Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2880
Hei.
Jeg hørte på skolen i dag at det var mange som likte å bruke forskjellig ADHD medisin og de anbefalte "concerta". Jeg hørte og om Ritalin, som er concerta, men som funker identisk bare fortere, og om Aderal som skal være "fjortisspeed" og å være mer for fest, osv. Temaet interesserte meg når de fortalte at man ble mye bedre på skolen av slik ADHD medisin. De fleste sa Concerta for den er like sterk som Adderal men er mer "smooth". Jeg lurte på om dette er bevist fakta, eller bare en ungdomsskole myte. Hvilken av de er det som funker best?
Ritalin/Concerta kan nok hjelpe på konsentrasjon o.l. Men "vettig" misbruk av dette hadde vært feks. i innspurten til en viktig eksamen på høyskole/universitets-nivå. Man benytter seg virkelig ikke av slikt når man går på ungdomsskolen.

Du vil vel ikke bli en 14årig speed-addict som innbiller seg han trenger piller for å lære noe?
Trådstarter
7 0
Jeg har passert 14 for lenge siden. Jeg syntes det hørtes ut som en typisk ungdomsskole myte. Etter å ha gjort litt Google-Fu fant jeg ut at det faktisk er sant. Jeg har heller ikke sagt at jeg hadde planer om å prøve det fordi 1. Det ødelegger psyken. 2. Han som selger de selger for 300kr for et par, noe som jeg ikke har råd til pga. hybel og moped.
300 kroner for et par piller? Det er mer enn han betaler for et helt månedsforbruk. Ikke la deg svindle.
Concerta og Ritalin inneholder det samme virkestoffet, Metylfenidat. Eneste forskjellen er at Concerta er depot tabletter, som vil si at stoffet løser seg over tid i kroppen din og ikke alt på en gang som Ritalin gjør. Det er derfor Ritalin finnes i mindre mengder som 10mg og må tas hyppig over dagen, mens Concerta kan fås opp i 54mg og tas kun engang om dagen, mest vanlig om morgenen. Så Ritalin er ikke Concerta nei.
Trådstarter
7 0
Hvilken anses som best til studieformål? (Oppgaver, eksamen, konsentrasjon osv.) av Focalin,
Dexedrine, Vyvanse, Concerta, Ritalin og Adderall? Det er iallefall de som jeg fikk med meg virket. Takk for svar.
Sjekk ut denne tråden:

http://www.reddit.com/r/Drugs/commen...ant_study_aid/

Metamfetamin funker tydeligvis jævlig bra også ^^
Sist endret av Mengele; 11. februar 2015 kl. 18:45.
Modafinil er best til studier. ADHD-medisinene er det delte meninger om. Mange nootropics fans opplever ikke å få veldig mye ut av studieøkter i amfetaminrus. Man kommer gjennom mye stoff, men læringsutbytte er gjerne ikke det man skulle ønske. Men for all del - smaken er som baken, og man skal ikke underslå placebo/nocebo verdien av nootropics; det man tror virker/ikke virker har en stygg tendens til å påvirke resultatet.

Det er også masse lovlige greier du kan sjekke ut. Racetams er et fint sted å starte. Om du vi avansere litt, så lager du deg en stack. Mange flinke folk som hjelper deg å sette sammen en fin stack på Drugs-Forum.com
Sist endret av nikita; 11. februar 2015 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.