Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1815
Har fått litt problemer med min Oneplus 6 i det siste.
Først etter Reddit oppdatering, fant omsider ut at appen slowet ned telefonen betraktelig. slettet den og ble bedre.
Og sist gang etter storoppdatering av apper.

har aktivtert developer options og android OS bruker 4,5 gig minne - som jeg leser er vel mye.

Siden telefonen ikke lenger får sikkerhetsoppdateringer har jeg vurdert å undersøke dette med rooting.

Er det riktig at noen apper vil få problemer hvis jeg rooter? som feks Vipps eller bankid?

Noe jeg bør tenke på før jeg evt vurderer det, eller gode bruksanvisninger å gå etter?

alle tips mottas med takknemlighet
Anbefaler LineageOS (basert på CyanogenMod). Veldig raskt og stabilt, ryddige menyer uten dilldall. Nyeste sikkerhetsoppdateringer (neyere enn fra produsentene). Ingen 'root access' nødvendig.

Hvis du vil bruke Vipps må du installere gapps (aka oogle Play store) etter du har installert Android rom.
Sist endret av fustercluck; 22. juni 2022 kl. 13:34.
tidligere brukte jeg anti root detector el noe slikt. Startet fantastisk og var stabil i uker el kanskje mndr. Plutselig virket ikke vipps og div andre apper pga roota os. Oppdatering og fikling ordnet problemet bare ikke akkurat der og da jeg trengte vipps. Etter det har jeg ikke roota telefon lenger. For mye stress og pes.
Sist endret av _abc_; 22. juni 2022 kl. 17:18.