Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4156
Hei!

Vi er to jenter som holder på å utvikle en plattform for gutter som vil ha litt hjelp med jenter, trening, jobbintervju osv. I tillegg til at de kanskje synes det sosiale er litt vanskelig. Det vil være personlig oppfølging og chatting med oss. Vi ønsker å kartlegge den enkeltes situasjon og lage en plan sammen med små mål.

Er dette noe du eller noen du kjenner kunne trengt hjelp til, og er villig til å betale for?
Hva vil de eller du selv ha mest hjelp til?
Hva er det med deres produkt som gjør det attraktivt for gutter/menn å ta kontakt med dere og hva er det dere spesialiserer dere på?

Også greit å vite hvordan dere kan bidra til at man forbedrer sine kommunikasjonsferdigheter, samt hva dere har å tilby av erfaring.
Kult konsept, og jeg vil anta det er marked for dette men jeg tror du finner mange svar om du søker etter coaching, som dette i utgangspunktet er.

Om folk vil betale for det kommer helt an på hvordan plattformen fungerer og hvordan dere som coacher fremstår, dette er ikke noe nytt konsept selv om kanskje vinklingen direkte mot sosial kontakt med jenter, jobbintervju osv vil gi dere en fordel i form av at det er nisjer innenfor ett bredt felt.

Har dere noe relevant utdanning eller erfaring? Mange coacher er utdannet psykologer og lignende og stiller veldig sterkt i form av erfaring.

Men samtidig så kan dette også være litt skremmende for de som trenger hjelp, så det kan hende én av styrkene deres vil være at tilbudet blir uformelt og lav-terskel. Jeg tror mange kunne hatt nytte av coaching men at de blir hindret av formaliteten, møte opp på kontorer osv.

Jeg gjorde noe web relatert arbeid for en coach rettet mot psykoterapi hvor jeg integrerte en videochat løsning. Dette gav visstnok en økning i nye kunder som vanligvis ikke ville tatt kontakt.
Sist endret av random105675; 20. juni 2019 kl. 14:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dere kan jo kjøre noe sånn som at første måneden er gratis og etter det så er det månedlig trekk som på netflix og at dere har en abbonements tjeneste for f.eks 50kr mnd.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
- MVP - Ikke at jeg vet hva du mener med «plattform» dere utvikler
- Finn en bitteliten nisje først. «jenter, trening, jobbintervju osv.» er altfor bredt.
- En konkurrent MasterOfNone og Rosander ikke nevner er internett. Haugevis av steder hvor folk får gratis hjelp til slikt. Hva tilbyr dere, som disse stedene ikke har?
Jeg tror dette kan være interessant for mange, men er vanskelig å gi mye feedback til dere uten litt mer spesifikk informasjon.
Hvorfor bare for gutter?
Første post på forumet, tilbyr et produkt som er ment for å hjelpe gutter med dårlig selvtillitt.
Som sagt tidligere nevner dere ikke om noe relevant informasjon om dere selv. Du nevner også chatting, hva skal det være godt for i denne sammenhengen? Hvis dere ønsker å hjelpe med det sosiale finnes det vel bedre løsninger.

Det virker litt hobbybasert/prøve å tjene lette penger ved første øyekast, men for all del, kom med mer nyttig informasjon så skal jeg la tvilen komme til gode.
Jeg sliter litt med hvorfor folk skal velge dere over spesialister.. Hvorfor spørre dere om trening om man kan ordne en time med PT? Hvorfor snakke med dere om jobbintervju og ikke de som har drevet med det i x antall år?

Det blir litt som å reklamere for seg selv som en "handyman" som kan gjøre alt i huset - du har ikke hørt noe som helst om handymanen, du vet ikke om han er utdannet innenfor f.eks. rørleggerfaget. Hvorfor velge han fremfor en rørlegger?
Sitat av ebba3 Vis innlegg
Hei!

Vi er to jenter som holder på å utvikle en plattform for gutter som vil ha litt hjelp med jenter, trening, jobbintervju osv. I tillegg til at de kanskje synes det sosiale er litt vanskelig. Det vil være personlig oppfølging og chatting med oss. Vi ønsker å kartlegge den enkeltes situasjon og lage en plan sammen med små mål.

Er dette noe du eller noen du kjenner kunne trengt hjelp til, og er villig til å betale for?
Hva vil de eller du selv ha mest hjelp til?
Vis hele sitatet...
Nei. Ikke sjans at dere er eksperter innen både psykologi, coaching, trening, relasjonsbygging, sjekking OG ledelse/HR.

Hva slags kompetanse/utdanning har dere egentlig?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Haugevis av steder hvor folk får gratis hjelp til slikt.
Vis hele sitatet...
Hvilke steder er dette? Tar gjerne i mot de beste linkene du har.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvilke steder er dette? Tar gjerne i mot de beste linkene du har.
Vis hele sitatet...
Youtube og diverse redditforum, om du googler litt finner du også mange gode bøker om de fleste områder du måtte trenge hjelp med.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Youtube og diverse redditforum, om du googler litt finner du også mange gode bøker om de fleste områder du måtte trenge hjelp med.
Vis hele sitatet...
Har sett noen subredditer, men ikke noe overbevisende. Har du tips til YouTube-kanaler, subreddits eller bøker som du selv synes er gode?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Har sett noen subredditer, men ikke noe overbevisende. Har du tips til YouTube-kanaler, subreddits eller bøker som du selv synes er gode?
Vis hele sitatet...
Hva spesifikt er det du er på utsikk etter? Trening? Damer?
Sitat av iColdman Vis innlegg
Hva spesifikt er det du er på utsikk etter? Trening? Damer?
Vis hele sitatet...
Damer og generelt sosiale sammenhenger?
Sitat av iColdman Vis innlegg
Youtube og diverse redditforum, om du googler litt finner du også mange gode bøker om de fleste områder du måtte trenge hjelp med.
Vis hele sitatet...
Det blir litt kleint å sammenligne youtube med en tjeneste som lover personlig oppfølging.
Realist 1 det finnes også en del gode bøker om disse temaene, kan anbefale How to win friends and influence people - den boken har vertfall fått meg til å tenke litt mer på hvordan jeg ter meg i sosiale sammenhenger. Finnes også noen gode Podcaster fra blindboy om selvhjelp på disse områdene. Jeg synes vertfall det var veldig bra.
Gjentatt eksponering av seg selv til sosiale situasjoner og damer er den beste kuren. Det kan selvfølgelig være en to-egget sverd hvis man får ENDA flere uheldige sosiale erfaringer og ender opp med å lukke seg selv inn ytterligere, men jeg synes at det er verdt å stå på og "brush off" avvisninger. Folk er ikke så skumle og frekke som man tror når man engster seg, det har jeg lært for ei stund siden.

Forøvrig ville ikke jeg stolt på en slik tjeneste pga usikker taushetsplikt.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Damer og generelt sosiale sammenhenger?
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, men nå tror jeg iColdman er den siste personen i verden du eller noen andre bør ta imot dame-relaterte råd og tips fra. Her er noen av mine favorittsitater:

Sitat av iColdman Vis innlegg
I de fleste tilfeller er det svært lite annet enn fitte kvinner har å tilby. Vi må kreve mer av damene om de ønsker ekslusivitet.
Vis hele sitatet...
Sitat av iColdman Vis innlegg
På slutten av de fleste fester jeg er på har jeg ofte 10-20 nye venner og ett par jenter som vil ha sex.
Vis hele sitatet...
Sitat av iColdman Vis innlegg
Du må nesten endre hele måten du snakker og oppfører deg på, spesielt om du har trodd hele livet at "å være seg selv" er oppskriften til sukses.
Vis hele sitatet...
Sitat av iColdman Vis innlegg
Ikke bli kjent først. Ikke bli venn med hun. Gjør det klart å tydelig fra første stund at du ønsker å ha ett seksuelt forhold med henne.

Om du ikke gjør dette ender du 100% garantert opp i friendzone. Har du ikke sex på 3. date er du friendzoned. Da dropper du hele dama, ikke kast bort mer tid på henne. Helst bør dere pule på 1. date, evt 2. date om hun er litt usikker på deg og til nøds 3 date. Selv venter jeg aldri så lenge, det er første date eller så taper hun meg.
Vis hele sitatet...
/ PSA
det er blir som om fisken lærer fiskeren å fiske
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Damer og generelt sosiale sammenhenger?
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke hva spesifikt som er problemet, men svært ofte er boken "No More Mr. Nice Guy" skrevet av Robert A. Glover en veldig god start. Forfatteren er psykolog og brukt boken i terapi med meget god suksess. Leser du tilbakemeldingene på boka, vil du bare høre gode ord. Den handler kort sagt om å sette deg selv foran andre. Altså å prioritere deg selv. Noe som vil hjelpe ekstremt mye både generelt med bekjente og venner samt damer.

Etter dette er "The Rational Male" av Rollo Tomassi en fantastisk god bok også. Her er hovedfokuser på den sosiale dynamikken mellom kvinner og menn. Hvorfor gjør menn som de gjør? Og hvorfor gjør damer som de gjør? Hva må du som mann gjøre for å forhindre, eller hvertfall forminske risikoen for at forholdet går til helvetet? Det er noe av det man leser om.

Om du har vært i flere forhold som ikke har gått veien kan jeg love deg at du blir å lese en eksakt replika av det som skjede meg deg. Og du vil få en grundig forklaring på hvorfor ting gikk som de gikk.

Om du har lite erfaring med jenter generelt vil den lære deg å forstå dem, og hva du må gjøre for å bli attraktiv for dem.

På grunn av denne boka gikk jeg fra en "taper" både økonomisk og sosialt, og ikke minst i kjærlighetslivet til det stikk motsatte. Måtte gjennom en god del forhold hvor eksene mine var utro før jeg fant den boka og den snudde livet til det bedre. Kan nå stolt si at den boka har skaffa (hjulpet) meg en helt fantastisk flott kjæreste.

Når det kommer til all kritikken jeg får så er det helt forventa. Skriver ofte svært provoserende, det er jeg klar over. Men nå gir jeg deg ikke noen tips, annet enn att jeg virkelig anbefaler de to bøkene.
Sitat av XJAN Vis innlegg
det er blir som om fisken lærer fiskeren å fiske
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du tenker at målet er å lure fisken med på noe den egentlig ikke vil.
Redpilled alfahann
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Damer og generelt sosiale sammenhenger?
Vis hele sitatet...
Du burde sjekke ut Todd Valentine på YouTube. Den desidert mest legitime sjekkeguruen du finner. Har økt suksessraten min på byen til nesten 50%.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av XJAN Vis innlegg
det er blir som om fisken lærer fiskeren å fiske
Vis hele sitatet...
Min største drøm som ivrig hobby fisker med dårlig tålmodighet må jo være at en fisk kunne lært meg triksene for å optimalisere fisk pr kast.

Topic, får håpe de har tenkt å besvare spørsmål på tjenesten sin bedre en her. Nå har jeg ikke hatt problemer med å snakke med jenter da jeg var heldig og fikk kjæreste tidlig. Men jeg kan se for meg hvis gutter har problemer med det så kan løs prat med trådstarter være en slags god trening. Gitt at de er lette å prate med og har en hvis peiling. Noe jeg egentlig regner med de har siden de vil starte denne tjenesten.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Du burde sjekke ut Todd Valentine på YouTube. Den desidert mest legitime sjekkeguruen du finner. Har økt suksessraten min på byen til nesten 50%.
Vis hele sitatet...
Todd valentine er mulig den beste sjekkeguruen på youtube. Men vil gjøre det klart at om man sliter med å damer funker ikke "Pick Up" slik som han lærer det.

Joda du vil få deg mange one night stands, kanskje og en kjæreste. Problemet er at man ikke lærer hvordan man må være for at forholdet skal vare over tid.

Om man ikke er ute etter ett forhold, kjør på. Ønsker man noe fast anbefaler jeg å sjekke ut de to bøkene jeg anbefalte øverst, samt pickup. Ellers har Richard Cooper/Entrepreneurs In Cars på youtube utrolig gode råd og tips, når det gjelder jobb og damer.

Chase exellence!