Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1247
Learning by doing
Undef's Avatar
heihei!
Da er det sånn at sykkelen min er stjålet, dette var en ganske enkel 21 girs Giant sykkel med skjeve dekk og spraylakka ramme fra 2010 som er ganske lett å kjenne igjen! (hvis jeg finner den)

sykkelen sto ulåst på tomta våres og var ved siden av en tilhenger (WTF?)
så forsikringen dekker nok mest sannsynlig ikke dette...
jeg er i grunnen mer enn ganske avhengig av sykkel både til og fra trening på gym'en til å henge med venner på landet, og siden foreldrene mine er totalt imot moped og tohjuls kjøretøy (noe som jeg forstår) så blir det til en sykkel.

Jeg har tenkt meg rundt 3000kr +/- på en sykkel som i det minste har 21 gir og skivebrems.

Siste kravet er at den er solid og at jeg ikke trenger å bruke antirust hver vår...

hva er et godt valg innen sykkel?
Gå innom diverse sportsbutikker å spør betjeningen, butikkene vil ha ut sykkelene sine og pøser på med tilbud på det de har rundt disse tidene.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Ikke kjøp rukkelet som er normalt. Ikke yosemite.

Kommer ikke på hva girsystemene burde hete i forbifarten, men du må sjekke dette.
Sist endret av uaexed; 3. august 2013 kl. 23:16.
Jeg vet Falken har sykkelauksjon hvor de selger unna alle beslaglagte sykler gjort av politiet som ikke har kommet tilbake til eieren. Iallefall her i byen (Mandal)

Vi snakker alt ifra rustne vrak til basicly helt nye sykler til mangfoldige tusenlapper. Auksjonen går hver sommer en gang i året. Rundt 40 - 100 sykler hver gang. Prisene ligger på ca 20 - 40% av nypris. En så og si ny sykkel som koster 3-4k i butikk vil du lett få med deg for ca en tusenlapp.

Om det er falken som styrer dette eller om det i hele tatt eksisterer andrer plasser aner jeg ikke, men hør rundt, kanskje du kan få en sykkel langt over din egentlige prisklasse hvis du er litt heldig.
Sist endret av Bombasa; 3. august 2013 kl. 23:21.
Her er en helt grei sykkel til 3000,-
24 gir (Shimano Alivio, helt ok girsystem), hydrauliske skivebremser, grei dempegaffel og ok ramme (vektmessig).

Som nevt over her, stikk ned paa diverse sportsbutikker. August, September og Oktober er det alltid sinnsvake tilbud paa sykler og sykkel utstyr.
Sist endret av Bmariuz; 4. august 2013 kl. 00:49.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Sjekk politiauksjon og når de er. Kjøpte to sykler for totalt 650kr, kan vell legge til at det ikke skader å kjenne auksjonarius (hammeren slår fortere enn budene kommer )
http://www.auksjonshuset.no
Hvis du er i Oslo er dette plassen å være. Tror neste sykkelauksjon er i september. Her får du en brukbar sykkel til 500 kr som ny ville ha kostet 2000-3000 kr. Betaler du samme beløp på auksjonene i vintermånedene kan du regne med å få en sykkel med nypris på 5000-6000 kr.