Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2184
For et par uker siden mista jeg min kjære Samsung s3 på fylla, og ringte idag forsikringsselskapet mitt og sa den hadde blitt stjelt i påska da jeg hadde fest.
Så sier Frøken forsikringsdame at ho trenger kopi av politiannmeldelse for å få gjort noe...
Det jeg lurer på er om jeg melder dette til politiet, vil de i det hele tatt bry seg med å sjekke de opplysninger jeg gir, feks. hvem som var der og så videre? Eller går sånne saker rett i henlagtkassa? (Er jo det jeg håper )
Hvor stor er sjansen for å bli busta??

Noen som har lignende erfaringer?
Sist endret av turin; 12. april 2013 kl. 15:19.
Det jeg tror er at de kommer til å si at de skal se inn i saken, men så legger de den på henlagt hylla med en gang.
Første erfaringen jeg kan fortelle deg er at det var ikke så lurt å skrive så detaljert om det her på nettet. Kjenner til andre som har fortalt at telefonen ble stjålet på byen. Funket fett for dem. Ble ny tlf. hvor mye de sjekker i slike saker har jeg inntrykk av at kommer an på størrelsen på stedet du bor og hvor nidkjær i tjenesten politiet er. For i store byer med overarbeidete folk blir det vel gjort mindre innsats enn på landsbygda hvor de ikke har bedre ting å foreta seg.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Den _eneste_ muligheten du har for å bli "busta", er hvis du forsnakker deg/snakker rundt deg selv. Ha en helt klar historie, vit på forhånd akuratt hva som skjedde, hvem som var der, hvordan tyveriet skjedde, og hvordan personer så ut. Hvis du greier dette, så vil dette ikke væe nor problem, og saken blir henlagt.

Edit: creavator: hvordan har det noe å si at TS skrev "detaljert" om dette her? Det eneste TS skriver er at han mistet telefonen sin i påsken. Tror du han var den eneste?
Sist endret av Buddapower; 12. april 2013 kl. 15:25.
Hot tips: IKKE skriv hva forsikringsselskapet heter i denne tråden...
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Den _eneste_ muligheten du har for å bli "busta", er hvis du forsnakker deg/snakker rundt deg selv. Ha en helt klar historie, vit på forhånd akuratt hva som skjedde, hvem som var der, hvordan tyveriet skjedde, og hvordan personer så ut. Hvis du greier dette, så vil dette ikke væe nor problem, og saken blir henlagt.

Edit: creavator: hvordan har det noe å si at TS skrev "detaljert" om dette her? Det eneste TS skriver er at han mistet telefonen sin i påsken. Tror du han var den eneste?
Vis hele sitatet...
Å gi en detaljert oversikt over hvem som var tilstede osv er ikke så innmari smart. Selv om denne typen saker vanligvis blir henlagt skjer det også at noen i politiet tar en nærmere titt på saken, og da er det kjipt hvis kompisen din blir taua inn.

Sjansen for å bli busta er liten, men forsikringsselskapene er nokså gode på denne typen svindel - så det er alltid en risiko.

Sjekk også hvordan forsikringsdekningen din er. Liten vits å få erstattet telefon på innboforsikring hvis du må ut med 4000 i egenandel og de trekker 10% av verdien på grunn av alder...