Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2573
Hei. Jeg trenger å finne ut mitt router passord. Er det en måte jeg kan "hacke" den så jeg finner den? Er ikke default passord.
Du kan 'hacke' den ved å holde inn reset knappen i 5-30 sekunder.
Sitat av typical
Du kan 'hacke' den ved å holde inn reset knappen i 5-30 sekunder.
Vis hele sitatet...
Funket dårlig hos meg
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Når man resetter routeren så kommer det som regel ett helt standard passord og brukernavn tilbake. Søk opp routeren på nett og les dokumentasjon, der står som regel ett default passord og brukernavn.
h4llik's Avatar
Trådstarter
Hva skjer hvis jeg resetter routeren? Sorry for at jeg er en n00b. Er det en sjanse for at internetten slutter å virke? Jeg vet default passord,derfor jeg tenkte på å resette den
bruk brukermanualen og hvis du ike har den så finner du enten en FAQ på internett eller ringer manufactureren i åpningstiden
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Det kan skje at noen innstillinger blir borte, og du sitter litt uten nett. Men det du gjør er og lese deg litt opp på innstillingene som er pr. nå, eller finner fram info om den routeren som du har, slik at du vet hvor du skal gå om nettet ikke virker etter at du har resatt den. Din ISP er også sikkert litt behjelpelig med og få deg på nett om du trykker litt feil. Er ikke verdens ende
google etter det.. hvis ikke passordet er blitt endret da
Du skal få internett igjen om du har kabel i. Det er nesten garantert. Om du sitter på trådløs kan det hende du må koble til kabel for å sette opp trådløs igjen.
trenger ikke sette mopp trådløs igjen.. trnger iallefall ikke eg når jeg resetter routetren.. kommer automatisk
kan ikke folk lære seg og søke på forumet her etter " hack router" er ganske mange du kan hente ut password fra. husk bare at eller router er forsjelige
Vet ikke hva slags router du mener Tråløs eller Adsl ?


Er det ikke mer eller mindre standard og ha en reset knapp på routere ? iallefall en resetknapp som nulstiller hele greia :P


det pleier også ¨å være en lapp under routeren som det står brukernavn / username og password/passsord på.
brukernavn og passord pleier og være. Admin - 1234


Hvis det er ADSL modemet som du ikke finner pw og brukernavn på, kan det være at firmaet som leverer internett til deg, har stengt det. grunnen vet jeg faktisk ikke.

Det jeg iallefall vet er at BKK har stengt routeren min, for modifikasjoner, som f.eks åpne porter.
Sist endret av Spelly; 26. februar 2007 kl. 20:28.
h4llik's Avatar
Trådstarter
Sitat av spelley
Vet ikke hva slags router du mener Tråløs eller Adsl ?
det pleier også å være en lapp under routeren som det står brukernavn / username og password/passsord på.
brukernavn og passord pleier og være. Admin - 1234
Vis hele sitatet...
Sa jo det ikke var default passord Det er trådløst.
Bare så ingen misforstår, er det WEP\WPA du skal finne? Eller selve ruteren til passordet (Ex http://192.168.1.1 )
h4llik's Avatar
Trådstarter
Ja det passordet trenger jeg!
h4llik hvem MODEL merke er routen/modemet så kansje jeg kan hjelpe deg og hack ut password. er liksom veldig lite info i tråden.