Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1280
Som en del andre folk så er jeg drittlei av å kun høre kommersiell musikk og vil derfor finne meg et bedre sted å tilbringe ølene mine på.

Det jeg lurer på om noen her på forumet kan anbefale noen bra barer (Oslo) som spiller 60/70 talls musikk, Jazz, Blues og sånn. Ser helst til at baren har en shabby feeling i seg.

Takk for alle svar og denne tråden kan være til bar diskusjon om noen har noe bra å bidra med. Noen lei av hvordan stor del av utelivet utvikler seg? Den lille variasjonen liksom
Må jo absolutt si meg enig i at det finnes altfor få alternative barer/puber/klubber i Oslo, men det er vel vanskelig å drive en for spesiell nisjeklubb i Oslo.

Likevel er det enkelte steder som har sine øyeblikk, og et av dem mener jeg er Herr Nilsen rett ved Tinghuset. De kaller seg en jazzklubb, og er et avslappende vannhull med stort sett bra musikk og endel spennende artister i ny og ne. Riktignok er det et elendig lokale for konserter, både ift. planløsningen på lokalene, plassmessig og lydmessig. Likevel verdt turen hvis mindre band spiller som ikke drar de store folkemengdene.
Enig jeg også, lei av utesteder/barer det spilles så høy musikk at man ikke kan prate.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Må jo absolutt si meg enig i at det finnes altfor få alternative barer/puber/klubber i Oslo, men det er vel vanskelig å drive en for spesiell nisjeklubb i Oslo.

Likevel er det enkelte steder som har sine øyeblikk, og et av dem mener jeg er Herr Nilsen rett ved Tinghuset. De kaller seg en jazzklubb, og er et avslappende vannhull med stort sett bra musikk og endel spennende artister i ny og ne. Riktignok er det et elendig lokale for konserter, både ift. planløsningen på lokalene, plassmessig og lydmessig. Likevel verdt turen hvis mindre band spiller som ikke drar de store folkemengdene.
Vis hele sitatet...
JA takk for et bra og konstruktivt svar. Skal sjekke ut det stedet engang, hvis du kommer på noe mer så er jeg veldig åpen, trenger ikke nødvendigvis være så utrloig alternativ.
Du har jo møllers hvor det spille stort sett gammelt dritt hele tiden, i seg selv er koselig sted med billijard og jukebox som jeg da trives veldig på , pilsen koster 48 kr for hansa og det funker

Masse forskjellige typer folk, mest rocka
Café Mir (eller "Lufthavna") er ihvertfall et alternativt sted som ikke tiltrekker seg alle hipsterne som begynte valfartingen til Grünerløkka fra endel år tilbake. Merkelig sted som har innslag av alle mulige typer folk, men overvekt av de som ikke nødvendigvis søker så mye sosial aksept.

Musikkstilen her er vel temmelig variert, men du kan sikkert få mange bra og garantert endel rare konsertopplevelser her. Vanskelig å ikke like stedet bare fordi det er litt annerledes.
Sist endret av httpwhat; 19. september 2010 kl. 22:26.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Café Mir (eller "Lufthavna") er ihvertfall et alternativt sted som ikke tiltrekker seg alle hipsterne som begynte valfartingen til Grünerløkka fra endel år tilbake. Merkelig sted som har innslag av alle mulige typer folk, men overvekt av de som ikke nødvendigvis søker så mye sosial aksept.

Musikkstilen her er vel temmelig variert, men du kan sikkert få mange bra og garantert endel rare konsertopplevelser her. Vanskelig å ikke like stedet bare fordi det er litt annerledes.
Vis hele sitatet...
Jasså det høres drit bra ut liksom å dra på steder som i utgangspunktet ser og virker ganske like er ikke så fristende. Stedet skal testes ut, definitivt
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Hvis du vil ha Jazz så har du Bare Jazz. ca rett med Karl Johan. Ultrolig god platesjappe i førsteetasjen. Og god kaffi og dyr pils i andre.
Litt OT, men jeg kjører på: Felix på Lillehammer er midt i blinken for dine behov, samtidig som konsertlokalet er av legendarisk kategori. Det var blant annet her Pål Pot "tok over " som gitarist i Turboneger, fordi Euroboy blei for full (hør introriffet til Age of Pamparius)

EDIT: Så sier ryktet, hvertfall
Sist endret av excubated; 20. september 2010 kl. 01:04.