Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 7391
Hei! Har dere noen formeninger om hvor man finner det beste utelivet i Oslo?
Hvor er det classy, hvor er det shabby? Hvor er det 18 og hva er de andre aldersgrensene på de andre plassene?

Hvor er det best musikk?
Alt for under 20 er shabby, skaff deg fake legg eller vent til du blir 20.
Sitat av Benjizz Vis innlegg
Hei! Har dere noen formeninger om hvor man finner det beste utelivet i Oslo?
Hvor er det classy, hvor er det shabby? Hvor er det 18 og hva er de andre aldersgrensene på de andre plassene?

Hvor er det best musikk?
Vis hele sitatet...
hva kategoriserer DU som bra musikk? 18 års steder finnes det veldig lite av. er et par (møllers og et annet jeg ikke husker).
Det er så latterlig mange utesteder i Oslo at det å ramse opp i en liste blir for teit. Om du vet hva du ser etter så kan jeg peke deg i riktig retning.
Sitat av Mengele Vis innlegg
Alt for under 20 er shabby, skaff deg fake legg eller vent til du blir 20.
Vis hele sitatet...
ALT? Du snakker om Norges største by, og som har omlag 40K studenter og mange andre som er +/- 19-20. Nei Oslo er bedre enn selv tilsvarende byer. Kanskje mye bedre.
Sist endret av aeon_illuminate; 26. august 2014 kl. 10:56.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
ALT? Du snakker om Norges største by, og som har omlag 40K studenter og mange andre som er +/- 19-20. Nei Oslo er bedre enn selv tilsvarende byer. Kanskje mye bedre.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg, men under 20, eller særlig under 23, så er det ikke all verden av kule steder å dra ut på.

Hvis man ser etter en studentkneipe, så er jo Blindern (RF-kjelleren, Chateau Neuf etc.) et OK sted å dra. Skal du ut på noen av stedene i sentrum så er det vel stort sett 23 overalt.

Mitt beste tips, så lenge man er over 20, er The Crow Bar er i Torggata. Himmelen før ølentusiaster, men litt på den dyre siden hvis du mener at kr 40,- er riktig pris for en halvliter.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Hvis man ser etter en studentkneipe, så er jo Blindern (RF-kjelleren, Chateau Neuf etc.) et OK sted å dra. [COLOR="Blue"]Skal du ut på noen av stedene i sentrum så er det vel stort sett 23 overalt. [/COLOR]

Mitt beste tips, så lenge man er over 20, er The Crow Bar er i Torggata. Himmelen før ølentusiaster, [COLOR="blue"]men litt på den dyre siden hvis du mener at kr 40,- er riktig pris for en halvliter.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Da har i så fall 18-åringer få valgmuligheter i Oslo. Er ikke helt mitt inntrykk, men men.

40,- halvliteren er det nå ytterst få steder i Norge som har. I så fall er ølen direkte dårlig, eller laget av økoentusiaster som ikke har profitt som motiv, ..nå som folk har blitt vant til bedre og bedre industriøl og bedre utvalg.
Revolver, Fisk og vilt, Kulturhuset, jæger, Blå, crow bar, verkstedet. Verdt å sjekke ut...
Benjizz's Avatar
Trådstarter
28 0
Er studenten noe bra? Er egentlig ute etter noe som er litt mer classy men skjønner jo at det finnes lite av dette i Oslo. Hørte at Escape var bra men hørte også at det ble nedlagt i 2013. Stemmer det?
Escape var absolutt ikke classy i det hele tatt. Joda det var dresscode osv, men det er det stortsett overalt.
Hvis du likte Escape som etter min mening er det dårligste utestedet jeg har vært på, liker du sikkert club skansen ved akershus festning.
Sitat av Benjizz Vis innlegg
Er egentlig ute etter noe som er litt mer classy men skjønner jo at det finnes lite av dette i Oslo. H
Vis hele sitatet...
Definer "classy", det noen finner classy finner andre try-hard.
Men stikk på en av disse stedene så får du sikkert dosen din.
Nox
Baroque
Lawo
Vu
Morgenstierne
No.19
Champagneria
The Sense
Grims Grenka
The Thief
Sist endret av moret; 26. august 2014 kl. 13:44.
Sitat av 2ralf Vis innlegg
Revolver, Fisk og vilt, Kulturhuset, jæger, Blå, crow bar, verkstedet. Verdt å sjekke ut...
Vis hele sitatet...
Enig, men trådstarter kommer ikke inn på noen av disse stedene

Er også enig i at det blir vanskelig å sette opp en liste, er såpass mange steder. Det viktigste er å prøve litt forskjellig, gjerne også mingle litt for å få et inntrykk av hva slags mennesker som samles på de forskjellige stedene.

Er sjeleglad for at jeg var over 23 da jeg flyttet til Oslo.

Sitat av moret Vis innlegg
Lawo
Vis hele sitatet...
Misforstår jeg eller prøver du å definere Lavvo som classy?
Sist endret av GABAergic; 26. august 2014 kl. 17:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Denne artikkelen er relevant:

Sitat av OsloBy
Stadig flere utesteder vil ikke ha 20-åringer som gjester
Vis hele sitatet...
http://www.osloby.no/article6931505.ece
Sitat av GABAergic Vis innlegg
Misforstår jeg eller prøver du å definere Lavvo som classy?
Vis hele sitatet...
Classy og classy... Det er ihvertfall masse vestkant-kids som prøver.. Right up OP's ally.
Det er nå veldig få steder hvor personer som er 18-19 år kan gå til i Oslo. Grunnen til dette er fordi de yngere kundene ofte ikke legger igjen særlig med penger, de kommer ofte veldig beruset, mye knark, mindreårige som sniker seg inn og til tider mye vold og bråk over ingen ting. Jeg brukte å stå som dørvakt på Møllers for noen år siden, og det var ofte at man måtte kaste ut en del folk samt at mange 16-17 åringer prøvde å komme seg inn. ALT av innventar ble stort sett skadet på en eller annen måte. Speil ble knust, dasser og bord tusja på. Nå skal jeg ikke ta alle som er 18 under en kam, for det finnes 18 åringer som faktisk oppfører seg langt bedre enn de man skulle tro var voksene.

Av de steder jeg kommer på nå i farta så har man Trumpeten, Møllers og Choice på Grønland og Bislett. Disse hadde sist jeg sjekket 18 års grense for å komme inn.