Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 997
Jeg har en Asus tuf ax3000 v2 router, som jeg vil koble til et eksisterende wifi for å forlenge det..

Dette får jeg til i "media bridge" mode.. men da får jeg ikke internet på lan kontaktene, går ikke an å koble kabel til routeren, den spyr bare ut ny wifi, så jeg er bare halveis i mål.. jeg har prøvd alt mulig å får det ikke til, har fagbrev i nettverk å prøvd alt mulig men det ser ut til at det ikke går med den routeren eller noen av de eldre jeg har..

Noen som vet hvordan dette kan gjøres? er jo ekstremt simpelt det jeg vil oppnå, så rart det skal være så sinnsykt mye styr å få til.

Må jeg eventuelt kjøpe en annen router som taler dette? å eventuelt hvilken?

Takk..
Løsning?
Sist endret av meitemark; 7. september 2023 kl. 11:21. Grunn: linkfix
får ikke til å åne linken.. siden kan ikke vises
Sitat av ticsyboy Vis innlegg
får ikke til å åne linken.. siden kan ikke vises
Vis hele sitatet...
Må være noe hos deg, linken funker fint her.

Men det skal bare være å dra på administrasjons tabben i routeren, gå på operation mode fanen og sett den i Access Point mode (AP)
Sist endret av Expialidocious; 7. september 2023 kl. 10:42.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Men det skal bare være å dra på administrasjons tabben i routeren, gå på operation mode fanen og sett den i Access Point mode (AP)
Vis hele sitatet...
Men det er ikke AP han vil ha. På et AP har man en fysisk kabel fra hovedrouter til (sin) router og så sender den et WiFi signal videre ut. Han vil ha en "trådløs bro(kabel)" der han kopler WiFi til WiFi og får kablet signal ut. Det er to HELT forskjellige saker og bruksområder.
Etter min magre erfaring på hobby basis, så virker det for meg at man må ha to rutere fra samme merke. De ruterne jeg har sett ha den funksjonaliteten har vært markedsført sånn ofte også.
Husk å deaktivere DHCP på ruteren som står i bridge mode hvertfall, hvis ikke blir det bare krøll.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Men det er ikke AP han vil ha. På et AP har man en fysisk kabel fra hovedrouter til (sin) router og så sender den et WiFi signal videre ut. Han vil ha en "trådløs bro(kabel)" der han kopler WiFi til WiFi og får kablet signal ut. Det er to HELT forskjellige saker og bruksområder.
Vis hele sitatet...
Han vil ha dette altså?
er det meshnettverk du skal sette opp?
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Han vil ha dette altså?
Vis hele sitatet...
Nei, han er ute etter "media bridge" https://www.asus.com/support/FAQ/1043884/ , aka trådløs bro, og han sier at han har testet denne funksjonen, men får ikke kablet nettverk ut fra routeren igjen.
Fant TS sin reddit profil. Hen spurte det samme spørsmålet der for 4 mnder siden og fikk dette som svar
Asus TUF-AX3000 V2 router does not work as a wireless bridge. However, it supports various operating modes, including Access Point (AP) mode, which can be used to achieve similar functionality. In AP mode, the Asus TUF-AX3000 V2 router can be connected to an existing network via Ethernet and act as an access point, allowing devices connected to its Ethernet ports to access the network wirelessly. While it may not have a specific wireless bridge mode, this operating mode can serve a similar purpose by extending the network coverage and providing wireless connectivity to devices. If you specifically require a router with a dedicated wireless bridge mode, you may need to explore other router models or consider using dedicated wireless bridge devices that are designed specifically for that purpose.
Vis hele sitatet...
En ting TS kunne ha gjort er å ta kontakt med gnuton og spørre om han kunne fiksa ASUSWRT-Merlin fastvare for TS sin modell med bridge-mode støtte.

Mine to ører.
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Fant TS sin reddit profil. Hen spurte det samme spørsmålet der for 4 mnder siden og fikk dette som svar
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde lest førsteposten, ville du sett at TS har prøvd på "Media bridge mode" som er Asus sitt navn på trådløs bro. Det sammen med techspec sier at funksjonen faktisk er der og det ville vært jævla rart om Asus la menyfunskjonen der uten at den faktisk hadde støtte for det.


ticsyboy: Ser ut til at du har et så sært problem at ingen her kan hjelpe deg. Du får prøve Asus support: https://www.asus.com/support/Product...nform/?lang=en
Sist endret av meitemark; 8. september 2023 kl. 03:23.
tusen takk for alle svar, tingen er at jeg får ikke lov å røre den enheten som sender ut wifi, har bare en ssid og ett password.
Jeg hart en enhet som trenger kablet nettverk på seg, hvordan kan jeg løse dette? vet at det hadde funket fint om enheten som sente ut wifi nettverket var samme model som routeren min, da hadde jeg kunne koblet opp et aimesh...