trening har du fått høre.

Jeg låter som en broken record på denne topic, men kamillte.

Til røyking for ritualet og monster te-doser.

Virker for meg når jeg skal ta break.

Du trenger en hobby.
Sist endret av travaxa; 16. august 2018 kl. 00:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker
Dusje? Stå i dusjen å glede meg til jeg er ferdig å kan rulle.
Vis hele sitatet...
Så jævlig bra

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du tror du er avhengig ja.. dette er mest i hodet ditt.

Minner meg om den scenen med Bob Saget i Half Baked
Vis hele sitatet...
Avhengighet er jo alltid i hodet, det gjør det ikke noe mindre ekte. Se for eksempel tråder om folk som slutter med heroin. De går gjennom de fysiske abstinensene gang på gang, men sprekker tilbake selv etter lang tid siden den psykiske avhengigheten er langt vanskeligere å overkomme enn den fysiske.
Slutta mange ganger med tjallen, og får jeg meg en spliff for meg sjøl etter 4-5 mnd så er det rett på bøtta igjen i en mnd eller to. jævli plagsomt.