Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2879
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man få xanor av legen mot flyskrekk? Tatt i betraktning at man tidligere har fått diazepam mot dette, og det har bare fungert litt, og da i større doser enn legens anbefaling, men ga likevel langt ifra ønsket effekt.
spørs på legen
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tviler. Xanax er vel noe av det vanskeligste å få.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk xanor 2mg av legen en periode da valiumen slutta og virke. 2 tabletter xanor daglig, med 4 valium. Fikk som regel ikke lov å kjøpe øl de dagene av butikk ansatte, kjedelig å sende inn andre..

Uansett så er det beste å være helt ærlig med legen. Jeg hadde en avtale med legen om urinprøver mot vival for å roe meg ned og unngå andre rusmidler, men han seponert det da jeg hadde for mange sprekker.. Nå bruker jeg dolcontin daglig igjen, og trenger desperat en ærlig ny avtale og sjanse fra legen min, men vi får se..
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Edit: ville forresten heller bedt legen om 10 mg diazepam for flyskrekk, men om xanor er nødvendig, så ville jeg gått for 2-3 mg for en 3-4 timers tur, og 4 mg for inntil 6 timer. Med lengre flytid, 4 mg med 10 mg diazepam. Men husk, du skal vel finne fram til ett hotell eller lignende, og ikke oppfør deg ape.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Om du ikke får tak i noe, kan du i alle fall kjøpe deg en flaske sprit på taxfreen før du setter deg på flyet (så lenge du klarer å ikke være til bry for andre passasjerer).
Anonym bruker
"Halvfylt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Moren min fikk en pakke (20?) 2mg xanor mot flyskrekk, hun får vanligvis 5mg valium for daglig angst
Herregud, 2mg Xanor for en vanlig person uten toleranse er rimelig heftig greier. Hvis målet er å være bevisstløs under turen kan nok 4-6mg være en idé, forutsatt at noen bærer deg ut av flyet vel fremme.
Har man toleranse er 5mg valium som å ta en sukkerbit. En 2mg Xanor kan slå deg ut litt, men du blir ikke helt på trynet om du ellers ikke går på andre medisiner eller drikker alkohol. Det er rett å slett farlig!

1mg fungerer for min del mot slike ting bedre og varer ikke like lenge. 2mg barene kan jo også deles i 4 om ønskelig.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Kvalm Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dersom man ber om xanor til kun bruk ved flyreiser, vil dette da medføre at legen ikke kan la deg beholde førerkortet? Får annen benzo til behov for andre ting, men akkurat flyskrekken er så heftig at sobril eller vival ikke tar brodden av det en gang.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dersom man ber om xanor til kun bruk ved flyreiser, vil dette da medføre at legen ikke kan la deg beholde førerkortet? Får annen benzo til behov for andre ting, men akkurat flyskrekken er så heftig at sobril eller vival ikke tar brodden av det en gang.
Vis hele sitatet...
Nei, senest i sommer spurte jeg legen da jeg brukte vival en periode om jeg måtte levere inn førerkortet i og med at dosene overskrider det man kan ta og fortsatt beholde førerkort. Jeg måtte ikke det, det er vell heller om man står på disse fast at man mister førerkortet.
Anonym bruker
"Kvalm Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok, skjønner. Man må vel da holde seg unna bilen frem til man er 100% sikker på at dosen er helt ute av blodet. Multiplisere lengste halveringstid med fem, så bør man være trygg?
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, skjønner. Man må vel da holde seg unna bilen frem til man er 100% sikker på at dosen er helt ute av blodet. Multiplisere lengste halveringstid med fem, så bør man være trygg?
Vis hele sitatet...
8 timer etter inntak av vival kan du kjøre bil igjen
Anonym bruker
"Kvalm Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
8 timer etter inntak av vival kan du kjøre bil igjen
Vis hele sitatet...
Det er riktig, men du kan kjøre bil hvis du har resept på feks vival (diazepam). I førerkortforskriften står det at du ikke kan ha førerkort hvis du tar Xanor (alprazolam). Dermed antar jeg at man må vente til 100% av virkestoffet må være ute av blodet hvis det er sånn at man kan få resept for kun feks flyreiser, før man kan kjøre bil.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er riktig, men du kan kjøre bil hvis du har resept på feks vival (diazepam). I førerkortforskriften står det at du ikke kan ha førerkort hvis du tar Xanor (alprazolam). Dermed antar jeg at man må vente til 100% av virkestoffet må være ute av blodet hvis det er sånn at man kan få resept for kun feks flyreiser, før man kan kjøre bil.
Vis hele sitatet...
Du kan ta 10mg vival i døgnet å fortsatt ha lov å kjøre bil, men da må du bruke dem fast og ha brukt det i ei uke elns.
Anonym bruker
"Kvalm Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Du kan ta 10mg vival i døgnet å fortsatt ha lov å kjøre bil, men da må du bruke dem fast og ha brukt det i ei uke elns.
Vis hele sitatet...
Kjenner reglene for vival og sobril godt, det er Xanor jeg er usikker på praksisen rundt.