Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 908
Hei, jeg var dum i fadderuken og brukte en del de pengene som skal gå til semesteravgiften på dritt.

Jeg mangler ca 12k til resterende av semesteravgiften. Er det slik at jeg ikke vil kunne få studielån om jeg ikke betaler denne her før sommeren er over?

Det er gått til et selskap som driver med inkasso og jeg har ordnet en avdragsordning på dette.

ikke klikk, jeg vet selv jeg har vært en idiot.

jeg skal jobbe mye i sommer så vet at jeg vil ha råd til å betale tilbake så fort som mulig.
Tror ikke du får gått opp til eksamen dersom du kkke har betalt studieavgift. Sånn er det på skolen min iaf
Du får ikke studielån fra lånekassen før semesteravgiften er registrert som betalt på din skole. Det må også være på plass før du får tatt eksamen, ettersom du ikke offisielt er "student" før den er betalt. Slik var det i allefall på HiST og NTNU hvor jeg har gått. Til gjengjeld er jo semesteravgiftene der under tusenlappen. Ettersom du har såpass høy semesteravgift regner jeg med det er privatskole, snakk med skolen din.