Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 11549
For ca 4-5 år siden drev jeg og en kompis å kjøpte en snus med søt godtersmak. Husker ikke veldig mye av den, men det var ganske grovkornete og da altså en søt smak i. Fantes absolutt ikke røyksmak eller lukt i den.
Det var kanskje en rød og svart snusboks.

Noen som har peiling på hvilken snus jeg mener? Og er den å finne tak i nå?
Röda lacket kanskje?

Boksen har forresten bytta utsende til alle regnbuens farger inkl. former.
Sist endret av Kugie; 8. januar 2009 kl. 12:19.
Hawken kanskje, med lønnesirup ? Ikke lakris, men kornete og svart og grønn (?) boks.
Jeg tipper at du tenker på Hawken - http://www.cwdlp.com/images/Moist/Hawken_1.jpg
Tror ikke det var akkurat den eska der jeg brukte å kjøpe, men er samma snusen. Den kom faktisk tilbake til butikkene for et par år siden, men da kun i portionsform, noe som ikke ble det samme at all.
Kan dog enda bestilles over internett, men den er ikke lov å distribuere i Norge lenger pga at noe av innholdet ikke fulgte norske standarder for snus. Tipper det var slike "glassbiter" eller noe i den duren.
Kjøpte den på en stygg liten kiosk drevet av et par asiater i Trondheim husker jeg. Om noen av dere vet av noen slike sjapper som fortsatt selger denne snusen, send meg en pm !

Pidget kom før meg, damn.
Sist endret av Wenger23; 8. januar 2009 kl. 12:27.
Kanskje offroad? Den smaker ingenting snus at all, og er long cut.
Ja, det er nok kanskje Catch Lakris du mener da. Selges overalt, men selv blir jeg dårlig bare av smaken. Kanskje det også er Mocca
Ja... Trur KANSKJE det kan være Hawk, var noe kjent med navnet og imaget på boksen. Fantes bare på en kiosk her før, så var ikke noe superpopulært leppepynt. Men smaken av godteri var terningkast 6 for meg som bl.a aldri har røkt.

Catch og röda Lacket var det iallefall ikke.
Sist endret av HassanMofasa; 8. januar 2009 kl. 12:37.
Hawken brukte å være populær blant sportsjockene som ikke røyka/snuste i klassen min ihvertfall...
Jeg syns den smakte død og helvete, fy og f for noe søt jævlig kliss
Dårlig med lakrissmak på den though?
Er det egentlig snus når det ikke er tobakk i det?
Jeg vet selvfølgelig at snus ikke betyr at det må være tobakk involvert, men tenkte om det kanskje hadde et annet navnt? "Voksen-godteri" kanskje...
Sitat av reedhelvet Vis innlegg
Jeg tipper at du tenker på Hawken - http://www.cwdlp.com/images/Moist/Hawken_1.jpg
Tror ikke det var akkurat den eska der jeg brukte å kjøpe, men er samma snusen. Den kom faktisk tilbake til butikkene for et par år siden, men da kun i portionsform, noe som ikke ble det samme at all.
Kan dog enda bestilles over internett, men den er ikke lov å distribuere i Norge lenger pga at noe av innholdet ikke fulgte norske standarder for snus. Tipper det var slike "glassbiter" eller noe i den duren.
Kjøpte den på en stygg liten kiosk drevet av et par asiater i Trondheim husker jeg. Om noen av dere vet av noen slike sjapper som fortsatt selger denne snusen, send meg en pm !

Pidget kom før meg, damn.
Vis hele sitatet...
Offroad wintergreen long cut, er nesten helt lik hawken. I allefal sånn som jeg husker hawken

Husker de solgte den på det lokale ølutsalget for et par år siden, men har ikke sett den siden da så er nok vanskelig å få tak i her i norge.


EDIT: Hawken inneholder tobakk. Gjorde hvertfall det den typen jeg prøvde (wintergreen.).
Var akkurat samme boksen som det bildet tidligere i posten her viser.
Sist endret av JohnnyNonsens; 8. januar 2009 kl. 23:23.
Han sa det var grovkornet, tror ikke han ville skrivd det om det var porsjonsnus.

Så, antakeligvis ikke catch eller mocca (var den på markedet for 4-5 år siden?)
Sitat av Dr4rus Vis innlegg
Offroad wintergreen long cut, er nesten helt lik hawken. I allefal sånn som jeg husker hawken

Husker de solgte den på det lokale ølutsalget for et par år siden, men har ikke sett den siden da så er nok vanskelig å få tak i her i norge.


EDIT: Hawken inneholder tobakk. Gjorde hvertfall det den typen jeg prøvde (wintergreen.).
Var akkurat samme boksen som det bildet tidligere i posten her viser.
Vis hele sitatet...
Ja, har tenkt å bestille en strut med wintergreen lenge nå, bare håper det er the real deal Må tross alt bestille fra USA om jeg ikke tar helt feil.
Sitat av reedhelvet Vis innlegg
Ja, har tenkt å bestille en strut med wintergreen lenge nå, bare håper det er the real deal Må tross alt bestille fra USA om jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Offroad wintergreen selges i Norge

hvis du har en tobakksbutikk i nærheten har dem sikkert offroad.
Sitat av Dr4rus Vis innlegg
Offroad wintergreen selges i Norge

hvis du har en tobakksbutikk i nærheten har dem sikkert offroad.
Vis hele sitatet...
Jeg vet de selger Offroad på mer eller mindre hver butikk, men Offroad wintergreen har jeg ikke sett i Norge før?

Jeg bestilte meg 10 bokser Offroad wintergreen fra :
http://www.northerner.com/html/snspb...ntergreen.html

Sikker på at du ikke snakker om en annen type Offroad Dr4rus?
Er er det noen andre som faktisk kan si at denne selges i Norge? (Isåfall hvor?)
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
http://www.buysnus.com/snusbrand/Off...ice_Loose.aspx
Den smaker nesten ikke tobakk i det hele tatt, veldig god lakris smak, dessverre ikke så mye nikotin i den
Jeg er dog ikke på leting etter den Hawk-snusen som kom til diverse ICA-butikker i portionsform, tenker på den gamle jallasjappehawken-snusen :- )
Sitat av Apu Vis innlegg
Jeg vet de selger Offroad på mer eller mindre hver butikk, men Offroad wintergreen har jeg ikke sett i Norge før?

Jeg bestilte meg 10 bokser Offroad wintergreen fra :
http://www.northerner.com/html/snspb...ntergreen.html

Sikker på at du ikke snakker om en annen type Offroad Dr4rus?
Er er det noen andre som faktisk kan si at denne selges i Norge? (Isåfall hvor?)
Vis hele sitatet...
Snakker om offroad wintergreen ja. Og ja, den selges i Norge.

Veit den selges på en butikk her i nærheten, men er ikke sikker på hvilken butikk det var. Var en kompis som kjøpte seg en i Bodø.

Men du skulle kjøpt wintergreen løs. Syns hvertfall hawken var mye bedre en "viking snus", som var hawken i porsjonsform.
Jeg synes egentlig fortsatt det er ufattelig at hawken er borte, men jeg er litt glad for det. Den har fått en slags heltestatus. Alle vet jo om hawken! Man snakker med venner og mimrer tilbake til den tiden da hawken var overalt. Alle legger på litt ekstra når de nevner smaken, og alle har sine historier om første og siste gangen de smakte den. Blorharry boks som luktet skog og jakt og varmekrem.
En dag får jeg tak i en boks, og jeg blir sikkert skuffa, men det er helt ok. Det blir som med gamle PC-spill som ikke har eldret særlig pent, eller en leke fra barndommen som du finner igjen på loftet når du skal flytte.

Sitat av Apu Vis innlegg
Jeg bestilte meg 10 bokser Offroad wintergreen fra :
http://www.northerner.com/html/snspb...ntergreen.html
Vis hele sitatet...
Har du smakt den i løs? Vurderer å bestille, men jeg vil ikke bli skuffa igjen.
Sist endret av patches; 16. januar 2009 kl. 04:10.
Sitat av slækkern Vis innlegg
Jeg synes egentlig fortsatt det er ufattelig at hawken er borte, men jeg er litt glad for det. Den har fått en slags heltestatus. Alle vet jo om hawken! Man snakker med venner og mimrer tilbake til den tiden da hawken var overalt. Alle legger på litt ekstra når de nevner smaken, og alle har sine historier om første og siste gangen de smakte den. Blorharry boks som luktet skog og jakt og varmekrem.
En dag får jeg tak i en boks, og jeg blir sikkert skuffa, men det er helt ok. Det blir som med gamle PC-spill som ikke har eldret særlig pent, eller en leke fra barndommen som du finner igjen på loftet når du skal flytte.



Har du smakt den i løs? Vurderer å bestille, men jeg vil ikke bli skuffa igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg har smakt den i løs, og den er veldig god. Eneste jeg syns var rart var at den var "long cut" så konsistensen på den er veldig rar og "rulletobakk" aktig, men det venner man seg fort til (det blir litt mere gris på fingrene da).
Husker lukta av hawken minte meg om lukta av sprayklister, men det er positivt men tho.
Kan du linke til siden du kjøpte fra , Defqon?
Snus over nettet til Norge høres ut som en dårlig ide? Ble det ikke en syk toll på greiene?

Husker godt en gang jeg skulle være "Lur" å bestille snus fra Sverige over nettet. Det endte opp med at jeg nesten ble blakk pga. tollen jeg måtte betale.
Sitat av slækkern Vis innlegg
Man snakker med venner og mimrer tilbake til den tiden da hawken var overalt. Alle legger på litt ekstra når de nevner smaken, og alle har sine historier om første og siste gangen de smakte den. Blorharry boks som luktet skog og jakt og varmekrem.
Vis hele sitatet...
Det er herved garantert hawken jeg er ute etter.

-Men ser det er uenigheter om det er kommet en erstatning? Bør jeg gå for det andre som er nevnt her?
Sitat av HassanMofasa Vis innlegg
Det er herved garantert hawken jeg er ute etter.

-Men ser det er uenigheter om det er kommet en erstatning? Bør jeg gå for det andre som er nevnt her?
Vis hele sitatet...
Spørs. Ikke gå for portionsversjonen Old Viking Hawk iaf. Det er fake Det merket er svensk, mens Hawken er fra USA.
LD lakris?
Sitat av reedhelvet Vis innlegg
Kan du linke til siden du kjøpte fra , Defqon?
Vis hele sitatet...
Vi kunne kjøpe det mange plasser i Tromsø for ikke så lenge sia. De fleste har sluttet å selge det nå, men Wito selger fortsatt.
Altså.. Hawken?
Husker jeg prøvde den en gang, men skjønte ikke at dette var snus.
Jeg var våt på hendene mine etter å ha pakket den, konsistensen var som kornete avføring. Samtidig så smakte det som å bite over et juletre.
Jeg var sikker på at dette var tyggetobakk.

Nei, vil du ha godte-snus så ta Gøteborgs Rapè eller noe ;-)
Gøteborgs Rapè smaker ikke godteri i det hele tatt da.
Offroad er godteri snus.
Tips til dere som ikke får tak i offroad der dere bor, så kan du bestille offroad, long cut wintergreen i nettbutikken til ; http://www.msorensen.no/
Vil anbefalle LD. Utrolig god salmiakk smak!
Sitat av Dr4rus Vis innlegg
Tips til dere som ikke får tak i offroad der dere bor, så kan du bestille offroad, long cut wintergreen i nettbutikken til ; http://www.msorensen.no/
Vis hele sitatet...
Kan nevnes at jeg bestillte der senest for en uke siden. Leveringen kom tre dager etter bestillingen, og man blir ikke skjekket for legitimasjon (dersom noen skulle lure). Frakten er dog veldig overpriset, betalt totalt 248,50 for to bokser med Offroad Longcut Wintergreen (veldig god snus foresten, anbefales). Og pakka kom påklistret med 10 stykk 12-kroners frimerker. (Må da finnes billigere løsninger?)
Sitat av Feint Vis innlegg
Vil anbefalle LD. Utrolig god salmiakk smak!
Vis hele sitatet...
hmm, syns ikke det, LD smaker veldig likt 1847 Snusen.
Du har jo Catch liqourice med "lakrissmak" den er da ikke grovkornete. Selv synes jeg ikke den smaker noe særlig, men de jeg kjenner som ikke har noe sansen for snus syns den er helt rimelig liksom.
▼ ... noen uker senere ... ▼
De har off road wintergreen på cigar-markedet, i oslo.