Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1704
Hei,

To dager på rad har jeg kommet hjem til en "DHCP ikke aktivert for Wi-Fi"-beskjed på min Windows 10-laptop. Jeg har ikke vært borti nettverksinnstillingene selv.

Jeg har kjørt automatisk feilsøking og fiksing, og da har det begynt å fungere igjen, men hva kan være den egentlige grunnen til dette?

R
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har aldri sett beskjeden selv, uansett om jeg faktisk har hatt trådløskoblinger med fast ip adresse.
Vet du hvor du sjekker for instillingene på nettverkskortet ditt?

Her er en guide, du kan egentlig hoppe til steg 4, der den ber deg gå inn i kontrollpanelet. Sjekk hva IP instillingene for det kortet er, de skal være på "Motta IP adresse automatisk" e.l.
Trådstarter
87 5
Er VPN-er avhengig av å bruke bestemte DNS-adresser?
Har du sjekket at automatisk addresse tildeling er valgt på nettverksenheten (wifi/kabel) det gjelder?

Noe sånt som adapter innstillinger, properties, ipv4.
Trådstarter
87 5
Den trådløse ruteren fungerer fint på andre enheter som kobler seg til. Tror den er som den skal være.

Jeg fant at dataen min stod med noen faste DNS-adresser, men den må kanskje gjøre det for at VPN-en skal funke?