Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 2614
Som dere fleste sikkert vet har google en toolbar! Slik at du kan søke uten og gå på Www.google.com !
Jeg tenkte, siden det står så sinnsykt mye og forskjellig på nFF at det kansje hadde vært greit med en nFF toolbar!
For nesten alltid når du skal søke på noe så finner du alltid litt info om det på nFF !

Og så har vi ganske mange gode folk her på nff!
Så det hadde vært kjekt viss noen hadde giddet og prøvd dette.
Gjerne poste et resultat her!
Synes det virket som en ganske god idè jeg! Er bare hva som kan legges på denne toolbaren. Finnes så mye på nff at det skulle ikke være noe problem å finne noe å legge på den.

Spørs bare om det er noen her på forumet som kan/gidder å lage en.
Fin idé. Kanskje enkelte hadde begynt å søke litt mer før de spør.
Trådstarter
Det var det jeg og tenkte! Hvis de leser en sak kan de gå opp til toolbaren! Da slipper de og gå tilbake til der du søker
Edit: Hva syntes dere om min nye avatar ? Tok under 1 min på Adobe Illustrator
Ikke for å si noe galt, men den så litt ut som et minutt i illustrator
Trådstarter
hehe, det var jo det jeg sa Så ingen skade skjedd.
Men du må ærlig inrømme at den var bedre en den rosa rammen med bilde av meg inni var dårligere
hva er vel bedre enn å selv kjøre sin egen tråd off-topic..

men uansett; sikkert ingen dum idé dette hvis det lar seg gjennomføre.
Hørtes kult ut, desverre er ikke jeg god nok til å lage en..
Du er min venn
niigu's Avatar
Høres ut som en god idè.

Offtopic:
Avataren din så teit ut, dårlige duplicatinger. Lite oppfinnsom. Stygge farger.
Du spurte, jeg svarte. :P
interessant. Når man snakker om dette, finnes det noen muligheter for å søke blant poster via adresselinjen?

feks:

Kode

http://www.freakforum.nu/forum/searc...ults&searchid=[color=red]300050[/color]&sortby=lastpost&sortorder=descending
Der man kan eventuellt bytte ut 300050 med "Test" elns..
Litt kranglete forklart, men jeg behøver egentlig bare å vite hvordan man skal kjøre en søke query via adresselinjen..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
ikke som jeg er klar over, noe som igjen gjør dette til en vanskelig oppgave.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Virker som vBB lager en id ut av alle slags søk da, og derfor blir det vel rimelig vanskelig, slik som Nso sier.

Men må jo gå an og fiske ut åssen det blir gjort, før det blir en ID ut av det?
Eller bare lage et script som bruker POST i stedet for GET? Men da må det ha støtte for redirecting, noe som ikke burde være et alt for stort problem.
hmmrf... ville vært smooth med nff i adresselinjen, da man allerede har google og imdb..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
DanBanan, du mener slik Opera har det, ala "g søkeord" for Google i adresselinjen?
Slik har jeg allerede for nFF. "nff søkeord".

Sett den i search.ini:

[Search Engine 41]
Name=nFF
URL=http://www.freakforum.nu/forum/search.php?s=&query=%s&searchuser=&exactname=yes&forumchoice =-1&titleonly=&searchdate=-1& beforeafter=after&sortby=lastpost&sortorder=descending&actio n=simplesearch&Submit=Utfør Søk
Query=
Key=nff
Is post=0
Has endseparator=0
Encoding=iso-8859-1
Search Type=0
Verbtext=17063
Position=-1
Nameid=0
hmm, jeg mekka ikke det jeg... jeg får den ikke opp blandt valgene mine etter at jeg har lagt den inn i search.ini!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Restartet nettleseren? Lagt den inn i den globale eller lokale search.ini? Her bruker jeg den lokale.
Jeg får det heller ikke til. La det til nederst i search.ini som ligger i Opera-mappa.
det må ikke være

[Search Engine 41]

jeg gjorde det til 40 siden den før var 39...

edit: men det funker ikke enda altså
Ministry of Love
sptz's Avatar
men gusto sa han brukte den som ligger under "program data" --> opera (eller han sa ikke det, men han sa lokale regner med at det er denne han mener..)
Opprinnelig postet av spetznaz
men gusto sa han brukte den som ligger under "program data" --> opera (eller han sa ikke det, men han sa lokale regner med at det er denne han mener..)
Vis hele sitatet...
Ligger ikke noen Opera-mappe der hos meg, altså i "Program data". Leter jeg på feil plass?
Jeg er her:
C:\Documents and Settings\"Username"\Application Data
og her
C:\Documents and Settings\"Username"\Local Settings\Application Data

Har redigert search.ini som ligger i Opera-mappa mi og lagt til det som ble skrevet. Har også endre nummeret til søkemotor 40 i stenden for 41 som det stod
Sist endret av ZerBox; 12. oktober 2003 kl. 22:01.
Det som hadde vært kos var at du hadde en toolbar med:
søk
din profil
nyeposter
kategorier (den menuen)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Finnes det noe lignende i mozilla? :>
Ministry of Love
sptz's Avatar
Ligger ikke noen Opera-mappe der hos meg, altså i "Program data". Leter jeg på feil plass?
Jeg er her:
C:\Documents and Settings\"Username"\Application Data
og her
C:\Documents and Settings\"Username"\Local Settings\Application Data

Har redigert search.ini som ligger i Opera-mappa mi og lagt til det som ble skrevet. Har også endre nummeret til søkemotor 40 i stenden for 41 som det stod
Vis hele sitatet...
H:\Documents and Settings\spetznaz\Programdata\Opera\Opera7\profile det kan henne at du har valgt å ikke ha forskelige brukere når du installerte men da må du ha huket av for det valget, så det hadde du sikkert husket.. da skal det vel funke og bruke den i opera mappen.. bare og skrive nff "søkeord" i adresse linjen da..
Opprinnelig postet av SkiM
Det som hadde vært kos var at du hadde en toolbar med:
søk
din profil
nyeposter
kategorier (den menuen)
Vis hele sitatet...
Ja, hadde vært nais å fått det slik at vi kunne skrive nyeposter og kommet inn på listen over nye poster, eller skrevet "warez generelt" og kommet inn på den menyen. er vel mulig det, men jeg vet ikke hva som skal skrives og hvor det skal skrives. noen?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
chnes: 41 var første ledige hos meg. ;P

spetznaz: /usr/home/gusto/.opera/search.ini faktisk ;). Men det er nok samme fil vi snakker om.

Ond: Fungerer i Mozilla. Lag et bokmerke med den urlen jeg gav der oppe. Sett keyword til f.eks nff. Da kan du skrive "nff <søkeord>".
Ministry of Love
sptz's Avatar
doh det finnes vist opera for freeBSD også nå.. Men vet du hva man må endre for å få den opp som en egen søke box? hadde vært kjekt å slippe å skrive nff.. men takk uansett var noe jeg trengte..
nice...btw (offtopic men) noen som har tilsvarende funksjon til imdb for opera ? gusto ?
Opprinnelig postet av Gusto

URL=http://www.freakforum.nu/forum/search.php?s=&query=%s&searchuser=&exactname=yes&forumchoice =-1&titleonly=&searchdate=-1& beforeafter=after&sortby=lastpost&sortorder=descending&actio n=simplesearch&Submit=Utfør Søk
Vis hele sitatet...
TAKK Gusto! Det var akuratt denne søkestrengen jeg var på jakt etter!! Takk være deg har jeg nå fått plotta denne inn i mitt register slik at jeg kan benytte IE til å utføre mine søk. *puss o kram*
Dette var en sykt god idè! Kanke akkurat så mye koding og sånt som dere, så funker dette i IE?
Dritfett om det hadde funka, om man lurer på no, så er det bare å søke på det @ toolbar: nFF!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
moridin: Ask and thee shall recieve.

"imdb søkeord"

[Search Engine 40]
Name=imdb
URL=http://www.imdb.com/Find/?for=%s
Query=
Key=imdb
Is post=0
Has endseparator=0
Encoding=iso-8859-1
Search Type=0
Verbtext=17063
Position=-1
Nameid=0
takk takk...er altfor lat og lei av å lete etter info (studier suger, spesielt exphil) til å lete selv akkurat nå
Opprinnelig postet av Vidde
Dette var en sykt god idè! Kanke akkurat så mye koding og sånt som dere, så funker dette i IE?
Dritfett om det hadde funka, om man lurer på no, så er det bare å søke på det @ toolbar: nFF! :D
Vis hele sitatet...
IE funker smooth etter hjelp med query fra Gusto..

Legg til følgende registernøkkel:

Key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl\nff

String: http://www.freakforum.nu/forum/search.php?s=&query=%s&searchuser=&exactname=yes&forumchoice =-1&titleonly=&searchdate=-1& beforeafter=after&sortby=lastpost&sortorder=descending&actio n=simplesearch&Submit=Utfør Søk

Deretter aktiver søk med "nff søkeord" i adresselinjen.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Og med dette håper jeg at ideen om en nFF Toolbar dør. Hva skal man med noe slikt bloat når man har mulighetene klare direkte i våre kjære nettlesere?

Dog, IE burde virkelig ha hatt en lettere måte å fikse slike snarveier på. Ihvertfall når muligheten til å fikse det ligger så åpent.
Ministry of Love
sptz's Avatar
for og svare på mitt eget spørsmål fra i ste, etter og ha lagt inn søkemotoren slik gusto beskriver, så går man på
"vis"-->"Personlig verktøylinje"-->"vis søkemuligheter"-->"nFF"

da dukker det opp en hyggelig liten boks som man bare kan skrive søket rett inn i...
Takk for mozilla løsningen gusto
Har fått til å søke på imdb i adressefeltet. Men er det ikke mulig å legge til en boks ala google search boksen? Ja jeg snakker om opera ja
Trådstarter
Der virket det oss meg og Takket være danbanan og alle dere andre!
Takk for _VELDIG_ mye positiv respons og hjelp
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Frode. LES i tråden, mann. spetznaz' post, to hakk over din.
*hjerne teppe*
Hva er com. som man må skrive får å kom til der man legger til regg key's etc..

(faen at jeg kunne glemme det^^)
regedit ?
dævern, knalle bra Gusto
når man legger inn stasjet i registeret, må man reboote eller? kan ikke si det funka så ufattelig bra den saken til IE.
den saken funker knall til IE.funka dønn og tvert til meg vertfall.var bare å lukke regedit så funka det

gusto:hvor finner du den rette url'n henn?prøvde å fikse en sånn sak til nforce,men det vart bare feil url.jeg kom til den siden hvor jeg skal fylle inn det jeg søker etter.finner ikke rette utl heller,så jeg lurte på om du veit det?
Sist endret av Darris; 13. oktober 2003 kl. 15:59.
nei, fordi IE'en min holder fast på at den digger auto.search.msn.com
manfred:

når du har gått inn her,så høyreklikker du en plass.ike der det er filer :P,så trykker du på New -> Key
da blir det laget en ny mappe,den kaller du bare nff.
så tar du å høyreklikker på den filen som ligger i den mappa -> modify.der det står value data,fører du inn følgende:

http://www.freakforum.nu/forum/search.php?s=&query=%s&searchuser=&exactname=yes&forumchoice =-1&titleonly=&searchdate=-1& beforeafter=after&sortby=lastpost&sortorder=descending&actio n=simplesearch&Submit=Utfør Søk
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Darris: Jeg fant nødvendige variabler ved å lese i kilden til search.php (den HTTP-parsede selvsagt). Dette fungerer dog ikke på alle sider; Spørs om formen er i GET, eller om siden tillater å kjøre formen på GET selv om den er satt opp som POST.
ok.forsto ikk eså mye,men jeg kan kikke i sourcen å se hva jeg finner
Opprinnelig postet av moridin
regedit ?
Vis hele sitatet...
%€&€#...
Takk
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
her har dere de fleste quicksearchene jeg bruker