Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3590
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
De folka her pakket liksågodt hele huset sitt inn i aluminiumsfolie.

Det ser skikkelig stilig ut.. menne... eh?
Det ble faktisk ganske stilig. Men jeg kunne ikke levd med det nei, hadde blitt for "aluminium"
Haha. Moro. Temker de gleder seg til de skal ta det av igjen...
Greit nok når folk blir paranoide og lager hatter av aluminiumsfolie, men hele huset?
da er det bedre å surfe nff..

lite vits å pakke inn selve skjermen på tv'en inn også da..
Herlig, tenk om microbølgeovnen slåt klikk og dreper hele huset :P

Seriøst hvem gidder å gå rundt med slike vegger, hadde ikke taklet mer enn maks 1 dag der. Kaldt blir det å.
Minner meg om Conspiracy Theory, hehe.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
http://www.imagireal.com/gallery/foiled/CRW_0010_RT8
Det så litt skummelt ut. Jeg tror jeg ville vært litt forsiktig med elektroniske komponenter.
Haha, tidsfordriv.. ;p
Lurer på hva slags folie di bruker, å tenk alle de meterne de har brukt. Noen har alt for god tid og for mye penger.
Sitat av ^hunk^
Lurer på hva slags folie di bruker, å tenk alle de meterne de har brukt. Noen har alt for god tid og for mye penger.
Vis hele sitatet...
Tror vi snakker FirstPrice her. Eller kanskje det er vrengte alu-poser som han har hatt kylling i?
Dette er vel noe av den dummeste ideen noen har fått på lenge trur jeg.. Mye slit! :s
EN leder fra en stikkontakt til en flik folie og hele huset sliter.
Det så sterilt ut.
Wow, det var litt aluminium det... men tøft!
hehe
110 volt gjennom hele huset
Fy faen det må være artig og ta av det der etter på, det klør sikkert i hendene demmes bare de ser på veggene/invetaret.
Hehe, får assosiasjoner til riksdag-stuntet i Berlin noen år tilbake. De pakket inn hele regjeringsbygningen til statsoverhodene i plast, og kalte det kunst. Svever vel enda rundt postkort med motivet.
Om ikke annet, så må det jo være veldig brannhemmende, så forsikringsselskapet burde jo virkelig gi forsikringsrabatt til disse folkene.
Men tenk på hva som skjer hvis dette kommer i kontakt med strømmen i huset.. og da spesielt siden de også har folie rundt gassovnen. Tror ikke forsikrings-selskapet liker dette altså.
Sitat av Trollet
hehe
110 volt gjennom hele huset
Vis hele sitatet...
Er det ikke 230v ?
Aluminium leder da ikke strøm? Eller tar jeg feil nå?
Spørs vel hvilket land det er snakk i. Her i Norge har vi 230v, I Sverige f.eks er det 110v.

Seriøst, folk burde få seg noe å holde på med..
Mange meter med foile!
Herregud, hobbybrems....
Sitat av Robin
Spørs vel hvilket land det er snakk i. Her i Norge har vi 230v, I Sverige f.eks er det 110v.

Seriøst, folk burde få seg noe å holde på med..
Vis hele sitatet...
Sverige har 230, likt som i Norge. USA f.eks. har 110V.
Hele Europa kjører på 230V vertfall. USA kjører på 110.

Siden det var snakk om at bare den ene fasen ble koplet til folien er det rett med 110V målt i forhold til jord.

Måler du derimot mellom begge fasene får du 230V.
Trodde det var almenn kunnskap at hele Europa kjører 230V jeg, alle har vel samme plugg også bortsett fra UK.
Jaja, bisarr er dette uansett.

Mener selv at aluminium leder strøm. Da er det bare en ting som gjenstår, som de fleste her på forumet ville ha gjort, revet av en aluminiumsbit og stappet den i støpselet (eller som mange smarte ville ha gjort, brukt google ).
Sitat av q_Werty
Aluminium leder da ikke strøm? Eller tar jeg feil nå?
Vis hele sitatet...
Du tar feil.. Aluminium leder veldig bra strøm..
Ren aluminium en elektrisk ledeevne på omtrent 60 % av ledeevnen per vektenhet av kopper. Og blir blant annet brukt som leder høyspentledninger

Vet ikke hvordan det er med aluminiums folie, men leder sikkert bra med strøm det også...
Sist endret av Bad|Arne; 26. februar 2005 kl. 14:01.
Det er sikkert et sånn kunststunt på lik linje med puleteltet på Quartfestivalen 2004 og, som Moyner nevnte, Riksdagen pakket inn i bobleplast.

Kult i 5 minutter, men du går fort lei.

Tipper alufolieprodusentene gnir seg i hendene ;-)
Jeg tror sikringer ville gått relativt fort om folien hadde fått kontakt med en stikkontakt eller lignende i dette tilfellet.
Syns ikke det ble så stilig jeg..
Heller stygt enn stilig
Hvis dere ser på det siste bildet, så står det "Cruel trix for dear friends".. http://www.imagireal.com/gallery/foiled/CRW_0039_RT8 .. <- LOOK CLOSE

edit: btw, tror det bare hadde kortslutta siden strøm tar den kjappeste veien til motsatt pol :P
Sist endret av makel0s; 26. februar 2005 kl. 19:24.
Sitat av Hyllekjeks
Men tenk på hva som skjer hvis dette kommer i kontakt med strømmen i huset.. og da spesielt siden de også har folie rundt gassovnen. Tror ikke forsikrings-selskapet liker dette altså.
Vis hele sitatet...
Tror egentlig ikke forsikringspremien er det første man tenker på da ens hus har blitt pakka inn i aluminiumsfolie
sett likestrøm på folien, og hiv noen straffanger inn i huset, greit fengsel ..
he he. fett nokk. Dritstilig å se på, men som ivi sa, er det litt oppbrukt.

og til alle dere som snakker om få støt:
i følge fysikkboka mi vil
"Elektrisk overskuddsladning som er i ro i en leder sitte på den utvendige overflaten av ledningen."
Boka inneholder også et eksempel på at det er helt tryggt å oppholde seg i bil når det lyner.
Uten å være for sikker i min sak vil jeg påstå at selv om noen ladet huset, vil du fortsatt oppholde deg i et homogent (jevnt fordelt) elektrisk felt. dermed bil du ikke "zappa". hvis du derimot tok på huset fra utsiden...