Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2555
Hei! Jeg kjøpte pc I deler fra bade NetonNet og komplett, fikk hjelp av en kompis å bygge, alt funket kjempefint.

Etter et par måneder skulle jeg bare flytte pcen inn I stuen, men da jeg skrudde den på igjen, ville den ikke slå seg på.
Den begynner å skru seg på (hører viftene starter og sånn) men etter bare noen sekunder, slår den seg av. Men viftene fortsetter å gå!!

Har Cooler Master kabinett, og ser at det blnker et rødt lys forran, istedenfor et blatt, som det pleier. Det hørtes ut som det er problemet, men skjønner ikke hva det kan være for noe. Har prøvd å åpne pcen for å se etter åpenbare feil, men kan ikke finne noen. Den funket jo for 5 minutt siden, da den sto på det andre rommet.

Har dette oppsettet om det er nødvendig å vite:


Cooler Master HAF 912 Adv. Midi Tower
Intel Core i7-3770K Processor
MSI Z77A-GD65, Socket-1155
XFX Radeon HD7970 3GB
Kingston HyperX Beast 8GB 1600MHz
Corsair CX 750 W Modular
Corsair Hydro H80i

Veldig takknemlig for all hjelp
Sist endret av Michal; 29. mai 2014 kl. 16:20.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Høres merkelig ut, piper den noe? Kommer du inn i bios? Sjekk isåfall temperaturen på cpu der.

Ang blinkingen, så er jeg rimelig sikker på Haf 912 har røde led's både for HDD aktivitet, og for power.

Det at den skrur seg av kan være endel, mest sannsynlig har cpu-kjøleren løsnet, slik at den blir for varm og skrur seg av for å beskytte seg, kjenn om den er løs.
Sjekk også at ram-brikkene sitter som de skal.
Trådstarter
Nei den blinker ikke noe.
Den lyser blatt vanligvis. Det er to LED forran, usikker på hvilken som skal lyse blatt av de, men den til venstre blinker hvertfal rødt nå.

Nei, kommer ikke inn I BIOS. Men kan se tempratur på hovedkortet, den ligger på under 30 grader. Kan heller ikke se at cpu kjøleren har løsnet, eller Ram-brikkene.

Pcen er liksom I gang, den sviver normalt, kan kjenne at elektronikken I pcen blir lunken, men ikke noe annet skjer, den bare dauer.
Når den "dauer" sviver forsatt viftene da?
Trådstarter
Jepp, skrev det også :-P hehe :-)
prøv å ta ut rambrikkene og sett dem inn igjen
Napp ut harddisken - begge ledninger ut.
Det kan tenkes at lageret på harddisken er gått.
Det er nokk kun rammen som har løsnett litt
Trådstarter
Prøvd å tatt ut begge rambrikkene og satt på plass, og nappet ut harddisken, ingenting hjalp :/
Ballerusk
Beis's Avatar
Demonter hele suppa og skru den sammen på nytt. Se nøye etter skader på hardware'n.
Du behandlet pc'n pent under flytting? Altså, du dundra den ikke inn i dørkarmen på vei ut? mistet den e.l?

Får du testet med en annen strømforsyning?
er ram brikkene satt på riktig slot? det var mitt problem, hadde akkurat samme problem. de var på 1 og 2, satt de på 2 og 4
Trådstarter
Hei! Ettersom jeg ikke er så flink med pc er jeg veldig lite keen på å skru den fra hverandre. Jeg kan kanskje få tak i en ny strømforsyning er plass, vet ikke helt hvordan men :-P

Altså med rammen, PCen har funket lenge, det var jo etter jeg flyttet den ut i stuen at det plutselig skjedde. Rammen er plassert samme som på din også :-)

Det var dama som bar den ut, var ikke der, men ho sverger hvertfall på at ho var veldig forsiktig og at det ikke skjedde noe galt :-P

Forresten, leste litt rundt på nettet, og kunne virke som det var strømforsyningen, men kan viftene fortsatt funke da?

Bump #10tegn
Sist endret av Michal; 30. mai 2014 kl. 22:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.