Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  396 77305
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Om jeg hadde sett et par karer bli skutt ned, så tviler jeg på at jeg ville tatt bilde av at jeg vaska vekk blodet etterpå.
Vis hele sitatet...
Enig, men det samme gjelder for om jeg hadde drept en person selv. Egentlig ville jeg ikke tatt et slikt bilde uansett.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Om jeg hadde sett et par karer bli skutt ned, så tviler jeg på at jeg ville tatt bilde av at jeg vaska vekk blodet etterpå.
Vis hele sitatet...
Viss du hadde vært i sjokk, hadde kanskje saken vært annerledes, slik folk har sagt mangen ganger før i tråden.
Sist endret av RosaElefant; 28. august 2009 kl. 17:29.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Om jeg hadde sett et par karer bli skutt ned, så tviler jeg på at jeg ville tatt bilde av at jeg vaska vekk blodet etterpå.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. DU ville ikke ha gjort det. JEG ville faktisk ha gjort det, om jeg hadde overlevd et føkkings angrep som dette med livet i behold. Jeg hadde ikke bare smilt, jeg hadde faktisk danset rundt i borat badedrakten min foran blodet samtidig.

Men jeg er meg, og du er deg. Og er vi ikke alle glade for at vi er forskjellige?
Sist endret av tafsern; 28. august 2009 kl. 17:50.
Denne saken virker helt på jordet, i henhold til normal rettsprosedyre.
Hvorvidt gutta er skyldige eller ikke er vel strengt tatt ikke like interessant som at retten ikke er i stand til å føre en streit sak.
Det er godt mulig de er skyldige, men om jeg skal dømme utifra bevisene som er kommet frem, og det de tiltalte selv sier, virker det mer sannsynlig at de bare har vært uforsiktige i det muligens lugubre arbeidet sitt. Våpen, ulovligheter og mistenkeligheter ser jeg ikke bort ifra.
Uansett håper jeg de får sjansen til å få en rettferdig rettsak.

Sidenote: Jeg så det var en tidligere i tråden, mener det var DonTomaso, som mente det var forferdelig at fokuset ligger på to muligens uskyldige leiesoldater, når situasjonen ellers i landet er som det er.
Helt enig, men nå er det tydeligvis lettere å identifisere seg med sine egne landsmenn, og dessuten er dette vi mest sannsynlig kan gjøre noe med i nær framtid.
Det blir interessant å se hva som skjer om de blir dømt til døden.
UD sier jo at de ikke vil handle umiddelbart for å få forsikringer om at dødstraffen ikke iverksettes, men hvis de ikke får disse forsikringene tror jeg alternative løsninger planlegges. Fordi basert på den mangelfulle etterforskningen og overflatiske/absurde-rettsaken kan man vanskelig godta en dødsdom.

Da tror jeg kanskje man vil se at norske diplomater vil trekkes ut av landet og andre nordmenn få hint om å forlate landet, før en eventuell aksjon for å frigi dem. En aksjon behøver jo ikke være noe annet enn å bestikke nok vakter / politi til at de kan rømme.

Legger forøvrig merke til at misjonæren fra Norge som bodde i området ikke har dratt tilbake...
Synes Norge burde sende soldater for å hente dem hjem...
Mest fordi jeg synes Norge trenger en fiende.
Eneste nasjonen som ikke er serlig hyggelig mot oss er israel som kaller oss antisemitter en gang i blant.

Vi henter ut Moland og french, så erklerer Kongo krig mot norge, så kan vi lene oss bakover å se hva kongo finner på for å få oppmerksomhet å 3000mrd...
Ser for meg en skokk med soldater i en lettbåt de har fått lånt av somalske pirater i det de puttrer seg oppover atlanterhavet for å invadere oss.

Fra spøk til revolver, Masse god underholdning, men skyldig eller uskyldig gutta må hjem, ingen fortjener å bli henrettet eller dø i et kongolesisk fengsel.

Har aldri vært noe rasisstisk, men ser på retten og de rundt der nede som en flokk apekatter.
Sympatien for den drepte og familien hans har blitt overskygget av de latterlige påfunnene til aktoratet og retten.
Er det kun jeg som føler at vi lar dem i stikken? All min logikk sier jo at man må akseptere andre lands regler osv., men jeg klarer ikke å riste av meg følelsen av at Norge bare kaster dem til krokodillene allikevel. Vet ikke helt hvorfor. Tror det henger sammen med at jeg har den ideen om at hadde dette vært amerikanere, franskmenn eller noe annet så ville de vært hentet ut for lenge siden. Diplomatisk eller på andre måter.
Sist endret av Icewave; 28. august 2009 kl. 21:53.
Sitat av campCKY Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skal spres som om det var svineinfluensa. Seriøst artig påfunn.
paa en maate er det bra at de krever "statsbudsjettet". blander inn norge paa den maaten at norge som land blir mer innblandet, enn at de "bare" er norske
Hadde egentlig bestemt meg for å ikke kommentere, men gjør det allikevel.
Synes debatten har utviklet seg snodig. Først til dere som mener at de ikke får en "normal" rettsak, normal ift hva?
I kongo er dette ganske vanlig såvidt jeg har forstått. Skal de gjennomgå en bedre rettsprosses fordi at de er nordmenn?
Skylig eller ikke skyldig?
De er det da skyldig i en rekke ting som jeg tror ville gitt noen år i fengsel uansett.
Type våpenbesittelse i kongo/krigsone,våpensmugling,bevisforspillelse,motsette seg pågripelse,brudd på visumsbestemmelser,falske dokumenter osv.
Kravet som ikke er noe krav er også noe som ikke er helt uvanlig(dette strakk seg dog noe høyt), det er også vanlig i andre land(les:usa)og fremme helt urimlige krav for å håne og/eller ruinere/krenke personer.
Her er det også snakk om en stat som ikke er part i saken og ikke kan stevnes i denne retten.
Dere som mener Norge bør blande seg i rettsaken for å få nordmennene "hjem", da er det vel helt på sin plass at norge blir krevd for penger også, eller?

Synes rettsaken og "saken" generelt i kongo er umennesklig og horribel, men dette burde heller sette søkelys på hvordan situasjonen er i kongo og ikke hvordan situasjonen er i rettsaken.
Personlig tror jeg de er skyldige i drap og en rekke andre forhold.
Rettsaken er som sagt helt urimelig og jeg unner ingen en slik behandling, men synes de skal dømmes etter forholdene og standarden i kongo, akkurat som vi straffer afrikanere under våre forhold og standarder her i landet.

mine rotete ord, sent på natt om saken
Sitat av soriamoria Vis innlegg
Hadde egentlig bestemt meg for å ikke kommentere, men gjør det allikevel.
Synes debatten har utviklet seg snodig. Først til dere som mener at de ikke får en "normal" rettsak, normal ift hva?
I kongo er dette ganske vanlig såvidt jeg har forstått. Skal de gjennomgå en bedre rettsprosses fordi at de er nordmenn?
Skylig eller ikke skyldig?
De er det da skyldig i en rekke ting som jeg tror ville gitt noen år i fengsel uansett.
Type våpenbesittelse i kongo/krigsone,våpensmugling,bevisforspillelse,motsette seg pågripelse,brudd på visumsbestemmelser,falske dokumenter osv.
Kravet som ikke er noe krav er også noe som ikke er helt uvanlig(dette strakk seg dog noe høyt), det er også vanlig i andre land(les:usa)og fremme helt urimlige krav for å håne og/eller ruinere/krenke personer.
Her er det også snakk om en stat som ikke er part i saken og ikke kan stevnes i denne retten.
Dere som mener Norge bør blande seg i rettsaken for å få nordmennene "hjem", da er det vel helt på sin plass at norge blir krevd for penger også, eller?

Synes rettsaken og "saken" generelt i kongo er umennesklig og horribel, men dette burde heller sette søkelys på hvordan situasjonen er i kongo og ikke hvordan situasjonen er i rettsaken.
Personlig tror jeg de er skyldige i drap og en rekke andre forhold.
Rettsaken er som sagt helt urimelig og jeg unner ingen en slik behandling, men synes de skal dømmes etter forholdene og standarden i kongo, akkurat som vi straffer afrikanere under våre forhold og standarder her i landet.

mine rotete ord, sent på natt om saken
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i at de er skyldig i noe, men de har fortsatt krav på en rettferdig rettsak, noe de tydeligvis ikke har greie på i Kongo.
Men når man ser på tilstanden generelt i Kongo, blir denne saken liten i forhold.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Ut fra ingenting; Intellegente nordmenn er mer verd enn en dum svarting fra kongo. Sakt på den groveste måten, men det er hovedgrunnen til hvorfor de fleste vil ha dem ut fra kongo og i en rettferdig rettsak.
Vis hele sitatet...
Når ble en mørkhudet sjåfør det samme som "dum svarting"?
Dette var virkelig et unødvendig innlegg.
Jeg er imponert over hvor lite blod det er på døra i det bildet,
hvis hagla ble brukt, burde døra vært total impregnert i blod.

Hvem er det som har sagt at de nordmennene er intelligente?
Sist endret av fxxked; 29. august 2009 kl. 09:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Han sa det de fleste tenker.
Vis hele sitatet...
Nei, han sa det alle rasistene tenker, noe som ser ut til å være en voksende andel av det norske folk og freakforums brukermasse. Det finnes andre folk som tenker rettsaken der nede er korrupt uten at dette innebærer uttrykk som svartinger, niggere, melonelskere, kyllingetere eller aper.
Sist endret av ticks; 29. august 2009 kl. 14:32.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Ut fra ingenting; Intellegente nordmenn er mer verd enn en dum svarting fra kongo. Sakt på den groveste måten, men det er hovedgrunnen til hvorfor de fleste vil ha dem ut fra kongo og i en rettferdig rettsak.
Vis hele sitatet...
Alle mennesker er da verdt like mye. Selvom jeg er smartere en deg, vil det ikke si at jeg er verdt mer en deg.
Jeg vet ikke helt.. Jeg vil våge å påstå at jeg er mer verdt enn en pedofil kanibal, eller snarere at den pedofile kanibalen er verdt mindre enn meg..

NB. Jeg mente ikke at de som bor i Kongo er pedofile kanibaler, men en pedofil som spiser barn var noe av det mer bissare jeg kom opp med for å understreke argumentet mitt.
Sist endret av nilsern; 29. august 2009 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Jeg vet ikke helt.. Jeg vil våge å påstå at jeg er mer verdt enn en pedofil kanibal, eller snarere at den pedofile kanibalen er verdt mindre enn meg..
...
Vis hele sitatet...
Er vi alle like mye verdt
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Sitat av spelley Vis innlegg
Alle mennesker er da verdt like mye. Selvom jeg er smartere en deg, vil det ikke si at jeg er verdt mer en deg.
Vis hele sitatet...

Hvem sa at du ikke er verdt mer enn meg selvom du er smartere enn meg?

Tenk deg en situasjon hvor jeg og du blir fanget av terrorister som skal ha oss til å lage en bombe. Men bare DU kan lage den bomben siden du har intellegensen til det. Terroristene velger da å drepe meg og la deg leve.
Èn måte å se det på.

Selvom vi alle er mennesker og det er umoralsk å si at et annet menneske er mer verdt enn ett annet, er realiteten at enkelte mennesker ER mer verdt enn ett annet menneske. Om du fikk en pistol i handen og MÅTTE velge å drepe enten en ukjent dum kongoleser eller din aller beste venn. Hva hadde du valgt?


Ikke kom å si at mennesker er like mye verd da. Realitet min venn, realitet.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Tenk deg en situasjon hvor jeg og du blir fanget av terrorister som skal ha oss til å lage en bombe. Men bare DU kan lage den bomben siden du har intellegensen til det. Terroristene velger da å drepe meg og la deg leve.
Èn måte å se det på.
Vis hele sitatet...
For man er jo veldig mye verd når man bidrar til at tusenvis av mennesker mister livet.
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Sitat av exocytose Vis innlegg
For man er jo veldig mye verd når man bidrar til at tusenvis av mennesker mister livet.
Vis hele sitatet...

Sa ingenting om at menneskeliv kom til å gå tapt, gjorde jeg?
Jeg synes de fortjener å være der de er. De har på egen håndklart å komme inn i den situasjonen de er. Blandt annet med at det ikke er anbefallt å reise dit, de har våpen, de lyger, osv.


Uansett, de nordmennen behandles sikkert ikke dårligere enn andre forbrytere i Kongo.. Tenk alle de tusenere som opplever lignende hver dag. Det er sånn samfunnet er der nede, og Moland og French har selv valgt å være der. I motsetning til alle de innfødte som dør hver eneste dag.

Det er helt sykt og kvalmende at vi bruker så mye tid på 2 menneskeliv, med tanke på alle de tusener som dør rundt om i verden.

Og: Det skremmer meg sykt at folk virkerlig mener at Norge skal hente de ut.. wtf? sett for mye på actionfilmer på tv? Begynn å lev i realiteten og slutt og spill krigspill.

Hva hadde dere gjort om Kongo sendte spesiallstyrker til Norge for å befri fanger i Norske fenglser?

Andre som har tatt opp dette før: men..

Tenk på alle utledningene som blir dømt i Norge. Hva hadde du sagt de fikk bli sendt hjem og levd livet som konger? (Med det mener jeg at livet i et fengsel i Norge er bedre enn 98% av livet befolkningne i Kongo har )

Jeg synes også at rettsystemet i Kongo er latterlig. Men det eneste vi kan gjøre for at slik ikke skjer igjen, er at villmenn fra Norge ikke reiser ned dit, eller at vi prøver å hjelpe Kongo til å bli et demokrati.
Sist endret av skve; 30. august 2009 kl. 01:55.
Sant det du sier at vi bruker altfor mye energi på to nordmenn når situasjonen er lik for tusenvis av mennesker der nede. Men synes du det er forkastelig at vi prøver på det? Siden vi ikke kan hjelpe alle, skal vi ikke hjelpe noen, i dette tilfellet to nordmenn? Jeg ser ikke noe negativt i at vi prøver å gjøre det vi kan for disse nordmennene, når vi kan.
Isteden kunne Norge latt Kongo velge mellom å betale 3000 mill for hver kongoleser som har drept en nordmann, eller å la de 2 nordmennene dra tilbake til Norge.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Jeg lurer litt på hvordan dette har blitt dekt av den utenlandske pressen. Er det noen som vet, og eventuelt har noen linker fra det?
Vis hele sitatet...
Fant lite om denne saken i utenlands presse. Pressen i Kongo er visst korrupt, og skriver sikkert lite om saker. Men fant noen utenlanske diskusjoner, som blant annet bruker Stormen sin blogg som kilde

http://www.unexplained-mysteries.com...owtopic=162743

http://www.freedomcrowsnest.org/foru...b4e6c5f1eba185

Sitat av http://www.unexplained-mysteries.com/forum/index.php?showtopic=162743
Don't worry,
The congians are trying it on.
If worse comes to worse.. they will learn a new word.
A word which will strike fear, in the most remote parts of the jungle..
A word which will become known in their folklore for years to come..

That word is Viking.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Toak; 30. august 2009 kl. 03:20.
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Sitat av skve Vis innlegg
Jeg synes også at rettsystemet i Kongo er latterlig. Men det eneste vi kan gjøre for at slik ikke skjer igjen, er at villmenn fra Norge ikke reiser ned dit, eller at vi prøver å hjelpe Kongo til å bli et demokrati.
Vis hele sitatet...
Vi sender faktisk Kongo, uganda og Tanzania blant annet millioner av kroner hvert år.

Ser virkelig ikke ut som at Kongo drar nytte av de pengene når en korrupt statsleder kanskje sitter å koser seg med pengene. Hele landet er korrupt og folkene der har antageligvis ikke fornuft eller intellegens til å bruke pengene på de riktige tingene.

Synes synd i dem alle, både med tanke på hvor hjernevasket befolkningen er og hvor fattig de er.


Det at du synes det er kvalmende hvor mye tid vi bruker på de to nordmennene, skjønner jeg ikke. Norge gjør nesten ingenting for dem, er bare media som følger den utrolig latterlige rettsaken. De er norske borgere og norge generelt er mer interessert i om noen norsker skal dø enn noen afrikanere i afrika. Afrika er et tapt kontinent og vil aldri, aldri kunne bli like velutrustet som Norge er. Alle kan ikke få mat på bordet hver dag. Urettferdig, men slik er verden, og slik kommer den alltid til å være.
Sist endret av Kenshi; 30. august 2009 kl. 08:35.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Vi sender faktisk Kongo, uganda og Tanzania blant annet millioner av kroner hvert år.

Ser virkelig ikke ut som at Kongo drar nytte av de pengene når en korrupt statsleder kanskje sitter å koser seg med pengene. Hele landet er korrupt og folkene der har antageligvis ikke fornuft eller intellegens til å bruke pengene på de riktige tingene.
Vis hele sitatet...
Selv om ikke alle pengene går til folket, gjør en del det. Og tror du virkelig det vil gjøre saken bedre å slutte å sende penger?
Sitat av exocytose Vis innlegg
Selv om ikke alle pengene går til folket, gjør en del det. Og tror du virkelig det vil gjøre saken bedre å slutte å sende penger?
Vis hele sitatet...
Det vil gjøre saken bedre for mange nordmenn, ja. Vi har fortsatt problemer med barnehage plasser, sykekøer, eldreomsorg etc. Er du ikke enig at vi burde prioritere de som faktisk betaler skattepenger og yter for landet, før vi bestemmer oss for å sende vekk store summer der mesteparten av pengene havner hos korrupte ledere? Jeg vil faktisk annta at folket ville fått mer ut av 250,000,000,- i Norge, enn folket får ut av 250,000,000 i Kongo. Vesentlig mye mer..
Sist endret av nilsern; 30. august 2009 kl. 13:39.
"Antagelsene" dine er ikkje verdt ein drit om du ikkje henviser til kilder. Eg antar det motsatte av deg. Utan et mikrosekunds tvil.
Sitat av Hatred Vis innlegg
"Antagelsene" dine er ikkje verdt ein drit om du ikkje henviser til kilder. Eg antar det motsatte av deg. Utan et mikrosekunds tvil.
Vis hele sitatet...
Kilder? Har du et godt forslag til hvor jeg kan finne informasjon om hvor mye av bistanden Kongo får som faktisk går til folket, og hvor mye som går til korrupte ledere? Jeg anntar at det ikke eksisterer.. Så hva gjør vi da? Jo, vi ser hvordan situasjonen er der. Og hvordan er den? Gjennomsyret korrupt, samt at situasjonen ikke har blitt bedre for folket selv om de mottar store summer bistand fra flere land i verden. Det kan da umulig være en sammenheng her? Eller?
Sist endret av nilsern; 30. august 2009 kl. 13:56.
Sitat av skve Vis innlegg
Og: Det skremmer meg sykt at folk virkerlig mener at Norge skal hente de ut.. wtf? sett for mye på actionfilmer på tv? Begynn å lev i realiteten og slutt og spill krigspill.
Vis hele sitatet...
Dette avsnittet ditt var latterlig mye mer voksent enn resten av innlegget ditt. Det så ganske malplassert ut.
Sitat av Hatred Vis innlegg
"Antagelsene" dine er ikkje verdt ein drit om du ikkje henviser til kilder. Eg antar det motsatte av deg. Utan et mikrosekunds tvil.
Vis hele sitatet...
Her har du kilden din. http://www.globalis.no/Statistikk/Korrupsjon#bars

På en skala fra 1 til 10, der 10 tilsier ingen korrupsjon, er Kongo på 1,7. Et av de mest korrupte i verden. Holder dette?
At Kongo er korrupt er det ikkje tvil om. Påstanden om at dei 250millionane går rett i lomma til dei korrupte, og ikkje vert fornuftig distribuert til folket av f.eks FN, Raude Krossen, Oxfam og flyktningshjelpen, som DonTomaso nevnte, vil eg gjerne sjå kilder på.
Sitat av Hatred Vis innlegg
At Kongo er korrupt er det ikkje tvil om. Påstanden om at dei 250millionane går rett i lomma til dei korrupte, og ikkje vert fornuftig distribuert til folket av f.eks FN, Raude Krossen, Oxfam og flyktningshjelpen, som DonTomaso nevnte, vil eg gjerne sjå kilder på.
Vis hele sitatet...
Pengene som f.eks. Kirkens Nødhjelp får inn har et verditap på 70-80% fra de kommer inn, til de ender opp hos de som trenger dem. La det være en pekepinn på hvor effektiv hjelpen vår er. Det har jeg fått vite av et familiemedlem som jobbet med regnskap i KN. Nå skal jeg ikke være for bastant i uttalelsene mine, så jeg inrømmer at jeg ikke vet hvordan situasjonen er med tanke på de andre hjelpeorganisasjonene, men jeg tror ikke den er stort bedre. Hvis den er det, så hadde det vært fint med opplysninger. Jeg mener da fortsatt at vi burde prioritere spessielt syke og eldre i Norge, og når vi har det under kontroll så kan vi sende overskuddet til andre land som trenger det.
Sitat av skve Vis innlegg
Jeg synes de fortjener å være der de er. De har på egen håndklart å komme inn i den situasjonen de er. Blandt annet med at det ikke er anbefallt å reise dit, de har våpen, de lyger, osv.
Vis hele sitatet...
Siden min lille blowout (forståelig nok) ble slettet, skal jeg spørre på en pen måte:

Hvordan kan du stå inne for denne uttalelsen? Synes du ikke det er viktig med en korrekt rettsgang, hvor det skal være hevet over enhver tvil at de har gjort det de er siktet for?

Jeg ser ikke at de skal fortjene å være der bare fordi det ikke er anbefalt å dra til slike områder. Jeg tenker eksempelvis på journalister i krigssoner, hvor man frarådes på det sterkeste å oppholde seg i.

Du har forøvrig ingen viten om de lyver eller ikke. Og hvis du har det, vis oss så gjerne, for innlegget ditt oppfattes - ihvertfall for meg - ikke så lite provoserende.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Pengene som f.eks. Kirkens Nødhjelp får inn har et verditap på 70-80% fra de kommer inn, til de ender opp hos de som trenger dem. La det være en pekepinn på hvor effektiv hjelpen vår er. Det har jeg fått vite av et familiemedlem som jobbet med regnskap i KN.
Vis hele sitatet...
Dette bør du definitivt tipse pressen om, for de offisielle regnskapene til KN sa f.eks i 2008 at 87,7% gikk til formålet. Enten så lyver den anerkjente bistandsorganisasjonen Kirkens Nødhjelp i sine regnskaper, og risikerer bokettersyn, omdømmetap og nedleggelse av organisasjonen, eller så lyver familiemedlemmet ditt.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Dette bør du definitivt tipse pressen om, for de offisielle regnskapene til KN sa f.eks i 2008 at 87,7% gikk til formålet. Enten så lyver den anerkjente bistandsorganisasjonen Kirkens Nødhjelp i sine regnskaper, og risikerer bokettersyn, omdømmetap og nedleggelse av organisasjonen, eller så lyver familiemedlemmet ditt.
Vis hele sitatet...
Da kan det være vi som missforsto hverandre. Mulig at hun faktisk mente at det var 70-80% som kom frem. Jeg skal undersøke dette nærmere.

Takker for en veldig informativ link, DonTomaso. Ingen tvil om at det er jeg som har misforstått. Burde ha satt meg mer inn i emnet før jeg uttalte meg, samt vært mer kritisk til kilder. Jeg er nå ikke lenger for å kutte bistanden, jeg er snarere imot det.
Sist endret av nilsern; 31. august 2009 kl. 08:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kugie Vis innlegg
Sant det du sier at vi bruker altfor mye energi på to nordmenn når situasjonen er lik for tusenvis av mennesker der nede. Men synes du det er forkastelig at vi prøver på det? Siden vi ikke kan hjelpe alle, skal vi ikke hjelpe noen, i dette tilfellet to nordmenn? Jeg ser ikke noe negativt i at vi prøver å gjøre det vi kan for disse nordmennene, når vi kan.
Vis hele sitatet...

Siden du snakker om hva vi kan, så kan vi gjøre sykt mye for millioner andre også.

Det høres ut som at du heller vil at 2 nordmenn skal leve enn 100 afrikanere?

Sitat av httpwhat Vis innlegg
Siden min lille blowout (forståelig nok) ble slettet, skal jeg spørre på en pen måte:

Hvordan kan du stå inne for denne uttalelsen? Synes du ikke det er viktig med en korrekt rettsgang, hvor det skal være hevet over enhver tvil at de har gjort det de er siktet for?

Jeg ser ikke at de skal fortjene å være der bare fordi det ikke er anbefalt å dra til slike områder. Jeg tenker eksempelvis på journalister i krigssoner, hvor man frarådes på det sterkeste å oppholde seg i.

Du har forøvrig ingen viten om de lyver eller ikke. Og hvis du har det, vis oss så gjerne, for innlegget ditt oppfattes - ihvertfall for meg - ikke så lite provoserende.
Vis hele sitatet...
Jeg synes virkerlig at når de har valgt å være i et land, de vet ikke er trygt, ikke har et bra rettsystem, og mye annet som viser til at de ikke bør være der, da har valgt den sjangsen selv.

Det er stor forskjell på en journalist og en sikkerhetsfyr som holder på slik de 2 gjør.

Jeg har desverre ikke satt meg så mye inn i denne saken. Men helt generelt synes jeg at de bør dømmes i det landet de holder til, og har gjort kriminaliteten.
Vi gjør akuratt det samme i Norge.

Sitat av Kenshi Vis innlegg
Vi sender faktisk Kongo, uganda og Tanzania blant annet millioner av kroner hvert år.

Ser virkelig ikke ut som at Kongo drar nytte av de pengene når en korrupt statsleder kanskje sitter å koser seg med pengene. Hele landet er korrupt og folkene der har antageligvis ikke fornuft eller intellegens til å bruke pengene på de riktige tingene.

Synes synd i dem alle, både med tanke på hvor hjernevasket befolkningen er og hvor fattig de er.


Det at du synes det er kvalmende hvor mye tid vi bruker på de to nordmennene, skjønner jeg ikke. Norge gjør nesten ingenting for dem, er bare media som følger den utrolig latterlige rettsaken. De er norske borgere og norge generelt er mer interessert i om noen norsker skal dø enn noen afrikanere i afrika. Afrika er et tapt kontinent og vil aldri, aldri kunne bli like velutrustet som Norge er. Alle kan ikke få mat på bordet hver dag. Urettferdig, men slik er verden, og slik kommer den alltid til å være.
Vis hele sitatet...
Du må være noe av det dummeste jeg har møtt. At det går ann å være så trangsynt og rasistisk viste jeg ikke.

Du har sykt flaks at du ikke ble født i det landet da. Sjangsen er stor for at du kunne blitt født i et av de landene du kaller folkene for mindre intelligente, og en trangsynt dust sitter i Norge og hatet deg. Fordi du var "uheldig" og ble født der.

Hvorfor mener dere Norge skal gjøre noe? Hva gjør Kongo sin regjering om 2 kongolesere dreper folk i Norge?
Sist endret av skve; 31. august 2009 kl. 17:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av skve Vis innlegg
Du har sykt flaks at du ikke ble født i det landet da
Vis hele sitatet...
Hva mener du med flaks? Snakker du om å vinne i lotto, eller faktisk det å bli FØDT? Det er ingen skroting som står over og kaster terning på hvor man lander i verden...
En ny, liten vending i saken. Kongo krever bare 30,000,000,000 kroner av Norge i stedet for de 3,000,000,000,000 opprinnelige. Kan de høye hodene si nei til dette rause prisavslaget?
Sitat av wow forum
Yeah, I mean its not like Norway needs the money anyways. Besides they are in the middle of nowhere we won't lose anything without them.
Vis hele sitatet...
Hva folk tror om Norge.

http://forums.wow-europe.com/thread....11121006&sid=1
Wow-europe forumet, er vel kjent for å være et forum for seriøse, oppegående og intelligente folk.
Og etter 13 siders synsing, der alle har fått informasjonen fra media. Hva er konklusjonen ? Mer synsing.
Nei men her har du et godt eksempel på hvor dumme folk er.. Refererer til wow forumet..
http://www.reuters.com/article/afric...s/idUSLS164955

http://www.guardian.co.uk/world/2009...-death-penalty

Fant disse artiklene om saken for de som etterlyste artikler fra internasjonal presse.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=578244

"Han er norsk! Ta han!"
Gjelder å holde seg unna Kongo framover.
fatter meget lite jeg.. sitter nå å venter på domsavgjørelsen, men kan vel da ikke høre på noe som blir sagt nede i retten i kongo for å si det sånn... De fleste som har fullt med littegrann, har nokk merka at det er ganske så jalla.
Men en ting jeg egentli ikke skjønner, Hvorfor gjør ikke norske myndigheter noe mer en de gjør? (kan godt være jeg tar feil har ikke fullt med så altfor mye). Men har da ikke hørt noe greier om hva Norge vil gjøre eller kan gjøre!?
De fleste som har fulgt med litt og har en viss forståelse for hvordan politikk og relasjoner mellom land fungerer mener nå at Norge har gjort det som står i deres makt.
Hva mer er det å gjøre? Det er ikke bare å ta en telefon ned til Kongo, hilse fra Jens og si at nordmennene må komme hjem.
Vi har streamen kjørende på jobb (VGTV) men skjønner jo ingenting av hva som blir sagt. Er spennende og følge med på, jeg håper ikke de blir dømt. De kan forsåvidt godt ha gjort noe galt, men de kan bare ikke dømmes av denne barnehagen av en domstol.