Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  458 33545
Skal vi prøve dette igjen?

I kveld klokken 1800 fyrer jeg opp en server som er helt vanilla.
Serveren heter "Freak-Server Chernarus (1.7.4.4/Beta 99153)"

Jeg skal prøve å ta server-restarts hver sjette time (0-6-12-18-24)
Det blir desverre manuelt, men bare i helgen. Til mandag skal jeg ha et automatisert opplegg.
Håper noen har en teamspeakserver for hånden, det hadde vært moro å gjenge opp med noen.

Håper på et godt oppmøte i kveld, og lykke til med helikopteret, for det er bare en

Kan godt legge til kilder for å lette arbeidet deres:
Denne .Zip'en kan dere pakke ut i deres "Operation Arrowhead"-mappe.

Ser deres steam slik ut:
http://i48.tinypic.com/n3lnbo.png
Så har dere gjort alt riktig.

Andre gode tips til spillet:
Slå av post-processing (Video settings)
Skru av "head bob" (Game settings)
Skru av "smoothing" (Control settings)
Det er mine tre favoritter.
Stikker kanskje innom en tur i morgen. Får vel kitte opp så fort som mulig imorgen. Det blir private-hive?
Siden jeg sitter på en crappy pc atm, stikker jeg faktisk kanskje innom senere i kveld, kun for å bare kitte opp til imorgen, da skal jeg se om jeg får fortet meg og kanskje skaffet meg en bil eller lignenede.
Sist endret av Oatre; 8. desember 2012 kl. 17:25.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Ja, det er riktig. HIVE er kun for oss.

Jeg vurderer å legge inn rMod også, for å øke kjøretøy til 100 eller noe i den dur.
Det er en veldig liten mod som er enkel å legge inn, men jeg vil ha litt feedback fra dere først.

Jeg kommer med passord om ~20 minutter

Passordet er:

[COLOR="DarkRed"]freak[/COLOR]
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Add den.. Men før jeg reinstallerer skulle jeg gjerne sett Taviana eller Namalsk f.eks
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Det hadde vært godt med nytt kart ja
Joiner imorra Sitter på en crappy skole pc atm
Koblet akkurat til! er bare 2 jo.. kunne du gjort det dag? kanskje flere vil komme da. heter Mesteren ingame btw
burde vært möderatör
Er relativt dårlig for øyeblikket, så blir nok noen timer DayZ på meg ikveld/natt. Har ikke spilt det på evigheter så dette kan bli interessant
Og for all del, legg gjerne til rMod og et annet map enn Chernarus. Har ikke prøvd noen av de andre enda.
møtte nettop royce ingame

har en teamspeak vi kan bruke btw.

Egeenz sin!

IP er 81.166.247.9

alle kan komme innom freak.no seksjonen der inne de som skal spille! sees der!
Sist endret av Benjy; 8. desember 2012 kl. 18:54.
definitivt! er med i morgen, tar med crew! Er for trøtt i dag, har sittet oppe hele natta å spilt Aftermath for så vært på jobb. Men er med i morgen.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Fifan, det var godt å gå tilbake til DayZ
WarZ kan legge seg
Dette var som å gå fra windows 98 millenium til 7 ultimate!
Jeg har lyst til å joine, men canal digital har tatt kvelden. Så jeg kan bare håpe på at feilen er utbedret til i morgen.
Skulle gjerne vært med, men venter fortsatt spent på Standalonen!

Hadde vært kult om denne serveren "flyttet" seg videre til å være for Standalonen når det kommer ut. Håper også at den overlever, så vi har en egen server Freaks kan spille på.
Jeg joiner når jeg har spist opp pitsaen min. Får kansje med en kompis til og spille(han er en freaker han også) når jeg får kontakt med han. jeg kommer sikkert til og spille til langt ut på natten, og jeg er friendly.

Heter StålSkuff ingame
Beveger meg nordover for og få tak i en jeep så jeg kan plukke opp freaksa!
Kommer ca 21:30
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Får ikke joina, da jeg har versjon 1.6.2 og det står at den krever 1.6.2.99153

Noen som vet hvordan jeg kan få fiksa dette?
Melcor last ned nyeste beta patch
Sitat av Melcor Vis innlegg
Får ikke joina, da jeg har versjon 1.6.2 og det står at den krever 1.6.2.99153

Noen som vet hvordan jeg kan få fiksa dette?
Vis hele sitatet...
Last ned nyere eller gamlere verson.

Jeg får heller ikke joina, det står:
Files *plassering på filen* are not signet by a key accepted by this server. To play on this server, remove listed files or install adittional accepted keys
burde vært möderatör
Er på vei inn på serveren nå med en kompis, og vi er relativt friendly.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Hmm... lasta ned og instalerte nyeste beta patch, men spillet sier fortsatt at jeg har 1.6.2 :S
er litt noob men hvordan finner jeg serveren med dayZ commander ??
Du må launche DayZ manuelt, også søke freak-server. Er friendly jeg også
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Oddiii Vis innlegg
er litt noob men hvordan finner jeg serveren med dayZ commander ??
Vis hele sitatet...
ja det gjør du !
Fant meg en ak i Cherno og er på vei til Stary.

Er på teamspeaken som Benjy skrev ip'en til. Join du og!
Hvis noen lurer er det et helikopter på airfield trenger allt
Jeg er på serveren nå, men siden jeg ikke har spillt mye DayZ før bare lurer jeg på om noen kan gi meg tips? evt hvise meg litt rundt på serveren osv. Jeg klarer ikke å finne noe siden alle plassene er jo bevoktet av zombier
Sitat av iColdman Vis innlegg
Jeg er på serveren nå, men siden jeg ikke har spillt mye DayZ før bare lurer jeg på om noen kan gi meg tips? evt hvise meg litt rundt på serveren osv. Jeg klarer ikke å finne noe siden alle plassene er jo bevoktet av zombier
Vis hele sitatet...
Kom på teamspeaken!
Sitat av iColdman Vis innlegg
Jeg er på serveren nå, men siden jeg ikke har spillt mye DayZ før bare lurer jeg på om noen kan gi meg tips? evt hvise meg litt rundt på serveren osv. Jeg klarer ikke å finne noe siden alle plassene er jo bevoktet av zombier
Vis hele sitatet...
Da er vi to
Hvis ingen lekker passordet osv, eller randoms ser det, vil ikke vi bli ganske "samlet" på serveren? At det ikke blir noe fights osv, siden vi ser jo tross alt alle spillerne som er på serveren regelmessig her, og har diskusjoner med dem.
Holder på Og laste ned Arma2&Combined operations + Dayz, kan hende jeg joiner I natt en gang og drar med meg 1 til ^^. har endelig kjøpt ny pc som kan drage dette spillet slik det skal og ikke med 15FPS! xD

Jeg er lite friendly pga dårlige erfaringer men kan jo se om jeg kan turne til noe bedre
Jeg har nå gjort det som står i TS sin første post, men jeg kommer fortsatt ikke inn på serveren? er det noe mere jeg må gjøre?
Jeg behøvde ikke gjøre en dritt for å connecte, trykka på settings i DayZ-Commander, Launch DayZ, søke på host etter freak-server. Fant den -> gikk inn.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Jeg behøvde ikke gjøre en dritt for å connecte, trykka på settings i DayZ-Commander, Launch DayZ, søke på host etter freak-server. Fant den -> gikk inn.
Vis hele sitatet...
Er det noen mulighet for at det funker og reinstalere hele dayZ? eller må jeg laste ned andre versoner av dayZ/arma2?
burde vært möderatör
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Er det noen mulighet for at det funker og reinstalere hele dayZ? eller må jeg laste ned andre versoner av dayZ/arma2?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har spilt DayZ før på maskinen du brukte ikveld:

Har du husket å starte ARMA 2 OA vanilla (uten mods) en gang først?
Har du husket å starte ARMA 2 OA Beta uten mods først?

Hvis du ikke får connecta til serveren etter dette ville jeg prøvd å bare reistallere DayZ ved hjelp av enten playwithSix eller DayZ-Commander. Det tar jo under 5 minutter anyways.

Jeg har forresten fått tak i både blant annet M240 + et fjell med ammo, og FN FAL AN/PVS-4. En kompis av meg fant en M107. Tonight was a good night. Hvis noen kunne tenkt seg å bytte FAL'en mot noe, f.eks. et lyddempet automatvåpen, så si gjerne ifra :3
Sist endret av pappabetaler; 9. desember 2012 kl. 02:24.
jeg vil ikke ha en server med så mange kjøretøy, da blir det ikke så gøy når man finner et, siden man finner hele tiden.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Hvis du ikke har spilt DayZ før på maskinen du brukte ikveld:

Har du husket å starte ARMA 2 OA vanilla (uten mods) en gang først?
Har du husket å starte ARMA 2 OA Beta uten mods først?

Hvis du ikke får connecta til serveren etter dette ville jeg prøvd å bare reistallere DayZ ved hjelp av enten playwithSix eller DayZ-Commander. Det tar jo under 5 minutter anyways.

Jeg har forresten fått tak i både blant annet M240 + et fjell med ammo, og FN FAL AN/PVS-4. En kompis av meg fant en M107. Tonight was a good night. Hvis noen kunne tenkt seg å bytte FAL'en mot noe, f.eks. et lyddempet automatvåpen, så si gjerne ifra :3
Vis hele sitatet...
Jeg har spilt en stund ja, så det er ikke problemet. Jeg kommer meg inn på alle andre servere :/ Prøvde og reinstalere nå, men er stuck på wait for host.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Herregud så n00bete av meg, serveren gikk ned pga windows update
Er oppe og går nå, men restart klokken 1200 blir hoppet over denne gang.
er serveren oppe nå?
finner den ikke...
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg har jo spilt helt siden jeg slo den på.
Blir definitiv spilling på meg senere idag, har fortsatt vond magefølelse etter Namalsk natta med noen venner...
Har problem med å joine, får bad version. Har installert 99153 flere ganger nå
Da er det "i morgen" for meg og jeg er med på DayZ.
Får dessverre ikke tak i crewet mitt (sløøøve jævler), så jeg lurer på om det er noen freaks som er med å team-up?

Lurer også på hvorfor sidechannel er deaktivert? Er ikke vi alle normale voksne folk som kan bedre enn å sitte å hyle å skrike i sidechannel?
Lurer også på om serveren har noen form for anti-cheat? Hvis ikke så er det HVERTFALL dumt å deaktivere side-channel da det er bra å shout-out hvor du har sett cheaters vandre ...

Men hovedsaklig; team up?

Heter forresten det samme ingame som her Artig prosjekt
Nå funker det! Jeg måtte bare slette fallujah mappet...(vet ikke hvorfor tho.)
burde vært möderatör
Kom dere på teamspeak hvis dere vil teame opp. Rulla nettopp litt rundt med en kompis og admin og kuka rundt. Vi kommer på igjen senere ikveld, så pass på flankene deres.
pappabetaler: my bad, såg ikke at dere hadde fått TSServer
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg har sagt at server-restart er hver sjette time, men siden det var fullt av folk der, så tar vi neste restart klokken 24.
Tar dette som en test istedet.
Har desverre ingen måte å "annonsere" server-restarts på, men hvis noen har en løsning så er det bare å sende det videre til meg.

Piggtråd kan dere også drite i, for det vil jeg luke bort hver restart.
Dette er bare et uferdig produkt DayZ aldri skulle ha lagt til.
Anbefaler og skru server tiden tilbake noen timer, siden det er på kveldstid folk som regel spiller og det er så mørkt på serveren att du ser ikke en dritt uten nightvision.