Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3364
Er det noen som vet om noen nedlagte plasser i tromsø og der det noen i Tromsø som driver med dette?
Først og fremst, hva er UE?
Re:ma's Avatar
Trådstarter
20 3
Urban Exploring, som posten ligger under
▼ ... over en måned senere ... ▼
Re:ma's Avatar
Trådstarter
20 3
Er det ingen som vet om noen plasser i Tromsø? Jeg vet bare om en plass å det er et gammelt hus som er midt opp på øya.
Et lite tips er å ta dette opp når vanlige folk faktisk kansje får sett tråden.

Jeg syntes det var ganske morsomt å være på toppen av det svære berget ved siden av søppelsorteringsanlegget ved nordspissen, å stå på kanten og se nedover der krever litt baller. Det er sikkert 100m+ fritt fall rett i berg. Ellers har vi jo endel forlatte hus som sikkert hadde vært morsomt å besøke.
Re:ma's Avatar
Trådstarter
20 3
Vet du adressen til husene? er det ikke en del bunkere i Tromsdalen og neden for flyplassen?
Sist endret av Re:ma; 20. juni 2009 kl. 06:15.
Det er en nedgrodd bunker nedenfor flyplassen ja, men ingenting interessant å se der. Har aldri hørt noe snakk om bunkere i dalen, vet du hvor i dalen det er snakk om?
Re:ma's Avatar
Trådstarter
20 3
Borte med tirpitz museum. vet ikke om det heter daln der. Men er det ikke noen nedlagte industri hus med nordspissen av Øya?
Sitat av Re:ma Vis innlegg
Borte med tirpitz museum. vet ikke om det heter daln der. Men er det ikke noen nedlagte industri hus med nordspissen av Øya?
Vis hele sitatet...
Jepp, og en rekke med båthus. Begge deler er låst så man må bryte seg inn, og det står en campingvogn rett ved siden av Aner ikke om folk faktisk bruker den.
Sist endret av Elemental; 20. juni 2009 kl. 07:04.
Re:ma's Avatar
Trådstarter
20 3
Kjipt med at det ikke er noe artig å gjøre i Tromsø! : (
Hvis du har crosser/moped med knaster og effektanlegg så er det flotte bakker ved siden av sorteringsanlegget.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ta dere en tur til kjølen og UE på fjellhytta som er der oppe ;-)
Så får dere trim i samme slengen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
10-15 minutter har du jo olavsværn:P

Er en nedlagt base som var militært før.
Er lett og komme se forbi portene, gjæret er lagt ned lenger oppe i skogen rett over portene, har selv gått inn dær.

Er litt småspennende å gå dær på kvelden i bekkmørket.

Skal dra dit snart igjenn, er jæævlig fett dær...
Har dog ikke kommet meg inn i selve "motellet" eller hva faen de kaller det for der de sov. Der inne er det kiosk, kantine og alt sånn.

Atme der igjenn er det 2-3 hus som de ansatte bodde i, er også helt tom.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er endel bunkere ved flyplassen også, og mistenker at det er noen på mellomveien også.

Ellers er det vel mulig å ta seg en tur til gamle naust i kaldfjorden.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
10-15 minutter har du jo olavsværn:P

Er en nedlagt base som var militært før.
Er lett og komme se forbi portene, gjæret er lagt ned lenger oppe i skogen rett over portene, har selv gått inn dær.

Er litt småspennende å gå dær på kvelden i bekkmørket.

Skal dra dit snart igjenn, er jæævlig fett dær...
Har dog ikke kommet meg inn i selve "motellet" eller hva faen de kaller det for der de sov. Der inne er det kiosk, kantine og alt sånn.

Atme der igjenn er det 2-3 hus som de ansatte bodde i, er også helt tom.
Vis hele sitatet...
[COLOR="Red"]WARNING! ADVARSEL! FUCKINGS LES DET HER FØR DERE DRAR TIL OLAVSVÆRN!
[/COLOR]


Som jeg sa sist, så er det lagt ned.
Men militærbasen har faktisk en liten militær gruppe på 4-5 stk der i ukedagene. De driver bare service der.

Men likevel.
Jeg og en kompis, var der i dag.
Jæævla gira. Vi klatrer over gjerdet, går innover den lille veien, ser _ingen_.
Ikke en sjel. Vi vurderte å skru ned et skilt som viser at det er 30 sone der for å henge på rommet mitt.
For å si det mildt er jeg glad for at vi ikke gjorde det.

Vi tenkte at vi skulle ta det senere.
Så CA. 2 minutter etter vi hadde stått å vurdert om vi skulle rappe skiltet, kom det 2 stk ut fra kjøkkennet i en bunkers over "hostel'et"...
De merker oss, og de lurer jo såklart hva _VI_ gjorde der inne.
De går mot oss å prater til oss med vennlig stemme hva vi gjør der inne på den tiden av døgnet.

Dum som vi var tenkte vi ikke over situasjoner å legger på sprang nedover veien mot porten ut derfra. Og de springer jo selvfølgelig etter oss.
Vi hadde ikke rukket å kaltre over gjerdet, så vi legger på sprang forbi herberget og opp i skogen mot bunkersen som er der oppe.

Aner ikke hva de nølte med men det tok laang tid før de kom luskende i skogen, vi satt der i godt 10 minutter kanskje 40-50 meter fra bunkeren.
De kommer med lommelykt rundt bunkeren, og vi lurer oss rundt og ned mot porten igjenn usett faktisk.

Jeg er så jæævla glad for at vi kom oss unna.

Noen her som vet hva straffen hadde blitt for å vandre på militært område?
Tror egentlig bare dere ville ha blitt bedt om å gå. Er stort sett bare menige igjen der ute, så tror nok ikke de er av den strengeste sorten, hadde der forklart at dere bare skulle sjekke ut området og at dere trodde det var nedlagt. Blir straks mer mistenkelig når dere stikker av, men dere kom dere unna så det funka jo det og.

Kaserne er forresten kanskje ordet du leter etter, har aldri hørt det bli kalt hostel
Sist endret av sOHaM; 13. oktober 2009 kl. 01:17.
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Kaserne er forresten kanskje ordet du leter etter, har aldri hørt det bli kalt hostel
Vis hele sitatet...
Haha, aok. Kaserne da:P
Ser no iværtfall ut som et svær motell, med kantine, kiosk og alt mulig rart.

Ja, vi kom oss unna iværtfall:P
MEN! Spennende var det iværtfall
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Olasvern har jeg vært på mange ganger, det du må passe deg for er kameraene som står på havna :P
når du har gått igjennom hele ommrådet må du følge veien/stien den går opp på fjellet, hvis dere er 2-4 stykk kan dere løfte lokket som ligger oppå ingangene til bonkersene.. Det ligger også en skytebane dær oppe hvor dere kan finne mye artig

Hunbergan er også en "UE" plass, vet ikke om det er så mye å se å gjøre dær men dere kan jo gå inn i hallen (den store gule)

Tromsøsvingen har også en passe stor bonkers. men ta me støvler det er vått...

Bonkersene me Flyplassen har vi også (Har ikke vært dær enda: ) )

Skriv plasser hvis dere vet
Sitat av PirateFreak Vis innlegg
Olasvern har jeg vært på mange ganger, det du må passe deg for er kameraene som står på havna :P
når du har gått igjennom hele ommrådet må du følge veien/stien den går opp på fjellet, hvis dere er 2-4 stykk kan dere løfte lokket som ligger oppå ingangene til bonkersene.. Det ligger også en skytebane dær oppe hvor dere kan finne mye artig

Hunbergan er også en "UE" plass, vet ikke om det er så mye å se å gjøre dær men dere kan jo gå inn i hallen (den store gule)

Tromsøsvingen har også en passe stor bonkers. men ta me støvler det er vått...

Bonkersene me Flyplassen har vi også (Har ikke vært dær enda: ) )

Skriv plasser hvis dere vet
Vis hele sitatet...
Når var du sist ute ved Olavsværn?
jeg og en kompis tenkte på å dra ut dit.
Sitat av Panda 3008 Vis innlegg
Når var du sist ute ved Olavsværn?
jeg og en kompis tenkte på å dra ut dit.
Vis hele sitatet...
1 uke siden, anbefaler å gå in nede med havet.
Dere kan klatre oppå flere av takene dær btw

Ganske funny, det ligger kanon krutt i det første telte atme kanonen
MEN se opp for kamera
Sitat av PirateFreak Vis innlegg
1 uke siden, anbefaler å gå in nede med havet.
Dere kan klatre oppå flere av takene dær btw

Ganske funny, det ligger kanon krutt i det første telte atme kanonen
MEN se opp for kamera
Vis hele sitatet...
takker

vet du om det er noen der (vakter osv..)
Sitat av Panda 3008 Vis innlegg
takker

vet du om det er noen der (vakter osv..)
Vis hele sitatet...
det er noen vakter lengre borte med kaiene, de sitter som oftest i kontrollrommet ... derfor advarer jeg mot kameraene det står som oftest 1-3 biler dær da.
å klatre opp på et tak kan jo være en god måte å se seg omkring

Men anbefaler å holde seg unna kameraene og passe godt på vinduene

Du kan kansje kjøre ned me hunnbergene, så tar du til høyre med alle husene.
dær nede skall det være noe også, men har ikke vært dær enda selv